Brexit-ul mută industria auto în estul Europei

0

În urma votului privind ieşirea Marii Britanii din UE (Brexit), producătorii auto au relocat poziţiile de conducere de la Londra în Europa de Est, în special în România, Ungaria şi Bulgaria, a anunţat compania de recrutare DHR Internaţional, transmite site-ul economic cityam.com.

Ştirea vine după ce Ministerul Afacerilor Externe din Japonia a adresat un memoriu autorităţilor britanice în care şi-a exprimat îngrijorarea privind impactul Brexit-ului asupra producătorilor auto, care ar putea fi obligaţi să plătească taxe şi în UE şi în Marea Britanie.

Renault, Daimler, Audi şi Jaguar sunt printre companiile care şi-au anunţat noi operaţiuni în Europa de Est sau deja şi-au înfiinţat fabrici aici.

„Pentru unele companii auto, Marea Britanie nu mai este atractivă ca bază pe termen lung pentru operaţiunile lor europene de nivel înalt, dacă pot găsi condiţii adecvate în altă parte”, a apreciat Frank Smeekes, partener în cadrul DHR. Acesta a subliniat că deşi nu va fi o transformare peste noapte, această tendinţă ar putea creşte în următorii doi ani în rândul producătorilor şi a furnizorilor auto, deoarece ei caută să maximizeze capitalul intelectual şi să-şi consolideze operaţiunile reducând numărul locaţiilor şi ţinând sub control costurile.

„Deşi salariile directorilor vor rămâne cu 40% mai scăzute, ei ar putea fi tentaţi să se mute în afara Marii Britanii, în condiţiile în care nivelul chiriilor în Bulgaria sunt cu 86% mai scăzute decât în Londra. Companiile auto vor trebui să investească timp şi resurse în relocare, atrăgând şi păstrând candidaţii adecvaţi. Dacă actualii directori ai producătorilor auto nu sunt dispuşi să se mute în afara Regatului Unit, concurenţa pentru talentele locale sau către cele mai mobile se va intensifica”, a afirmat Frank Smeekes.

Cel mai mare producător auto din SUA, General Motors, a estimat recent că ar putea fi nevoit să scadă costurile în Europa pentru a contracara pierderile potenţiale de până la 400 milioane de dolari create de decizia Marii Britanii de a ieşi din UE, decizie care a dus la deprecierea lirei în raport cu moneda euro, ceea ce a făcut mai scumpe componentele importate în Marea Britanie din Europa.

Analiştii de la LMC Automotive estimează că General Motors este cel mai probabil producător auto care va opri producţia în Marea Britanie din cauza creşterii costurilor. Modelele Opel Astra şi Opel Sports Tourer, care sunt produse la uzina Ellesmere Port din Marea Britanie, folosesc motoare produse la uzine din Europa continentală.

Pe lângă uzina de la Ellesmere Port, General Motors mai are o uzină la Luton, Anglia, unde este produs van-ul Vivaro, la Zaragoza (Spania), Ruesselsheim şi Eisenach (Germania) şi Gliwice (Polonia).

„Viitoarele decizii de investiţii privind cea mai mare fabrică auto din Marea Britanie vor depinde de condiţiile referitoare la taxele vamale, comerţ şi circulaţia liberă a bunurilor din acordul ce va fi încheiat cu UE în urma Brexit-ului”, afirma recent şi directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

+0 -0
se încarcă...