spot_img
sâmbătă, mai 4, 2024
AcasăLocal BTDrumul național Botoșani - Ștefănești transformat în șantier. Prefectul a luat pulsul...

Drumul național Botoșani – Ștefănești transformat în șantier. Prefectul a luat pulsul lucrărilor

Lucrările la drumul național 29D Botoșani-Ștefănești s-au realizat, până la această dată, în proporție de 14%. Prefectul județului, Dan Nechifor, a ajuns marți (n.r. – 28 septembrie a.c.) pe toate tronsoanele de drum unde sunt executate lucrări pentru a vorbi direct cu specialiștii despre problemele cu care aceștia se confruntă. Până acum, constructorii au executat lărgirea părții carosabile pe circa 24 de kilometri, în timp ce pe anumite sectoare s-au realizat săpături și stabilizări cu pământ și balast.

La intrarea și ieșirea din Stăuceni au fost executate coloanele forate în proporție de 100%, respectiv 75%, iar în Drislea se lucrează la drumul tehnologic și varianta de ocolire. Trei poduri noi și variantele de ocolire, precum și 4 podețe dalate transversale mai sunt pe lista lucrărilor realizate. Ca detaliu tehnic, constructorul i-a comunicat prefectului că la începutul lunii noiembrie va începe aprovizionarea cu grinzi prefabricate, pentru realizarea viaductelor, proces care sa va finaliza în martie 2022.

 

Conform planului de lucrări, se intenționează ca până la finalul anului 2021 să se finalizeze execuția casetelor de lărgire a părții carosabile la nivel de piatră spartă între kilometrii 2 și 26, dar și să toarne asfalt pe 3 kilometri, atât pe casete cât și pe partea carosabilă. Totodată, pe o distanță de 5 kilometri de la ieșirea din Trușești, specialiștii își propun ca, până la aceeași dată, să execute caseta de lărgire a părții carosabile până la nivel de piatră spartă.

 

Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești vizează o lungime totală de peste 42 de kilometri. Conform proiectului tehnic, în secțiune transversală drumul va prezenta un profil cu 2 benzi de circulație (2×3.5) și 2 acostamente cu lățimea de 1 metru ce vor avea aceeași structură ca a părții carosabile, rezultând o platformă a drumului de 9 metri. Soluțiile tehnice vor cuprinde sectoare de drum ranforsate, reabilitate și reconstruite.

Se vor executa șanțuri și rigole betonate, rigole carosabile în lungime aproximativ de 62.000 metri liniari, 29 de podețe, dintre care 24 podețe noi și 5 reabilitate, 8 poduri, din care 5 noi, 3 viaducte, ziduri de sprijin de 100 metri liniari, o trecere la nivel cu calea ferata, 3.950 metri liniari de drenuri, 1.200 metri liniari de trotuare în localități, 8 refugii tehnice, amenajări de drumuri laterale pe o lungime de 25 metri liniari, precum și lucrări de siguranța circulației cu parapeți metalici, montarea de indicatoare rutiere, dar și marcajul specific marginal și axial.

 

Deja ai votat!
Botoșani
câțiva nori
20.6 ° C
20.6 °
19.9 °
40 %
4.5kmh
15 %
sâm
20 °
Dum
22 °
lun
25 °
mar
24 °
mie
12 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Liberalii au venit cu mesaje tematice pe tricouri, deci teoretic știu cum stă treaba. Mai trebuie să le spună și lui Iohannis, Ciucă.

EDITORIAL

A trecut și ziua de 1 Mai, cunoscută în trecutul din ce în ce mai îndepărtat drept și „Paștele comunist”. O zi destul de...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...