spot_img
duminică, mai 5, 2024
AcasăNaționalUn nou azil al groazei, unde beneficiarei erau ţinuţi flămânzi, descoperit în...

Un nou azil al groazei, unde beneficiarei erau ţinuţi flămânzi, descoperit în Voluntari

Doi administratori ai unei firme care deține un centru pentru persoane vârstnice în Voluntari au fost reținuți de DNA. Procurorii spun că serviciile medicale ar fi fost inexistente, iar mâncarea oferită era puțină și neadecvată afecțiunilor pacienților.

În perioada vizitei inspectorilor sociali, unii pacienți care nu ar fi îndeplinit condițiile să fie ținuți acolo ar fi fost scoși din centru, fiind cazați pentru o noapte într-un hotel, ulterior fiind plimbați cu mașina sau ținuți în parcarea unui magazin până la finalizarea controlului.

DNA a anunțat vineri reținerea pentru 24 de ore a două persoane, administratori ai unei firme care deține un centru rezidențial pentru persoane vârstnice situat în orașul Voluntari din județul Ilfov. Cei doi au fost reținuți pentru infracțiunea de „participație improprie la abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit”.

Pacienți ținuți într-o parcare în timpul controlului autorităților

„În perioada 29 – 31 august, cei doi administratori ar fi prezentat mai multe documente false (extras Revisal, Contract de catering, Contract privind prestarea de servicii medicale etc.) inspectorilor sociali desemnați să facă un control la un centru rezidențial pentru persoane vârstnice deținut de societatea administrată de ei, pentru a atesta îndeplinirea criteriilor și a standardelor minime care au stat la baza obținerii licenței de funcționare a centrului respectiv.

Cei doi i-ar fi determinat pe inspectorii sociali să ateste, fără vinovăție, îndeplinirea condițiilor de acordare a acreditării/licențierii furnizorilor de servicii sociale și a serviciilor furnizate de aceștia.

În realitate, serviciile medicale ar fi fost inexistente, mâncarea oferită beneficiarilor (insuficientă, necorespunzătoare din punct de vedere nutritiv, neadaptată afecțiunilor acestora) ar fi fost achiziționată gata preparată din magazin (mici cu cartofi prăjiți, pui cu cartofi prăjiți etc.) sau ar fi fost „încropită” de angajații centrului din ce aveau la dispoziție, iar tratamentul medical, ce nu se administra cu regularitate, ar fi fost administrat beneficiarilor de persoane care nu ar fi avut pregătire medicală.

În perioada vizitei inspectorilor sociali, unii beneficiari care nu ar fi îndeplinit condițiile de admisibilitate în centru, aspect supus controlului, ar fi fost scoși din centru, fiind cazați pentru o noapte într-un hotel, ulterior fiind „plimbați” cu un autovehicul sau ținuți în parcarea unui hipermarket până la finalizarea evaluării.

După ce în 11 octombrie inspectorii sociali ar fi suspendat activitatea centrului ca urmare a deficiențelor constatate, cei doi ar fi mutat beneficiarii într-o altă locație în care și-ar fi continuat activitatea, deși pentru acest serviciu nu ar fi existat licență, raportând autorităților că beneficiarii ar fi fost preluați de familii”, au transmis procurorii.

Vineri, cele două persoane reținute urmează să fie duse la Tribunalul București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

În centru erau internate 29 de persoane cu dizabilități

Ministerul Muncii a transmis că Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a fost solicitată de organele de cercetare penală să asigure colaborarea pentru un control tematic în județul Ilfov în care este vizat un centru de furnizare de servicii sociale (centru rezidențial). Din datele preliminare, centrul se află la o adresă pentru care nu a fost solicitată și nici obținută licență de funcționare. În consecință, centrul funcționa în afara cadrului legal.

Inspectorii sociali din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) au identificat, la această adresă, 29 de beneficiari, persoane cu dizabilități, care au aparținători persoane fizice.
Conform sursei citate, până la acest moment au fost evaluați de medici 6 beneficiari, 3 au fost preluați de aparținători, ceilalți urmează să fie transferați la spitale. Aceștia nu au urme de violență conform fișelor medicale întocmite.

Stenograme şocante între angajaţi

Potrivit G4Media, angajații de la noul azil al groazei descoperit de autorități în Voluntari discutau între ei despre lipsa mâncării și despre lipsa serviciilor medicale pentru cei internați, potrivit stenogramelor din referatul DNA de arestare preventivă a celor doi administratori. Doi administratori ai unei societăți care deține un centru rezidențial pentru persoane vârstnice în Voluntari au fost reținuți pentru 24 de ore de procurorii DNA pentru că ar fi folosit documente false pentru a lua licența de funcționare.

Astfel, angajații centrului se plângeau că administratorii nu le aduc alimentele din care să prepare mâncare. Iată câteva exemple de discuții:

Discuția 1:

TD: Le-am trimis o tocană… vai de morții ei… Așa…
CL-A: …[râde – n.n.]… Da’ ce-a pățit?
TD: Ce?
CL-A: Ea.
TD: Nu știu. Așa… le-am trimis ciorbă…
CL-A: Nu mi se pare în regulă.
TD: Și diseară paste cu legume, că orezul cu laptele acuma mi le-a adus.
CL-A: Pfoa… n-are nimic, lasă că se descurcă pân’ diseară, că oricum… sunt mai puțini ca la noi.
TD: Da.

Discuția 2:

PM: Alo!
CL-A: Ce faci, MARIȚO?
PM: Ce să fac, uite… aștept. Cina.
CL-A: Ă, ia zi, ai avut pâine pentru micul dejun?
PM: N-am, mă, n-am. De unde? Mai e câteva felii de pâine, n-am ce să le dau. N-am nimica. Aștept.
CL-A: Aaa… păi dracu’, s-o sun p-asta atuncea, hai. …[neinteligibil – n.n.]…
PM: Aștept să vină să-mi aducă. N-am nimic. Nimic, nimic n-am.
CL-A: Da, hai c-o sun acum. Pa.
PM: N-am nimic fetiță, bine. Hai, pa.
CL-A: O sun acuma.

Discuția 3:

TD: Ce le-a dat mâncare?
NA: Mămăligă cu smântână.
TD: …[se amuză-n.n.]…
NA: O lingură de smântănă. O lingură acolo doar să-i simtă gustul.
TD: A…
NA: Inginerul de jos mi-a mai cerut o porție. Nici n-am mai avut să-i dau. Să vedem mâine altă tragedie. Nu e o pâine. Mă crezi că eu n-am mâncat nimic azi? Nimic! Am luat de poftă …[neinteligibil – n.n.]… gol. Aia a fost. N-avem bani de pâine, n-am o pâine, n-am nimic, nimic, nimic. I-am spus și lu’ Laura și ei: ”Noi n-am mâncat nimic azi toată ziua. Un mic am luat.”. Marian zice: ”Am mâncat și eu un mic și am fugit la WC, m-a luat burta.”. …[se amuză-n.n.]… Și zic: ”Nu avem un leu să luăm o pâine, ca să mănânci un salam, că mai e un salam, ce mai e pe acolo. Sau margarină pe pâine și tot mâncam.”. Zice: ”Cred dar mâine se rezolvă.”.

Discuția 4:

M: Alo!
CL-A: Alo, bună ziua, doamna MARINELA, sunt IULIA.
M: Bună. A, ce faci? Mă, i-ai făcut perfuzia lu’ mama?
CL-A: Păi nu i-o fac eu, doamna MARINELA, i-o face doamna doctor, că acuma s-a trezit și ea, c-a fost în operații. A fost de ieri dimineață. La accidentul ăla după Șoseaua de Centură.
M: Știi de ce?
CL-A: Da?
M: Pentru că, îți spun ceva. Ă, c-am întrebat-o, că știi c-o sun și o întreb pe mama. Că ea pleacă acasă, că nu i-a făcut nicio injecție și …[neinteligibil – n.n.]…
CL-A: Ba nu, i-a făcut, nu, i-a mai făcut, da’ nu i-a făcut ieri, nu i-a făcut, pentru că…
M: Păi da’ fii atentă. Eu dacă le-am întrerupt, le-am făcut degeaba.
CL-A: Da, că nu…
M: Deci poa’ să nu i le mai facă.
CL-A: Da, păi eu i-am zis, i-am lăsat mesaj să se ducă de urgență.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
8.5 ° C
14.6 °
7.8 °
66 %
2kmh
5 %
Dum
21 °
lun
25 °
mar
24 °
mie
13 °
joi
8 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Liberalii au venit cu mesaje tematice pe tricouri, deci teoretic știu cum stă treaba. Mai trebuie să le spună și lui Iohannis, Ciucă.

EDITORIAL

A trecut și ziua de 1 Mai, cunoscută în trecutul din ce în ce mai îndepărtat drept și „Paștele comunist”. O zi destul de...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...