sâmbătă, septembrie 21, 2024
AcasăNaționalPNL vine cu explicații despre panourile cu „ostașul Ciucă”

PNL vine cu explicații despre panourile cu „ostașul Ciucă”

PNL a venit cu o serie de explicaţii cu privire la panourile de promovare a cărţii lui Nicolae Ciucă ”Un ostaş în slujba ţării”. Reprezentaţii formaţiunii politice spun că, în calitate de principal partid al dreptei, consideră că este important ca oamenii să cunoască experienţa şi viziunea preşedintelui partidului, principalul vector de imagine al formaţiunii, subliniind că acţiunea este realizată ”într-un mod perfect transparent şi legal”.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

De asemenea, liberalii precizează că panourile publicitare au fost rezervate şi contractate încă din februarie 2024 pentru întregul an şi nu au fost destinate exclusiv promovării cărţii preşedintelui, fiind utilizate şi pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European şi pentru Ziua Partidului. PNL propune şi o comparaţie a sumelor investite de PNL cu cele alocate de alte partide pentru întregul mix de comunicare, susţinând că ”dintre formaţiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare”.

Acuzaţii pentru AUR

”Partidele politice beneficiază de subvenţie din partea bugetului de stat, potrivit legii. Fiecare partid îşi stabileşte priorităţile legate de promovarea activităţilor sale, în funcţie de canalele de comunicare de care este interesat (presă scrisă ori audiovizuală, mediul online, outdoor, pliante etc.). De altfel, PNL – precum şi celelalte partide – foloseşte aceste fonduri pentru a promova activitatea partidului, conducerea formaţiunii, candidaţii, atât prin campanii de panotaj outdoor, cât şi alte metode.

Toate partidele investesc sume din subvenţie pentru comunicare, presă şi propagandă şi se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci preşedintele USR. În prezent, un alt lider de partid – George Simion, preşedintele AUR – îşi promovează, în acelaşi mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formaţiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare”, transmite joi PNL, într-un comunicat.

Deget întins şi spre PSD 

Liberaliii precizează că acţiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL şi a preşedintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent şi legal.

Formaţiunea apreciază ca ”extrem de utilă”, pentru corecta informare a opiniei publice, o comparaţie a sumelor investite de PNL cu cele alocate de alte partide pentru întregul mix de comunicare. ”Manifestarea aceleiaşi transparenţe ar trebui să vină din partea tuturor partidelor. Spre deosebire de alte formaţiuni politice, PNL a răspuns întrebărilor venite din partea presei”, argumentează PNL.

De asemenea, precizează că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcţionate către susţinerea unor iniţiative caritabile.

Jumătatea de milion de euro pe lună pentru promovarea „ostaşului Ciucă”

Explicaţiile PNL vin la o zi după ce jurnaliştii de la snoop.ro au relatat că PNL a plătit 2 milioane de euro din bani publici pentru promovarea cărţii  lui Nicolae Ciucă, ”Un ostaş în slujba ţării”. Discuţia pe această temă a dus la un schimb de replici între liderul PSD Marcel Ciolacu şi Ciucă.

”PNL a comunicat, la întrebările Snoop, că din luna mai şi până azi a cheltuit «din subvenţii acordate de la bugetul de stat» 510.000 de euro pe lună pe 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, un proiect personal finanţat din bani publici. Partidul a mai achitat 450.000 de euro pentru producerea şi montarea afişajului în toată ţara”, relatează sursa citată.
Marcel Ciolacu a evitat să comenteze subiectul, declarându-se însă convins că , având în vedere intensa promovare, cartea lui Ciucă va fi ”un best-seller”.
În replică, Ciucă i-a recomandat lui Ciolacu ”să citească şi el cartea, poate avea multe de învăţat”.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
câțiva nori
17.6 ° C
17.6 °
15.9 °
44 %
2.2kmh
21 %
vin
18 °
sâm
23 °
Dum
24 °
lun
26 °
mar
27 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

O poză ce ilustrează perfect traficul din Botoșani

EDITORIAL

Despre reforma din sistemul de pensii, sau marea recalculare cum i se mai spune, s-a vorbit atât de mult (și încă se mai vorbește),...

EPIGRAMA ZILEI

Sus, pe...cerul țării mele Găsești astăzi, pe alese, O puzderie de stele Și de trese... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...