spot_img
miercuri, mai 1, 2024
AcasăLocal BTBotoșani și Suceava rămân fără contract de deszăpezire. Conțac își vinde utilajele

Botoșani și Suceava rămân fără contract de deszăpezire. Conțac își vinde utilajele

Constantin Conțac, administratorul societății Transporturi Auto SA (TASA), a renunțat la contractul multianual de deszăpezire pe care îl avea încheiat cu Direcția Regională Drumuri Naționale (DRDP) Iași pentru drumurile naționale din județele Botoșani și Suceava.

Acesta își motivează gestul prin faptul că guvernanții l-au obligat să mărească salariile minime la 3.000 de lei, dar nu a primit în schimb subvenția promisă și pentru activitatea de deszăpezire, fapt care i-a generat anul trecut o pierdere de trei milioane de lei (n.r. – aproximativ 650.000 de euro). „De ani de zile am făcut deszăpezire. Această deszăpezire, foarte mult criticată de unii, că se iau bani degeaba, este un chin pentru cei ce o execută pe timp de iarnă, este un sacrificiu. Vin sărbătorile de Crăciun, de Anul Nou, vin furtunile, nu dormi noaptea, te scoală, te duci pe orice vreme și acum s-a ajuns ca, în loc să se vadă aceste eforturi, să ne ia la mișto și nu ne-au mai plătit. A venit Guvernul cu Ordonanța 114 și ne-a obligat să mărim salariile. Noi am mărit salariile. Activitatea noastră se încadrează la construcții, inclusiv la deszăpezire scrie: «întreținere, reparații și deszăpezire», pentru că dacă iarna se strică ceva într-un loc, trebuie să te duci să repari, în schimb, ei au spus că «nu vă putem da majorarea de salariu pentru că ministerul nu ne dă bani». Dacă nu ne dau banii, diferența este foarte mare. Eu am pierdut anul trecut trei milioane din cauză că nu s-au dat acești bani. Eu am terminat contractul până la 15 martie, cum era prevăzută etapa de deszăpezire, dar în schimb ei nu au vrut să plătească”, a declarat Constantin Conțac.

Situație se extinde în țară

Administratorul TASA susține că firma sa nu este singura care a renunțat la contracte și că toți constructorii se confruntă cu aceste probleme, invocând faptul că aceste contracte sunt multianuale, iar prețurile au sărit în sus, la fel și costurile cu forța de muncă, pe care și așa firmele din domeniu o găsesc cu greu, chiar dacă se oferă salarii de 700-800 de euro pe lună. În acest context, omul de afaceri acuză Ministerul Transporturilor și structurile acestuia din teritoriu de dezinteres și de faptul că nu vrea să recunoască adevăratele costuri ale lucrărilor de deszăpezire sau de întreținere la drumuri.

Ovidiu Laicu: Noi am plătit ceea ce este legal

În replică, directorul DRDP Iași, Ovidiu Mugurel Laicu, recunoaște că a avut mai multe discuții cu Constantin Conțac, dar susține că i s-au plătit toți banii așa cum spune legislația în vigoare. „Noi am plătit toate devizele de lucrări și am făcut actualizările pe care le-a cerut domnul Conțac, dar pe lege. Așa cum spune legea. Nu știu ce vrea dumnealui, probabil mai mulți bani, dar nu putem să plătim decât ceea ce este legal, pentru că după aceea veniți dumneavoastră, presa, sau DNA-ul și ne luați la întrebări”, a declarat Laicu, adăugând că TASA „i-a încurcat mai multe lucrări” prin rezilierea de contracte.

Contracte reziliate și la construcția de drumuri

Constantin Conțac recunoaște că a mai reziliat și alte contracte cu DRDP Iași, dar susține că a fost forțat de dublarea prețului la bitum, și nerecunoașterea tuturor scumpirilor în costuri de către administratorul drumurilor naționale. „Am reziliat contractul pe care-l aveam la covoare asfaltice tot cu DRDP-ul, care era în ultimul an, din cauză că atunci când s-a licitat, prețul la bitum era 1,2-1,3 litru, iar acum prețul este de 2,6 lei. Ei nu vor să ia în seamă și să facă actualizare. Asta s-a întâmplat în octombrie-noiembrie anul trecut. Eu am trebuit, ca din fluxul de execuție, să termin la un anumit nivel lucrarea, dar m-am oprit la Vârfu Câmpului. Prin scumpirea bitumului, mie mi-au creat o pagubă de vreo două milioane de lei (n.r. – 425.000), pe care nu am de unde să-i iau”, a mai declarat Conțac, susținând că din cauza nerecunoașterii acestor creșteri de costuri firma sa este într-o situație financiară delicată.

În aceste context, Constantin Conțac a scos la vânzare întreaga flotă de deszăpezire, formată din 40 de pluguri şi răspânditoare de material antiderapant, 15 autovehicule tip UNIMOG, dotate cu pluguri şi răspânditoare speciale pentru iarnă, folosite în bazele de deszăpezire și vara la transporturi de până la 3,5 tone. De asemenea, a scos la vânzare bazele de deszăpezire de la Bucecea şi Truşeşti. „Astea de deszăpezire le vând, pentru că le am, am muncit pentru ele. De ce să le țin? Le vând și nu mai lucrez la deszăpezire”, a declarat Conțac, admițând că ar putea să nu-și recupereze investiția inițială: „Voi plăti tot ce va fi de plătit, dar de ce să le țin la rezervă? Dacă le ții la rezervă, după cinci-șase ani se distrug. Ele ruginesc singure oricum”.

O nouă licitație pentru deszăpezire


În aceste condiții, DRDP Iași, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos din nou la licitație lucrările de deszăpezire pentru iarna 2019-2020, pentru județele Botoșani și Suceava. Valoarea lucrărilor estimate pentru cele două loturi este de aproximativ cinci milioane de lei, puțin peste un milion de euro. „Culmea e că acum au scos la licitație și au făcut prețuri și mai mici decât înainte. Eu cred că cineva sabotează. Cred eu”, a declarat Conțac.

Deschiderea ofertelor a fost făcută miercuri, la ora 15:00, dar pe site-ul de achiziții publice încă nu a fost publicat procesul verbal cu ofertanții.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
14.9 ° C
17.6 °
14.4 °
48 %
1.9kmh
98 %
mie
15 °
joi
22 °
vin
22 °
sâm
19 °
Dum
23 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Oamenii se pregătesc, se vede că vin sărbătorile.

EDITORIAL

Eliminarea din cărțile Primăriei pe motive de incompatibilitate a medicului Cîrstoiu este doar praful în ochi pe care Ciolacu și ai lui ni l-au...

EPIGRAMA ZILEI

Lumina din felicitare Să n-o considerați plocon, Ne costă ea, pe fiecare Cu mult mai mult ca la … E on!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...