eight + 14 =

A password will be e-mailed to you.

 

Autorităţile iau în calcul introducerea unei taxe la înmatricularea unui autovehicul, cât şi un impozit aplicat diferenţiat în funcţie de vechimea maşinii.

 

Reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de automobile din România au afirmat, ieri, într-o conferinţă de presă, că susţin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea timbrului de mediu, sistem care să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât şi un impozit aplicat diferenţiat pentru maşinile noi şi cele rulate.

„Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o iniţiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în ţară a vehiculelor şi, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare şi, în acelaşi timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru maşinile mai noi, mai puţin poluante. Asta este propunerea pe care o veţi regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto naţional are nişte indicatori civilizaţi. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru maşinile noi şi un impozit mai mare pentru maşinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câţiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în ţară şi, totodată, posesia lor”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit Agerpres.

La rândul său, preşedintele APIA, Ernest Popovici, a menţionat că piaţa auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de maşini noi, ca urmare a dispariţiei timbrului de mediu. „Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariţia Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1:5, faţă de 1:3 (n.r. – maşină nouă vândută vs maşini rulate vândute)”, a explicat Popovici.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la UE. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care urmează să fie eliminate de la

Apreciază calitatea articolului

EVALUAȚI ARTICOLUL -
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...