duminică, septembrie 7, 2025
AcasăLocal BTCea mai modernă șosea din județ va fi recepționată pe 2 noiembrie....

Cea mai modernă șosea din județ va fi recepționată pe 2 noiembrie. Succes amestecat cu controverse

Drumul Național 29D Botoșani – Ștefănești, care a fost supus unor ample lucrări de modernizare cu fonduri europene, va fi recepționat săptămâna viitoare. Informația privind data oficială de recepționare, 2 noiembrie a.c., a fost făcută publică astăzi de adjunctul șefului Secției de Drumuri Naționale Botoșani, Liviu Mihalache, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural.

Modernizarea acestui drum a implicat lărgirea șoselei la 9 metri prin includerea a două benzi cu o lățime de 3,5 metri și două acostamente de 1 metru. Proiectul a inclus lucrări remarcabile, cum ar fi construcția a trei viaducte, lucrări de arhitectură rutieră fără precedent în această regiune. De asemenea, au fost executate șanțuri și rigole betonate, rigole carosabile pe o lungime de aproximativ 62 de kilometri, 29 de podețe (24 noi și 5 reabilitate), precum și reabilitarea a trei poduri vechi și construirea a cinci poduri noi. Investiția a inclus și realizarea unor ziduri de sprijin pe o lungime totală de 100 de metri liniari, o trecere la nivel cu calea ferată, 4 kilometri de drenuri, 1,2 kilometri de trotuare în localități și 8 refugii tehnice. Lucrările au fost executate de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL.

Cu toate acestea, modernizarea drumului a fost umbrită de o problemă semnificativă – o porțiune crucială de aproximativ 3 kilometri, situată în zona cunoscută sub denumirea de Dealu Mare, nu a fost cuprinsă în proiectul de modernizare. Asta din cauza unei dispute juridice între CNAIR și un alt constructor cu privire la o lucrare anterioară. Deși CNAIR a lansat în decembrie 2022 o licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate, modernizarea acestei porțiuni va fi amânată pentru viitor.

Un alt aspect care a complicat modernizarea drumului a fost creșterea semnificativă a prețurilor la materialele de construcție. Această creștere a necesitat actualizarea costurilor proiectului, care au crescut de la 208.444.894,73 lei fără TVA, la momentul semnării contractului, la 257.933.288,51 lei fără TVA, reprezentând o creștere de aproape 25%. Astfel, costul total al modernizării a depășit 50 de milioane de euro.

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
nori împrăștiați
21.6 ° C
21.6 °
21.6 °
47 %
2.1kmh
26 %
D
26 °
lun
28 °
mar
31 °
mie
30 °
J
28 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Când tricourile lor sunt mai bune ca ale noastre.

EDITORIAL

Nu am fost niciodată de acord cu ideea că în trecut am avut mari actori și acum e secetă totală! Nimic mai fals. Avem...

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...