spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăEditorialAlo, 5 grame de respect, vă rugăm! – Dumitru MONACU, scriitor

Alo, 5 grame de respect, vă rugăm! – Dumitru MONACU, scriitor

Două sunt companiile de telefonie mobilă care s-au lipit de botoșăneni. Probabil peste 80 la sută dintre conjudețenii noștri sunt clienții lor în ceea ce privește serviciile de comunicare cum ar fi telefonie fixă, mobilă, internet sau televiziune. Amândouă aceste companii au deschise reprezentanțe în municipiul Botoșani și tot amândouă, încet-încet, încep să se transforme în adevărate calvaruri sau poveri pentru botoșăneni datorită timpului foarte mare necesar pentru rezolvarea unor probleme mici și curente cum ar fi: plata pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune, modificarea unor abonamente, schimbarea telefoanelor sau a cartelelor demagnetizate, avariate sau furate și așa mai departe. Cel puțin pe la jumătatea lunii, când pensionarii merg sârguincioși să-și achite datoriile, cozile la cele două reprezentanțe cresc și se lungesc precum voinicul din poveste, pe toată durata programului. E adevărat că aceștia ar putea achita și altfel abonamentele de televiziune și telefonie dar din păcate, mulți dintre ei ori din neștiință ori din conservatorism preferă plata cash, drept urmare nesuferitele cozi din perioada comunismului înfloresc și se întind precum ambrozia provocând alergii și nervi tuturor acelora care au vreo treabă, mai mare sau mai mică la sediile celor două reprezentanțe. De câte ori am intrat în respectivele locuri nu am văzut mai mult de 5 angajați angrenați în relația cu publicul. Cinci și cu cinci, adică zece în total. Încercând să fac niște socoteli am ajuns la concluzia că numărul acestora este total insuficient din moment ce un număr foarte mare de botoșăneni apelează la serviciile lor. Cum spuneam, haideți să facem o socoteală așa, în mare, despre ce și cum. Cu siguranță, măcar două sute de mii de oameni sunt „fericiții” abonați la telefonie, internet sau TV. 200 000 împărțit la 20 de zile înseamnă cam 2000 de abonați pe zi care, distribuiți la cei cam 10 operatori, înseamnă 200 de abonați pe zi, pe  … cap de angajat! Asta, dacă ar fi o distribuție eșalonată și nu ar fi fluxul uriaș de la jumătatea lunii când pensionarii stau ciorchine la intrările în reprezentanțe. Rezultă clar că la capitolul relație cu publicul cei doi giganți în ale comunicării sunt nu corijenți ci repetenți de-a binelea. Dacă mai punem la socoteală și modul dificil de comunicare pe cale telefonică, rezultă o schiță de ansamblu cu multe hibe care ne scot efectiv din țâțâni. Și asta pentru că numai printr-o minune cerească ajungi, atunci când vrei să discuți telefonic cu un om și nu cu un robot, să eviți mesajele demobilizatoare gen ”vă rugăm să așteptați, deocamdată toți operatorii noștri sunt angajați în alte convorbiri”.  În goana lor după profituri uriașe, se pare că resursa umană a fost redusă cu mult sub necesarul de bun simț și asta în pofida faptului că noi, cei care le umplem pungile, conturile sau cardurile, suntem, de la zi la zi, tot mai afectați. La aceste neajunsuri dacă mai punem la socoteală și agresivitatea comercială de care dau dovadă slujbașii celor două multinaționale atunci când vrei să le cumperi un produs sau, și mai rău, atunci când vrei să renunți la un contract, obținem o imagine reală care nu le face câtuși de puțin cinste. Au monopolizat piața punând pe ultimul loc relația cu clienții și nivelul lor de satisfacere. Este anormal ce se întâmplă, este rușinos ce cozi se formează, de ani buni, la ușile lor și ei nu iau nicio măsură. Declarativ, totul este pentru mulțumirea clientului dar în realitate, lucrurile stau cu totul altfel. Nu este normal să intri acolo, în casa lor, pentru o informație sau pentru o relație și să aștepți minute sau zeci de minute până te preia cineva. Și, ca să fiu bine înțeles, vreau să specific fără echivoc că problema nu este în terenul angajaților ci la nivel de management. Degeaba se zbate operatorul ca musca în țilindru și merge ca pe scripeți dacă valul de oameni nu scade pe toată durata programului. Iar între zece și cincisprezece ale lunii, imediat după ce au intrat pensiile, e o adevărată aventură să intri în casa celor pe care îi caracterizează niște cifre de afaceri de ordinul miliardelor și niște profituri de sute și sute de milioane. Cât despre agenții comerciali care lucrează sub blazonul celor doi giganți trebuie să remarcăm faptul că, fiind probabil plătiți după vânzări, nu au ca direcție de acțiune decât un singur aspect: abonamente tot mai mari și pe durate cât mai îndelungate sau alte servicii cât mai scumpe și cât mi profitabile. Pentru ei, că doar nu pentru beneficiari! Goana după arginți cât mai mulți probabil întunecă cu desăvârșire mințile unora de aceea i-aș ruga să considere aceste rânduri drept o benefică rază de lumină și nu o critică așa cum se întâmplă de obicei. Așadar, respectați-vă clienții, mai ales că, așa cum am spus mai sus, pe la mijlocul lunii ei sunt bunicii și străbunicii noștri. Dacă tot tindeți către tehnologia 5G, ne-am dori ca măcar cinci grame de respect să ne livrați!

 

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
Botoșani
ploaie ușoară
8.9 ° C
8.9 °
7.1 °
97 %
0.9kmh
100 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...