spot_img
sâmbătă, mai 4, 2024
AcasăLocal BTMașini de gunoi stricate după ce au intrat pe groapa de la...

Mașini de gunoi stricate după ce au intrat pe groapa de la Stăuceni

Valul de probleme de la depozitul de gunoi de la Stăuceni continuă și lasă senzația că totul este administrat la un nivel de amatorism ieșit din comun.

Totul pornește de la faptul că investiția a fost făcută pe genunchi, că prevederile caietului de sarcini prin care s-a încredințat de către Consiliul Județean (CJ) gestiunea acestuia unei firme private din Suceava sunt destul de evazive și interpretabile, astfel încât s-a ajuns la o stare conflictuală aproape între administratorul depozitului și operatorii de salubritate din județ.

În ultima perioadă, cel puțin două mașini de gunoi au rămas blocate pe groapă și au fost scoase cu ajutorul buldozerelor, una dintre ele suferind pagube însemnate, rămânând fără perna de aer. Este o mașină achiziționată în cadrul proiectului „Sistem integrat de management al deșeurilor”, gestionat de CJ, și dată spre folosire Urban Serv. „Intrarea se face printr-o zonă în care nu mai este închis șanțul și se intră în groapă. Cu cât e mai adânc și mai proaspăt stratul de deșeuri, cu atât mașina se afundă mai tare. Sunt momente când se afundă atât de tare că nu mai pot ieși prin forța propulsoarelor proprii și atunci mașinile trebuie tractate ori împinse. Așa se întâmplă să le mai smulgă o bară, un lonjeron. În cazul cu perna de aer, mașina s-a afundat până la osie, iar când a fost tractată a atins un deșeu mai dur, care a smuls-o”, a declarat Simion Drelciuc, directorul de producție ala Urban Serv.

În replică, Liviu Toma, vicepreședintele CJ și fost director adjunct la Urban Serv, susține că societatea de salubrizare nu poate demonstra că perna de aer s-a spart acolo sau în altă parte și că le-a cerut reprezentanților Diasil să împietruiască intrarea pe groapă pentru a evita astfel de incidente pe viitor. Acesta este contrazis de fostul său coleg, care susține că „am luat datele de pe GPS”. „La acest incident avem datele că mașina a staționat acolo și stă acolo în mijlocul gropi. Ne-am specializat și noi, pentru că nu ne dau voie să facem poze acolo”, mai spune Drelciuc, adăugând că Diasil nu a făcut podul de descărcare prevăzut în caietul de sarcini a licitației de gestiune a depozitului, la care a participat și Urban Serv. „Depozitul are o formă ovală. El are un canal pe margine de colectare a apei, în așa fel încât, când plouă apa să nu ajungă în groapă. Peste acest canal trebuia făcut un pod de descărcare. Mașina vine aici, basculează în groapă, iar buldozerul împinge gunoiul și-l nivelează. Podul acesta nu a fost prevăzut în proiect, iar ce vă spun eu este din discuția cu proiectantul. A rămas ca cel care câștigă licitația să facă rampa de descărcare, impropriu spus”, a subliniat Drelciuc.

Reprezentanții CJ continuă să ia apărarea societății sucevene care administrează depozitul de la Stăuceni și afirmă, prin vocea lui Liviu Toma, că Diasil nu avea această obligație. „Eu până acum nu am auzit de acest pod, dar dacă este nu au decât să-l facă. Nu au niciun fel de scutire din partea conducerii Consiliului Județean”, a conchis Toma.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
17.7 ° C
18.2 °
17.6 °
48 %
4.3kmh
8 %
sâm
19 °
Dum
22 °
lun
25 °
mar
25 °
mie
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Liberalii au venit cu mesaje tematice pe tricouri, deci teoretic știu cum stă treaba. Mai trebuie să le spună și lui Iohannis, Ciucă.

EDITORIAL

A trecut și ziua de 1 Mai, cunoscută în trecutul din ce în ce mai îndepărtat drept și „Paștele comunist”. O zi destul de...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...