spot_img
vineri, mai 3, 2024
AcasăNaționalPSD și PNL au cumpărat știri pozitive cu o sumă egală cu...

PSD și PNL au cumpărat știri pozitive cu o sumă egală cu cât a costat construcția spitalului „Dăruiește viață”

În doar trei ani, începând din 2021, PSD și PNL au plătit peste 257 de milioane de lei pentru știri pozitive în mass-media. Adică aproape 52 de milioane de euro. Cu un milion mai mult decât a costat construcția spitalului „„Dăruiește viață”, dedicat copiilor bolnavi de cancer, făcut din donații de la oameni și firme.

Analiza sumelor plătite de PSD și PNL în ultimii trei ani, în care nu au existat campanii electorale, dezvăluie o creștere spectaculoasă a banilor utilizați pentru presă și propagandă. Fără să prezinte informații concrete unde ajung banii publici, PSD și PNL au profitat de subvenția încasată, potrivit datelor raportate la Autoritatea Electorală Permanentă și consultate de Libertatea.

Beneficiarii reali, site-urile care au avut contracte cu partidele, nu sunt prezentați de partide. Nici articolele nu sunt marcate ca publicitate politică.

Sume crescute de la an la an

Spre exemplu, în 2021, suma plătită de toate partidele pentru presă a fost de 62 de milioane de lei. A fost primul an fără vreo campanie electorală, după ce 2019 și 2020 au fost ani electorali. Din această sumă, social-democrații și liberalii au plătit 60 de milioane de lei. Un an mai târziu, în 2022, valoarea crește rapid de la 62 de milioane de lei pentru toate partidele la peste 100 de milioane de lei. Din nou, cei mai mulți bani au plecat din vistieria PSD și PNL: peste 94 de milioane de lei împreună.

Anul trecut a fost înregistrat un nou record. Doar cele două partide aflate la guvernare au sărit, pentru prima dată într-un an, peste pragul de 100 de milioane de lei pentru presă. În total, partidele au dat în 2023 pentru presă și propagandă 120 de milioane de lei. Toți banii sunt publici, încasați de la contribuabilii care plătesc taxe și impozite, nu donații sau cotizații ale partidelor.

PSD este lider

Lider este Partidul Social Democrat, care a plătit din subvenția încasată de la bugetul de stat, bani publici, peste 57 de milioane de lei (11,5 milioane de euro) pentru a-și cosmetiza imaginea, potrivit datelor raportate Autorității Electorale Permanente. Banii cheltuiți de PSD pentru presă și propagandă în ultimii trei ani. Sursa datelor: AEP Pe locul al doilea se află Partidul Național Liberal. Cu 46,2 milioane de lei (9,4 milioane de euro) pentru presă și propagandă, liberalii au atins și ei un nou vârf privind plățile pentru îmbunătățirea imaginii. Banii cheltuiți de PNL pentru presă și propagandă în ultimii trei ani.

USR a majorat sumele pentru presă și propagandă în 2023. De la un milion de lei în 2021, Uniunea a urcat la 5,2 milioane de lei în 2022 și a atins vârful anul trecut: 14,3 milioane de lei. Cei mai mulți bani sunt folosiți de partidul condus de Cătălin Drulă pentru campanii pe Facebook.

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a plătit la capitolul presă și propagandă două milioane de lei. Sumele au mers în special pentru tipărirea și distribuirea ziarului partidului, Patrioții.

PMP a dat peste un milion de lei pentru presă și propagandă. Partidul lui Victor Ponta nu a putut folosi banii în 2023, deoarece toate sumele din subvenție se duc pentru plata unei datorii din campania din 2020.

Pro România nu a plătit gecile folosite în campania parlamentară.

Continuarea în LIBERTATEA.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
16.6 ° C
16.6 °
15.5 °
56 %
0.5kmh
100 %
vin
23 °
sâm
19 °
Dum
22 °
lun
25 °
mar
17 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doamna tot nu cedează locul din centru, că e puterea obișnuinței. După alegeri o să fie mai greu.

EDITORIAL

Suntem în plină campanie electorală, deși până la startul oficial mai e ceva vreme. Candidații bombardează electoratul cu promisiuni care de care mai gogonate,...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...