spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăNaționalSute de participanți la mitingul pentru autostrăzile Moldovei

Sute de participanți la mitingul pentru autostrăzile Moldovei

Peste 200 de autoturisme, circa 70 de tiruri și aproape 100 de motociclete au participat la marşul motorizat organizat azi, 10 aprilie 2021, de asociaţiile „Împreună pentru A8” şi „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”.

Participanţii au pornit din Iaşi, Suceava, Piatra Neamţ, Botoşani, Bacău, Vaslui și s-au întâlnit la Cristeşti, localitate situată la limita judeţelor Iaşi şi Neamţ.

Foto: Facebook Catalin Urtoi, organizator

Cei prezenţi la protest au solicitat finanţarea prin PNRR a tronsoanelor Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (A8), Târgu Neamţ – Moţca (A8), Târgu Frumos – Leţcani – Centura de Nord a Iaşului (A8); Focşani – Bacău (A7) şi Bacău – Paşcani (A7), subliniind că Moldova merită un tratament egal cu al celorlalte regiuni ale României și că fără infrastructură regiunea nu se poate dezvolta.

Mitingul de la Cristești s-a încheiat cu citirea apelului public adresat Guvernului României, Ministerului Transporturilor, Companiei Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care este redat în continuare.

                              Finanțați construirea autostrăzilor Moldovei!

 Solicitare către

Guvernul României, 

Ministerul Transporturilor,

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

 

Astăzi suntem forțați să protestăm din nou.

Din nou pentru autostrăzile la care Moldova are tot dreptul pentru a se dezvolta așa cum merită.

Chiar dacă autostrăzile A7 (Ploiești-Pașcani) și A8 (Ungheni-Iași-Târgu Mureș) au făcut timizi pași înainte sub noua conducere a Ministerului Transporturilor, există un pericol mare și real ca acestea să nu devină realitate.

Joi, 8 aprilie a.c., a fost semnat contractul pentru SF + Proiectare pe tronsonul Târgu Neamt-Iași-Ungheni, după un an de proceduri derulate cu o lentoare supărătoare !

În acest moment avem în derulare pe Autostrada Unirii/A8 două contracte:

– SF pe tronsonul Târgu Mureș-TârguNeamț, cu finalizare în luna iulie 2021, care în acest moment este într-o situație incertă;

– SF + Proiect tehnic pe tronsonul Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu finalizare în 25 luni; aici se așteaptă ordinul de începere a lucrărilor.

Dar finanțarea acestor autostrăzi esențiale pentru dezvoltarea Moldovei se află în mod evident sub semnul întrebării.

Acesta este și motivul pentru care ne aflăm azi aici, veniți din toate județele Moldovei:

Nu avem nici acum o finanțare clară, din sursă sigură, care să garanteze finalizarea acestor proiecte.

Responsabilitatea pentru realizarea autostrăzilor în Moldova revine Guvernului României și structurilor din subordinea sa.

Până acum guvernele de toate culorile s-au dovedit corijente la examenul Moldova!

Toți sunt de acord că trebuie făcut ceva ca Regiunea să iasă din izolare, dar faptele lipsesc. Această situație inacceptabilă trebuie să înceteze!

De câte ori vine vorba despre Moldova și nevoile ei, toți guvernanții găsesc scuze. Administrațiile precedente, grupurile cu agendă ostilă, crizele economice sau sociale și vremea rea sunt mereu invocate pentru scuzarea nerealizărilor din teren, pentru lipsa investițiilor în infrastructura mare din Regiune.

Ce cerem:

  1. Finanțarea prin PNRR a tronsoanelor de autostradă din A8 și A7: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (A8), Târgu Neamț – Moțca (A8), Târgu Frumos – Lețcani – Centura de Nord a Iașului (A8); Focșani – Bacău (A7), Bacău – Pașcani (A7);
  2. Asumarea finalizării autostrăzilor A8 și A7 până în anul 2030, conform Master Planului General de Transport al României, HG 666/2016, Legea 291/2018, din fonduri europene (PNRR, POT), Bugetul de Stat și alte surse de finanțare;
  3. Solicităm în regim de urgență o întrevedere a oamenilor de afaceri din Regiunea Moldovei și a asociațiilor civice din domeniul infrastructurii cu Prim-ministrul României și cu Președintele României.

Atragem atenția prim-ministrului României, ministrului Transporturilor și directorului general al CNAIR că bunele intenții clamate pot fi credibile doar dacă aceste tronsoane sunt incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, în mod clar și cu sumele aferente. În caz contrar, contractele de SF și Proiectare nu reprezintă nimic concret pentru evoluția rapidă și clară a acestor proiecte.

De la actualul Guvern nu cerem favoruri, ci echitate pentru o Regiune care a fost constant discriminată, tratată în mod nedrept ca sursă de mână de lucru ieftină, în care singura soluție pentru un trai mai bun este emigrarea.

Moldova merită un tratament egal cu al celorlalte regiuni ale României!

De 14 ani tot vedem desene frumoase pe hârtie cu autostrăzile Moldovei!

NOI vrem din partea acestui Executiv o garanție că A8/Autostrada Unirii și A7/Autostrada Moldovei vor fi finalizate etapizat în perioada 2026 – 2030!

Cerem garanții pentru finanțarea autostrăzilor Moldovei, nu doar vorbe și promisiuni.

Si vom face presiuni publice asupra Guvernului până vom avea aceste garanții!

Cristești,

10 aprilie 2021

Semnează asociațiile:

Împreună pentru A8

Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
9.5 ° C
9.6 °
9.3 °
85 %
3.4kmh
100 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...