spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăPrima PaginăA patra amânare la modernizarea drumului spre Iaşi

A patra amânare la modernizarea drumului spre Iaşi

Modernizarea drumului Botoşani-Târgu Frumos este o poveste fără sfârşit. Comisia de achiziţii din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat o nouă amânare a publicării rezultatului evaluării, pentru ultima zi a lunii martie. Este cel de al patrulea termen la care ar trebui terminată licitaţia. Iniţial, comisia de evaluare trebuia să dea un câştigător pe 22 octombrie 2019, dar a solicitat un nou termen, 1 ianuarie 2020, zi liberă legală de altfel. Pe finalul anului trecut s-a solicitat amânarea pentru sfârşitul lunii ianuarie, iar acum se doreşte un nou termen de două luni. Aceste amânări sunt cel puţin ciudate, în condiţiile în care pentru modernizarea celor 71,5 kilometri s-au depus doar trei oferte. Dacă adăugăm şi cele două luni suplimentare solicitate acum, constatăm că pentru analiza ofertelor depuse s-a solicitat o perioadă de nu mai puţin de nouă luni.

În acest moment s-a realizat doar evaluarea tehnică, urmând a avea loc celelalte trei faze, evaluarea financiară, deliberarea şi atribuirea. Chiar şi în condiţiile anunţării unui câştigător pe 31 martie, cel mai optimist termen care se poate avansa pentru realizarea acestui drum foarte important pentru botoşăneni este finalul anului 2022, adică în următorii trei ani vom circula, în cel mai fericit caz, în aceleaşi condiţii.

 

Promisiuni făcute de politicieni

 

De-a lungul anilor, atât politicienii PSD, cât şi cei ai PNL s-au lăudat că fac acest drum. Mereu lucrurile trebuiau să se întâmple „săptămâna aceasta” sau „săptămâna viitoare”, dar în realitate ele nu s-au mai petrecut.

În ziua când se aştepta anunţul privind câştigătorul licitaţiei, pe 22 octombrie, fostul premier Viorica Dăncilă era în campanie electorală la Botoşani. În staff-ul ei se afla şi secretarul de stat din Transporturi, Dragoş Titea. Acesta anunţa atunci că CNAIR va anunţa câştigătorii la sfârşitul lunii octombrie. „Într-o săptămână veţi afla câştigătorii. S-a mai amânat o săptămână, poate că au găsit ei (n.r. – comisia de achiziţii a CNAIR) ceva. Urmează ca-ntr-o săptămână să se termine tot”, declara Titea fără nici o acoperire în realitate.

La finalul anului trecut, după ce puterea a fost preluată de liberali, a venit rândul deputatului PNL Cristian Achiţei să facă promisiuni. „Din datele pe care le am eu, şi sper ca să se întâmple aşa, într-o perioadă foarte scurtă va exista o decizie de atribuire. Exact aşa mi s-a spus şi nu vreau să spun alte vorbe, decât ce informaţii mi s-au spus de la Compania Naţională de Drumuri”, declara Achiţei.

Pe de altă parte, surse din CNAIR susţineau, în aceeaşi perioadă, că licitaţia este sortită eşecului, acesta fiind, de fapt, şi motivul pentru care ea este amânată constant.

 

Lucrare de zeci de milioane de euro

 

Drumul Botoşani-Târgu Frumos nu a reprezentat vreodată o prioritate pentru guvernanţi, chiar dacă despre modernizarea lui se vorbeşte de ani de zile. Totul părea că intră pe un făgaş normal pe finalul anului 2017, când la presiunea societăţii civile politicienii PSD Botoşani au reuşit să-l determine pe premierul de atunci, Mihai Tudose, să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea acestui sector de drum, astfel încât să se poată demara procedurile de licitaţie. Prima licitaţie a început în mai 2018 şi a sfârşit „tragic” pe 22 ianuarie 2019, când a fost anulată pe motiv că toate cele 12 oferte depuse erau neconforme.

Imediat, CNAIR anunţa că va relua licitaţia cât mai repede, dar nu a făcut-o decât pe 6 martie, cu o zi înainte de vizita ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, la Botoşani. A făcut-o cu aceeaşi valoare, fără a actualiza indicatorii tehnico-economici, şi, deşi ministrul se lăuda că va reveni repede la Botoşani pentru a semna contractul, lucrurile nu au stat aşa, termenul de depunere al ofertelor fiind amânat de câteva ori până pe 1 iulie, când s-au depus trei oferte şi s-a început perioada de evaluare.
Lucrare este evaluată la 268,6 milioane de lei (peste 50 de milioane de euro), fără TVA, şi presupune proiectarea drumului şi execuţia lucrărilor pe o lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani.

Ofertanţii pentru modernizarea drumului Botoşani-Târgu Frumos

♦ Danlin XXL (Secuieni – Neamţ) – Hydrostroy (Bulgaria) – Vodstroy 98 (Bulgaria) – TPF Inginerie (Bucureşti) – Simpa Consult (Iaşi) – Routte Construct (Ilfov)
♦ Aqua Parc (Slobozia – Neamţ) – Mavgo Holding (Taşca – Neamţ) – Vahoslav (Slovacia) – Trameco (Bihor)
♦ Autotehnorom (Suceava) – EKY Route (Târgu Frumos – Iaşi) – OPR Asfalt (Timişoara) – Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania) – Evalcons Tech (Bacău)

 

 

 

Deja ai votat!
Botoșani
ploaie ușoară
8.9 ° C
8.9 °
7.1 °
97 %
0.9kmh
100 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...