spot_img
luni, aprilie 29, 2024
AcasăLocal BTProtecția Consumatorului extinde controalele în restaurante

Protecția Consumatorului extinde controalele în restaurante

Gravele nereguli pe care le-au descoperit în restaurantele botoșănene echipele de la Protecția Consumatorului venite în control, de la București, la sfârșitul săptămânii trecute, au determinat extinderea verificărilor la nivelul întregului județ. Luni, la sediul Comisariatul Județean al Protecției Consumatorilor (CJPC) au fost invitați o serie dintre administratorii restaurantelor la care s-au găsit probleme.

Tot luni trebuia să se încheie raportul de control al acțiuni de la sfârșitul săptămânii trecute, sar acest lucru nu s-a întâmplat. „Am extins controlul cu această tematică în tot județul. Este propunerea Comisariatului Regional Nord-Est Iași de continuare a acestei tematici. Ideea este să-i verificăm pe cei mai reprezentativi (n.r. – agenți economici din domeniul alimentației publice), având în vedere că urmează o perioadă bogată în astfel de organizări de evenimente în localuri publice”, a declarat Eduardt Cozminschi, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului.Dacă în primă fază au fost verificați 21 de agenți economic, acum Cozminschi nu a putut preciza câte localuri vor mai fi călcate de reprezentanții CJPC Botoșani. „Rămâne la latitudinea Comisariatului Judeţean. Nu există o normă”, a mai spus oficialul.

Sute de kilograme de alimente alterate sau expirate găsite în bucătării

La sfârșitul săptămânii trecute, au fost verificați 21 de unități de alimentație publică din județ, majoritatea din Botoșani, dar au fost vizate și localuri din Dorohoi și Darabani., în cadrul unei acțiuni coordonate de liberalul botoșănean ajuns șef la ANPC.

Atunci s-au găsit grave nereguli în mai multe localuri, iar în cazul a două, Miorița și Casa Lux, s-a emis „recomandare de închidere până la remedierea neregulilor”. Potrivit lui Cozminschi, reprezentanții complexului Casa Lux au făcut dovada predării spre distrugere a alimentelor neconforme și au scăpat cu amendă. În schimb, șeful ANPC susține că situația la Miorița nu a fost remediată în totalitate imediat, fapt pentru care, a doua zi, s-a luat decizia „închiderii temporare a activității”. Restaurantul și-a reluat activitatea sâmbătă, dar hotelul Europa, din cadrul complexului a rămas închis până la începutul săptămânii.

Nereguli de o gravitate mai mică au fost descoperite și în alte localuri. Acestea s-au lăsat cu avertismente sau amenzi. „În total s-au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 50.000 lei în urma verificării celor 21 de agenți economici și am oprit de la comercializare 450,9 kilograme de produse alimentare neconforme precum: carne, legume și produse lactate… Sunt botoșănean și din respect pentru botoșăneni, doresc să mă implic în rezolvarea problemelor acestora pe domeniul de competență al Protecției Consumatorilor”, spunea Eduardt Cozminschi, adăugând că astfel de controale vor avea loc în toată țara, pentru că „nu își dorește ca românii să ajungă la spital după ce au mâncat în restaurante”. Acesta susține că găsit și operatori economici pe care i-a felicitat pentru modul în care își desfăşoară activitatea „oferindu-le consumatorilor produse și servicii conforme standardelor”.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
19.5 ° C
19.6 °
18.8 °
43 %
3.7kmh
0 %
lun
20 °
mar
20 °
mie
21 °
joi
22 °
vin
23 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Antrenorul FC Botoșani cățărat pe gard pentru ultimele indicații la meciul cu Dinamo.

EDITORIAL

De când am intrat în Uniunea Europeană banii au curs gârlă, mult peste 70 de miliarde de euro, continuă să vină și vor mai...

EPIGRAMA ZILEI

S-a enervat și a urlat De s-a cutremurat orașul Când și-a găsit soțul în pat Cu ... iepurașul!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...