Gluma aia că la noi toate sunt cu fundul în sus a depășit de mult timp zona sexuală lăfăindu-se gospodărește în orice domeniu de activitate. Cum orice mișcă în țara asta, râul, ramul au la bază niște reguli concepute de către niște băieți nu știu cât de deștepți dar dând pe dinafară de șmecherie cunoscuți sub denumirea de parlamentari, facem haz de necaz și ne închipuim cam cum gândesc și concep o lege aleșii neamului. Domeniul? Circulația rutieră, adică domeniul unde se petrec fapte care au legătură cu orice, numai cu Codul rutier, nu. Așadar, la treabă! După cum se știe, un act normativ eficient trebuie în mod obligatoriu să țină seama de realitățile din teren. Așa cum americanii toarnă aleile din campusurile universitare numai după ce văd pe unde preferă studenții să se deplaseze, tot așa și legile trebuie adaptate în așa fel încât respectarea lor să fie în armonie cu restricțiile impuse. Din aceste motive, Codul Rutier ar trebui completat cu următoarele articole:
Art.138 Autovehiculele care au aprinse luminile de avarie vor putea opri și staționa oriunde, oricum și oricât iar administrația localității va fi obligată să-i plătească conducătorului auto o sumă de bani echivalentă cu cea încasată pe aceeași perioadă de timp de către cel mai apropiat parcomat.
Art. 139 În momentul în care un conducător auto acționează luminile de drum (faza lungă) în serii scurte, autovehiculul aflat în fața sa trebuie în mod obligatoriu să elibereze drumul, deplasându-se ori în dreapta ori în stânga benzii de rulare. La momentul în care vor fi puse în circulație autovehicule zburătoare, acestea sunt obligate a se ridica din fața respectivului conducător.
Art. 140 Este total interzisă acționarea avertizorului sonor ca răspuns la claxonatul insistent al altui participant la trafic întrucât această acțiune ar putea fi interpretată drept „Ba pe-a mă-ti”!
Aret.141 Schimbarea direcției de mers se poate face numai și numai după pornirea semnalizării sau după mișcarea botului autovehiculului către direcția dorită.
Art. 142 Traversarea intersecțiilor pe culoarea galbenă a semaforului se va putea efectua numai dacă:
- viteza de deplasare e mai mare de 50 km în localități și 90 în afara lor
- autovehiculul are număr de Bulgaria
- postul de conducere se află pe partea dreaptă
- geamurile laterale față și parbrizul sunt fumurii
- muzica din interiorul habitaclului se aude în exterior
Art. 143 În cazul în care conducătorul auto este oprit în trafic de către lucrători ai Poliției Rutiere, până la prezentarea actelor, acesta are dreptul să dea minimum trei telefoane sau, dacă este demnitar, să prezinte legitimația. În cazul în care conducătorul nu are telefon sau baterie, polițistul îi va pune la dispoziție telefonul său.
Art. 144 Respectarea regulilor impuse de unele indicatoare (Oprirea sau staționarea interzisă, Depășirea interzisă, Depășirea vitezei legale, Sens unic) va fi obligatorie numai și numai dacă în zonă își desfășoară activitatea lucrători ai Poliției Rutiere și numai după o negociere prealabilă cu aceștia.
Art. 145 Amenzile aplicate pentru încălcarea regulilor de circulație vor putea fi achitate în cuantum de 50 la sută în 48 de ore, 25 la sută în 96 de ore, 10 la sută într-o săptămână și nimic dacă trece o lună de la săvârșirea faptei.
Art. 146 Pentru evitarea unor accidente, în cazul în care conducătorul auto dorește să facă drifturi cu autovehiculul într-o intersecție, parcare sau chiar pe carosabil, lucrătorii Poliției Rutiere sunt obligați să interzică accesul altor participanți la trafic în zona respectivă. (va urma)