miercuri, aprilie 17, 2024
AcasăPrima PaginăVal de reclamaţii bizare pentru inspectorii sanitari

Val de reclamaţii bizare pentru inspectorii sanitari

♦ Botoşănenii fac în ultima perioadă reclamaţii tot mai bizare către DSP
♦ Un bărbat şi-a reclamat un vecin pentru că "miroase a prost", iar o femeie sună regulat la instituţie pentru a întreba daca oraşul a fost invadat de buburuze

Din cauza legilor care par mai mult făcute pe genunchi decât gândite cu adevărat şi adaptate situaţiilor reale, angajaţii unor instituţii de stat sunt obligaţi să investigheze reclamaţii care de care mai bizare. Astfel, potrivit Constituţiei României, „cetăţenii au dreptul să se adreseze autorităţilor publice prin petiţii”, iar autorităţile publice „au obligaţia să răspundă la petiţii în termenele şi în condiţiile stabilite potrivit legii”. Deşi o prevedere cât se poate de firească şi naturală, aceasta le dă bătăi de cap responsabililor în relaţia cu publicul din unele instituţii, tocmai pentru că respectivul „public” înţelege într-un cu totul alt mod ideea de petiţie. Cu ajutorul acestui instrument cetăţenii ar trebui să transmită cereri, reclamații, sesizări sau autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome.

Unii botoşăneni înțeleg însă, prin asta, să sesizeze prezenţa unor buburuze, faptul că sunt iradiați de preşedintele ţării sau că un vecinul miroase „a prost”. Ba mai mult, în ultima perioadă, numărul sesizărilor tot mai ciudate a crescut simţitor.

Botoşănean revoltat pentru că ar fi radiat de preşedinte

De exemplu o femeie a făcut o sesizare către inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) legat de faptul că a comandat o rochie de la un magazin online, iar aceasta nu îi mai era livrată. Tot legat de rochii, o altă botoşăneancă a cerut indignată ajutorul instituţiei sanitare pentru că obiectul vestimentar comandat de ea online a venit transpirat, semn că ar fi fost purtat de cineva.

Un bărbat din municipiu, inginer de profesie, le solicită frecvent inspectorilor sanitari să îi verifice nivelul de radiații, pentru că preşedintele în exerciţiu de la acea dată a comandat iradierea lui, iar pielea şi mâinile îi sunt extrem de afectate de la radiaţii. Până acum acesta nu a ratat nici o plângere faţă de niciunul dintre preşedinţii care s-au perindat pe la Cotroceni.

Invazie de buburuze reclamată la DSP

Nu toţi cetăţenii vor, însă, neapărat să reclame ceva. Unii vor doar ca cei de la DSP să le confirme sau infirme anumite supoziţii. Astfel, o botoşăneancă suna la DSP pentru a întreba dacă nu este invazie de buburuze în oraş. Şi asta pentru că ea scotea câte două găleţi de buburuze alb-roşii din casă în fiecare dimineaţă.

Sunt persoane care fac diverse sesizări chiar lunar sau alții care fac aceeaşi sesizare cu o frecvenţă aproape de ceas elveţian. Un astfel de exemplu este al unei femei care, de două ori pe an, primăvara şi toamna, sesizează către DSP faptul că vecinul ei din apartamentul alăturat, şi-a construit WC-ul în aşa fel încât îi trece prin casă pe la ea şi este supusă unui risc sanitar. Şi de fiecare dată inspectorii merg, verifică şi realizează că totul este în ordine, după care îi spun femeii că s-au făcut o serie de modificări de construcţie şi totul s-a remediat.

Reclamaţiile, deşi halucinante, nu pot fi reclamate

Inspectorii din cadrul DSP nu pot refuza să investigheze o sesizare sau să o trateze cu mai puţină seriozitate. Şi nici nu pot trata acea persoană ca pe una care face un abuz. „Noi nu putem face o plângere împotriva acelor persoane care abuzează. Pentru că este un drept constituţional, să facă petiţie. Iar la fiecare petiţie trebuie să investigăm. Cumva, e ca la spital. Dacă vine un pacient de zece ori şi spune că îl doare ceva, îl investighezi. Chiar dacă a opta oară, a noua, ştii că doar inventează, a zecea poate fi reală acea durere. Deci îl investighezi de fiecare dată. Noi suntem funcţionari publici. Trebuie să avem o anumită conduită faţă de orice persoană şi în orice situaţie, chiar dacă ni se poate părea absurdă”, a spus unul dintre inspectorii DSP.

Astfel, indiferent cât de absurde ar putea părea unele reclamaţii acestea trebuie tratate cu seriozitate.

„Până în prezent au fost înregistrate 196 de petiţii la DSP Botoşani. Indiferent de natura acestora, noi trebuie să le răspundem. Dacă nu este de natura calificării inspectorilor noştri apelăm la ajutorul altor structuri, sau direcționăm aceste petiţii către instituţiile abilitate. Am avut spre exemplu, petiţii care au fost direcţionate către Ministerul Cultelor, către Protopopiat sau Inspectoratul de poliţie. Dar indiferent de natura lor, noi le analizăm pe toate şi le răspundem”, a precizat Gabriela Ioniţă, purtător de cuvânt al DSP Botoşani.

Val de reclamaţii între vecini

Cele mai multe reclamaţii sunt la capitolul vecini sunt. O femeie şi-a reclamat vecinul la DSP că îşi porneşte rotopercutorul în fiecare dimineaţă la ora patru. Tot legat de zgomot, un alt botoşănean a făcut câteva zeci de petiţii legate de faptul că vecinii săi băteau covoarele exact când dormea el şi solicita demontarea bătătorului de covoare din cartier. Tot legat de zgomot, un botoşănean a venit la DSP solicitând o audienţă la director, pentru a-i solicita să suspende circulaţia pe Calea Naţională, deoarece el se plimbă pe acolo şi este foarte mult zgomot.

Alte două persoane, mamă şi fiică, au solicitat DSP ajutorul pentru că în apartamentul lor se auzea un zgomot în permanenţă. „Am venit cu o echipă de la Suceava, pentru a fi măsurat nivelul de zgomot din apartament. În astfel de situaţii se scoate orice aparat din priză, până şi bateria de la ceasul de perete. Desigur că nu se auzea nimic, dar la final parcă şi noi începeam să auzim zgomote”, a spus amuzat un reprezentant al DSP.

Bărbat reclamat pentru că-şi lăsa papucii pe hol

Un alt capitol la care sunt dese reclamaţiile este cel legat de simţurile olfactive. O femeie din oraş şi-a reclamat vecinii de la două etaje sub ea pentru că fumau pe casa scării. Mirosul de fum de ţigară îi ajungea acesteia pe holul apartamentului şi spunea că i se făcea rău din această cauză. O alta reclama faptul că se dă des cu o soluţie pe casa scării, iar mirosul îi cauzează disconfort. Tot de o soluţie periculoasă s-a plâns şi o altă botoşăneancă. Acuzele acesteia au fost, însă, şi mai serioase. „Doamna ne-a spus că este nevoită să doarmă pe balcon, pentru că vecinul ei pulveriza în casă cu un gaz cu care încearcă să o omoare, iar balconul este singura locaţie sigură”, a spus unul dintre inspectorii DSP.

Un alt botoşănean indignat, şi-a reclamat vecinul de palier pentru faptul că acesta îşi lăsa papucii la uşa apartamentului, pe casa scării. Acest fapt ar fi cauzat degajarea unor mirosuri neplăcute, care îl deranjau pe reclamant, care a dorit ca DSP să îi impună acestuia să îşi ia papucii în casă, sau să folosească odorizant de picioare.

Tot la capitolul miros, doi vecini dintr-o localitate din judeţ s-au reclamat unul pe celălalt pentru mai multe presupuse probleme care vizau sănătatea publică. În momentul în care inspectorii sanitari au ajuns la faţa locului, cei doi au început să se încaiere, pe lângă îmbrânceli aruncându-şi şi jigniri cu nemiluita. Astfel, unul dintre ei, la reproşul că nu se spală, i-a spus celuilalt că şi el miroase, dar a prost.

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
Botoșani
cer acoperit de nori
10.9 ° C
11.1 °
9.3 °
86 %
2.7kmh
100 %
mar
11 °
mie
11 °
joi
6 °
vin
11 °
sâm
12 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Și se plâng oamenii că nu sunt parcări în oraș. Iată că sunt, dar nu știu ei să le identifice.

EDITORIAL

De ceva timp suntem efectiv striviți de campania electorală, iar cei care visează la un nou mandat nu au pierdut ocazia de a ieși...

EPIGRAMA ZILEI

Cazul e nemaipomenit Și m-a lăsat fără cuvinte : Primul din clasă la tocit Spun toți că-i ... brici la minte!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...