spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăNaționalCFR, la un pas de o tragedie ca în Grecia

CFR, la un pas de o tragedie ca în Grecia

Un incident feroviar grav a avut loc ieri în Teleorman, unde un tren cu călători a intrat în plin într-un marfar.

 

Ieri dimineață, la ora 03.54, un tren de călători a lovit în gara Roșiori Nord (Roşiorii de Vede) un tren de marfă plin cu autoturisme Ford, iar ultimele trei vagoane cu mașini au deraiat din cauza coliziunii.

Deși declarațiile autorităților NU indicau inițial că ar fi fost un impact între cele două trenuri, adevărul este că trenul de marfă a deraiat din cauză că a fost lovit de trenul de călători. Patru pasageri au ajuns la spital.

CFR Infrastructură a confirmat, abia la peste 9 ore de la accident, că a fost vorba despre o „tamponare” și că mecanicul a „trecut pe roșu”: „Mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția OPRIRE (culoarea ROȘIE) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare”, se arată într-un comunicat.

„Este o eroare tehnică umană”

Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, a spus la emisiunea „România în Direct” de la Europa FM că incidentul feroviar de ieri dimineață din Teleorman s-a petrecut din vina mecanicului, care nu a oprit la semnalul roșu.

„Vin de la Roșiori, de la locul faptei, și am văzut cu ochii mei ce s-a întâmplat. A fost un tren de călători în spatele unui tren de marfă și aici este prima eroare, un tren de călători nu merge niciodată în spatele unui tren de marfă, dar asta este o altă problemă, și un mecanic care spune că a văzut semnalul roșu și a mers puțin mai încet sperând să i se facă verde în continuare. Nu mă întrebați detaliile, le va da dânsul, este o echipă de anchetă a autorității de investigare”, a declarat directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.

Acesta a precizat că mecanicul trebuia să oprească la semnalul de stop, astfel că din vina acestuia a avut loc incidentul. „Din punct de vedere tehnic existau toate premisele ca trenul să se oprească în spațiu util, mecanicul a mers mai departe pe răspunderea lui, izolând practic sistemul de siguranță, mergând încet crezând că se face verde. Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor” a mai spus Preoteasa.

Acesta a adăugat că nu exista riscul să se întâmple un incident grav. „Nu se putea întâmpla un incident major pentru că era frânat de sistemele de siguranță. Nu există, apropo de ce ziceau sindicatele, mecanici cu experiență sau fără experiență. Mecanicul are 4 ani de mecanic de turnus, este autorizat, a fost verificat, are calificativul foarte bine. Nu este tânăr, are 40 de ani, are 5 ani de mecanic la drum. Este o eroare tehnică umană, asta este la ora asta, nu are legătură nici cu starea tehnică a căii care este perfectă, sistemele de siguranță erau în vigoare, nici cu semnalizarea”, a conchis Preoteasa.

Directorul Agifer, Agenția de investigare feroviară română, a spus că a existat tamponare între cele două trenuri, la o viteză sub 50 km/h, probabil pe la 30 km/h.

 

Maşinile Ford distruse erau asigurate

 

Ford România a dat o declarație despre accidentul feroviar de la Roșiori. „Confirmăm că un tren încărcat cu vehicule Ford a fost implicat într-un incident în gara Roşiorii de Vede. În acest moment așteptăm mai multe informații. În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor. În prezent, autoritățile derulează investigațiile necesare, pe care le sprijinim împreună cu furnizorul nostru de transport”, se arată în comunicat.

Patru persoane au ajuns la spital, dintre cele 12 rănite, restul de opt primind îngrijiri la locul incidentului.

 

IGSU a spus iniţial că nu a fost accident

 

„În jurul orei 04:00, un apel la 112 anunţa un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în judeţul Teleorman, între Roşiorii de Vede si Măldăeni. Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roşu de Intervenţie, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la faţa locului. Odată ajunse, forţele de intervenţie au constatat că accidentul feroviar nu se confirma. Trenul circula pe ruta Arad-Bucureşti Nord şi s-a oprit brusc”, anunţase IGSU.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
11.6 ° C
13.2 °
11.6 °
59 %
4.6kmh
96 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...