spot_img
marți, mai 7, 2024
AcasăLocal BTActivitate a Centrului Europe Direct Botoşani organizată la Truşeşti

Activitate a Centrului Europe Direct Botoşani organizată la Truşeşti

Săptămâna altfel a adus la Trușești –  Liceul “Demostene Botez” o activitate inedită pentru elevii mai multor clase de la această unitate de învăţământ. Coordonați de profesor Anca Melinte, tinerii au fost, timp de peste o oră, într-o ipostază nouă și bine primită de către aceștia: cea de candidat la alegerile europarlamentare. Astfel, ei au aflat de la reprezentanți ai Centrului Europe Direct Botoșani informații despre ceea ce înseamnă să fii lider european, ce trebuie să faci pentru a candida la un mandat la Parlamentul European și cum se redactează un program electoral.

Activitatea a fost organizată de Europe Direct Botoșani, în contextul în care, anul viitor, în luna mai, vor avea loc alegeri pentru Parlamentul European.

Au participat peste 50 de elevi, patru dintre ei fiind candidați. Candidații la un ipotetic mandat de europarlamentar și-au ales fiecare câte o echipă formată din doi consilieri, împreună cu care și-au redactat programul electoral având în vedere realități din comuna Trușești, precum și sloganul cu care vor fi aleși. Ceilalți elevi au fost alegătorii dar iar câțiva au jucat rolul   jurnaliștilor  prezenți în ”conferința de presă” organizată pentru prezentarea programelor electorale.

Astfel, Oana, Maura, Cosmin și Sami, cei patru candidați, au identificat, în primul rând, nevoile localității lor, după care au formulat propuneri pentru programul electoral.

Cosmin a promis să susțină programe pentru deschiderea unor fabrici de construcții, inclusiv la Trușești, spre a se crea mai multe locuri de muncă, dar și sprijin pentru modernizarea și dezvoltarea utilajelor agricole, având în vedere că principala ocupație a cetăţenilor din Trușești o reprezintă agricultura. Oana își dorește dezvoltarea agriculturii bio și deschiderea unei fabrici de cereale, precum și mai multe magazine sătești.  Maura  vrea programe de educație atractive pentru copii, astfel încât aceștia să nu mai abandoneze școala, salarii pe măsura muncii, ajutoare pentru persoanele cu dizabilități, apă curentă în locuințe, asfaltarea străzilor, un nou spital și mai multă pază. Asigurarea pazei la instituțiile publice a fost propusă și de Sami, care mai dorește tablete pentru copii, calculatoare în clasă, reabilitarea iluminatului stradal, precum și ”închisoare pentru corupți”.

Cum era firesc, participanții au purces, la final și la procesul electoral, astfel încât cele mai multe voturi au fost primite de Maura. Au mai fost acordate premii pentru cel mai bun discurs, cei mai buni jurnaliști, cea mai bună echipă sau candidații implicați și telegenici. Premiile au constat în broșuri și cărți oferite de Europe Direct Botoșani.

„Am remarcat cu multă satisfacție că tinerii din Trușești  cunosc deosebit de bine problemele comunității lor și chiar anumite teme actuale la nivel național și european.  Si nu numai atât – au și soluții ingenioase și curajoase  pentru rezolvarea multor situații. Unora, temele abordate de tineri  le-ar putea crea impresia că se potrivesc mai bine pentru un scrutin local sau național. Aceasta mi se pare un avantaj:  ideile se pot prelua și pot da consistență unor programe de nivel european. Important e să  simți că ai puterea să candidezi și atunci vei și vota în deplină cunoștință de cauză”, a declarat jurnalistul Radu Căjvăneanu, coordonatorul Centrului Europe Direct Botoşani.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
17.1 ° C
17.2 °
16 °
73 %
0.9kmh
98 %
mar
16 °
mie
16 °
joi
17 °
vin
20 °
sâm
17 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Bine că începe campania și trebuie să strângă corturile că cine știe cum ajunge săracul om.

EDITORIAL

Suntem în campanie electorală și mesajele curg gârlă din toate părțile. Problema e că sunt cam lipsite de substanță, din categoria „am marcat și...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...