spot_img
marți, aprilie 30, 2024
AcasăNaționalDoar moldovenii şi bosniacii au drumuri proaste ca noi

Doar moldovenii şi bosniacii au drumuri proaste ca noi

În topul celor mai bune șosele din Europa, România se află la coada clasamentului.

O țară europeană care se mândrește cu unele dintre cele mai bune infrastructuri pentru bicicliști se remarcă în lume și pentru că are unele dintre cele mai bune drumuri și pentru autoturisme. Olanda a ocupat cea mai înaltă poziție europeană în Raportul privind competitivitatea globală 2019 publicat de Forumul Economic Mondial, ultimul studiu substanțial realizat cu privire la calitatea drumurilor înainte ca pandemia COVID-19 să lovească, scrie Euronews.

Totuși, arată studiul, cea mai bună calitate a drumurilor nu înseamnă întotdeauna și siguranță, deoarece datele sugerează că unele țări cu o infrastructură bună au și mai multe accidente mortale.

În Europa, sondajul a arătat că vest-europenii au – sau au impresia că au – o infrastructură rutieră mai bună. Pe de altă parte, est-europenii au o imagine generală sumbră a calității drumurilor din țările lor.

Olanda (6,4) ocupă primul loc în ceea ce privește calitatea drumurilor în Europa – fiind depășită doar de Singapore (6,5) la nivel global -, urmată de Elveția (6,3) (care ocupă, de asemenea, locul 3 la nivel mondial), Austria (6,0), Portugalia (6), Spania (5,7) și Croația (5,6).

La coada clasamentului se află Republica Moldova și Bosnia și Herțegovina, cu cele mai proaste drumuri din Europa. Imediat după ele urmează România, Ucraina, Bulgaria și Macedonia de Nord.

Primii la tragedii

România, în schimb, este fruntașă la tragedii. Ocupă primul loc în UE la numărul de morți pe cap de locuitor în accidente rutiere, mai exact 18.000 de decese în ultimii 10 ani, la un număr de 200.000 de accidente rutiere, după cum arată o analiză G4Media și Info Sud-Est. Deși numărul de accidente grave din țară aproape s-a înjumătățit în ultimul deceniu, numărul morților a scăzut cu doar 12%.

Calitatea drumurilor în Europa: primele zece țări

La nivel mondial, locurile patru și cinci pentru cea mai bună calitate a infrastructurii rutiere au fost ocupate de Hong Kong (6,1) și Japonia (6,1).

Pe ultimele cinci locuri pe lista din Europa se află Malta (3,3), pe locul 106 pe lista globală din 141 de țări, Ucraina (3,0) pe locul 114, România (3,0) pe locul 119, Bosnia și Herțegovina (2,8) pe locul 121 la nivel mondial, iar ultimul loc este ocupat de Moldova (2,6) pe locul 127.

Cele mai proaste drumuri din lume, potrivit directorilor de afaceri chestionați de Forumul Economic Mondial, se află în Africa, Caraibe și Orientul Mijlociu, Ciad (1,9), urmat de Mauritania (2,0), Madagascar (2,0), Yemen (2,1), Haiti (2,1) și RD Congo (2,1).

Belgia (4,4) se află în urma majorității vecinilor săi din Europa de Vest. La fel și Italia (4,4), Irlanda (4,4) și Islanda (4,1).

În partea de est a Europei, Grecia se remarcă cu un scor de 4,6, departe de primul loc, dar mai puternic decât vecinii săi Bulgaria (3,4), Macedonia de Nord (3,4) și Albania (3,9).

Un alt rezultat pozitiv este Turcia (5,0), care a obținut un scor mai bun decât unele țări occidentale și nordice, precum Norvegia (4,5) și Regatul Unit (4,9).

Ce se întâmplă cu scorul pentru siguranța rutieră

În 2020, accidentele rutiere din statele membre ale UE au făcut aproximativ 18.800 de victime și au provocat rănirea a peste 0,5 milioane de persoane. Aceste cifre s-ar putea să vi se pară ridicate, dar continentul rămâne de departe cea mai sigură regiune din lume în ceea ce privește siguranța rutieră.

Cu toate acestea, există disparități importante între țări.

Ar trebui să observăm că unele dintre țările care se află în fruntea listei cu cel mai mic număr de decese la un milion de locuitori, cum ar fi Olanda, Elveția, Norvegia, Danemarca și Finlanda, ocupă, de asemenea, locuri fruntașe în sondajul privind calitatea infrastructurii rutiere realizat de Forumul Economic Mondial.

Cu toate acestea, Croația, una dintre primele țări în ceea ce privește calitatea infrastructurii rutiere, ocupă un loc fruntaș în topul accidentelor mortale, la fel ca și Portugalia.

România ocupă primul loc în UE la numărul de morți pe cap de locuitor în accidente rutiere, mai exact 18.000 de decese în ultimii 10 ani, la un număr de 200.000 de accidente rutiere, după cum arată o analiză G4Media și Info Sud-Est.

La nivel global, în Europa, drumurile devin mai sigure. Acest lucru se poate observa prin scăderea numărului de accidente soldate cu răniți sau decese din 2010 până în 2020.

Țări precum Norvegia, de exemplu, au redus numărul de accidente mortale cu 46% în ultimul deceniu, de la 43 pe an în 2010 la 18 în 2020.

Italia a făcut, de asemenea, progrese importante, reducând numărul accidentelor cu 44%, de la 70 de accidente soldate cu răniri sau decese la 40.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
18.7 ° C
18.8 °
18.2 °
45 %
4.2kmh
2 %
mar
20 °
mie
20 °
joi
22 °
vin
23 °
sâm
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Încă e bine, faza următoare e că dispar și camerele de luat vederi.

EDITORIAL

Nu e prima dată când pomenesc de Cănuță-om sucit, acel personaj aparent inventat de Caragiale, dar cât se poate de reprezentativ pentru spațiul mioritic....

EPIGRAMA ZILEI

Lumina din felicitare Să n-o considerați plocon, Ne costă ea, pe fiecare Cu mult mai mult ca la … E on!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...