luni, iulie 4, 2022
AcasăLocalAmenzi aplicate de Protecţia consumatorului după isteria din benzinării

Amenzi aplicate de Protecţia consumatorului după isteria din benzinării

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunţat, joi, că a controlat
70 de stații de carburant de pe întreg teritoriul țării, după isteria declanşată miecuri, când staţiile peco au fost luate cu asalt de români. În urma verificărilor au fost aplicate, până acum, amenzi în valoare de 370.000 lei, dintre care: 100.000 lei (amenda cea mai mare posibilă pentru ANPC), către MOL – sediul central. Odată cu amenda a fost propus și semnat deja Ordinul președintelui ANPC, Horia Constantinescu, de încetare a practicilor comerciale incorecte.

De asemenea reprezentanţii Mol de la Beiuş, staţia de unde a pornit întreaga nebunie, care a afişat preţuri de 11 lei la carburant, au primit o amendă de 35.000 lei. Totodată, a fost propusă și semnată Decizia de încetare a practicilor comerciale incorecte. De asemenea, au mai fost semnate încă 4 decizii de încetare a practicilor comerciale incorecte pentru alți operatori economici din Regiunile Cluj și Galați.

Ordinul, respectiv decizia de încetare a practicilor comerciale incorecte, presupun revenirea la condițiile comerciale oferite de operatorul economic consumatorilor, înainte de momentul actual, ANPC considerând că nu există temei pentru majorarea de preț practicată de operatorii economici, în ultimele două zile.

Plângere depusă la Botoşani 

Controale au avut loc, astăzi, şi la Botoşani. „Este control tematic dispus de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, dar momentan nu pot să comunic nimic, verificările la benzinăriile din Botoșani fiind în desfășurare”, a declarat Mirel Rogalschi, directorul CJPC.

Acesta a precizat faptul că astăzi un botoşănean a depus o plâncere cu privire la situaţia carburanţilor la instituţia pe care o conduce. Ieri seară traficul din oraş a fost efectiv blocat din cauza cozilor imense care se formaseră la staţiile peco.

MOL România se delimitează de orice practică anticoncurenţială

Joi seară reprezentanţii MOL au anunţat că se delimitează de orice practică anticoncurenţială şi de orice informaţii care ar putea genera panică în rândul populaţiei. Potrivit acestora, în România, MOL are două modele de operare, staţiile proprii şi staţiile MOL Partener, în regim de franciză, care vând carburanţi MOL (au statutul de competitori direcţi pentru staţiile proprii) şi au o politică comercială proprie, în care MOL nu intervine, conform normelor legale în vigoare.

„Aşa se explică situaţia preţului practicat în staţia MOL Partener din Beiuş şi care, de altfel, nu a fost una singulară, mai multe staţii aparţinând şi altor companii cu acelaşi profil, având o practică asemănătoare. Astfel, reţeaua MOL România nu are control asupra preţurilor practicate de staţia din Beiuş sau de ceilalţi parteneri-franciză”, au completat oficialii companiei.

ANAF, ANPC şi Consiliul Concurenţei au demarat investigaţii pe piaţa carburanţilor pentru a verifica motivul pentru care tarifele la motorină şi benzină au crescut în doar câteva ore pe parcursul zilei de miercuri, 9 martie.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
33.9 ° C
34.4 °
32.8 °
23 %
3.7kmh
88 %
lun
34 °
mar
36 °
mie
32 °
joi
19 °
vin
27 °
RON - Română (nou) leu
EUR
4,9454

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Mergeți de luați benzină cât prețurile conțin reducerea asta teribilă. Că nu ține mult.

EDITORIAL

Conflictul dintre progresismul de la vârful conducerii Uniunii Europene și conservatorismul est-european, în sfera căruia gravitează și majoritatea politicienilor din România, devine tot mai...

EPIGRAMA ZILEI

Cine-n dragoste nu crede N-ar mai călca iarbă verde Ci spini și nisip fierbinte Ca să se învețe minte... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...