spot_img
luni, aprilie 29, 2024
AcasăLocalDRDP Iași demolează podul de peste Siret pentru a construi unul nou

DRDP Iași demolează podul de peste Siret pentru a construi unul nou

Podul de peste Siret de pe DN 29A, dintre Zvoriștea și Varfu Câmpului va fi demolat. Cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere intenționează să construiască un pod nou.

CNAIR SA, prin DRDP Iași, a scos la licitație proiectul pentru elaborarea documentației tehnice, proiect tehnic de execuție, asistență tehnică și execuție lucrări la obiectivul „Pod DN 29A, km 22+859”, care leagă județele Suceava și Botoșani.

Termenul de depunere a ofertelor este 19 aprilie, proiectul având drept scop construirea unui pod rutier nou, care să asigure fluidizarea traficului, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs și scăderea poluării în zona tranzitată.

Pod construit în anii ’30

Podul existent este construit pe grinzi metalice simplu rezemate, cu 4 deschideri. Acesta a fost construit în anul 1933, fără a fi până acum modernizat.

 Obiectivul traversează râul Siret în extravilanul teritoriului administrativ al comunei Vârfu Câmpului, județul Botoșani, și în extravilanul teritoriului administrativ al comunei Zvoriștea, județul Suceava, pe DN 29A, la km 22+859. Zona podului este accesibilă prin intermediul drumului național DN 29A, drum ce leagă municipiile Suceava și Dorohoi.

În urma expertizei, soluția specialiștilor a fost de construire a unui pod nou, cu tablier din grinzi prefabricate din beton și arc metalic. Acesta va fi prevăzut cu 5 deschideri, o lungime totală de 173 m, lățime de 11,50 m, din care parte carosabilă de 7,80m și două trotuare a câte 1,60 m fiecare.

 În perioada lucrărilor, traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 m. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungimea de 90 m și lățimea părții carosabile de 5 m. Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită dintr-un tablier mixt pe grinzi din oțel, în conlucrare cu placa de beton.

Valoarea totală a întregului proiect este de 70.188.802,93 lei, fără TVA, termenul de realizare a lucrărilor fiind de 36 de luni, din care 12 luni proiectarea și 24 de luni execuția lucrărilor.

Pod aflat într-o gravă stare de degradare

În toamna anului trecut, reporterii Monitorul au prezentat starea avansată de degradare în care a ajuns podul de peste Siret. Betonul care asigură structura podului a început să se macine, iar pe unele tronsoane au apărut găuri care dau fiori oricărui trecător. Ba mai mult, bucățile din beton se desprind cu mâna, semn că acesta nu mai prezintă nicio siguranță în exploatare.

Podul, care are o lungime de 172 de metri și o lățime a părții carosabile de șase metri, a fost construit pe grinzi metalice în 1933 și nu a fost reabilitat sau modernizat. Expertiza tehnică realizată a indicat necesitatea construirii unui pod nou pe amplasamentul celui existent.

Din cauza pericolelor, CNAIR a interzis circulația pietonilor și a introdus o restricție de tonaj de 7 tone pe osie. Ba mai mult, pentru că podul trepidează la orice trecere, CNAIR a montat și două semafoare. Așa se face că podul poate fi traversat doar pe un singur fir, alternativ, când pe un sens, când pe celălalt. Grav este că, uneori, unii șoferi care conduc camioane ce depășesc limita de tonaj, se aventurează pe pod încălcând restricțiile impuse.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
10.9 ° C
14.6 °
10 °
78 %
2.2kmh
86 %
lun
20 °
mar
20 °
mie
21 °
joi
21 °
vin
17 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...