spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăLocal BTÎnvaţă cum se conduce o maşină automată

Învaţă cum se conduce o maşină automată

Invata cum se conduce o masina automata

Masinile automate sunt acum din ce in ce mai frecvente, nu numai ca sunt mai usoare (si mai relaxante) decat o masina manuala, in unele cazuri pot economisi combustibil si costurile de intretinere pot fi mai mici. Daca nu ai condus o masina automata inainte, poti fi complet nedumerit de lipsa unei pedale de ambreiaj si a gamei de optiuni oferite de schimbatorul de viteze. Iata cum te poti adapta mai usor!

Inainte sa incepi

  • Cele mai multe cutii de viteze automate iti permit sa selectezi intre ‘P’ (pentru parcare), ‘R’ (Marsarier), ‘N’ (neutru) si ‘D’ (drive).
  • Modul parcare ar trebui folosit numai atunci cand ai oprit si iesi din masina. Acesta „blocheaza” transmisia, impiedicand masina sa plece (dar trebuie totusi sa pui si frana de mana cand este parcata).
  • Modul reverse (Marsarier) – actioneaza la fel ca o treapta de mers inapoi cu o masina manuala, si ar trebui sa fie selectat atunci cand doresti sa conduci inapoi.
  • Neutrul este acelasi lucru ca la o masina cu o cutie de viteze manuala. Nu ar trebui sa fie selectat cand masina este in miscare, dar poate fi utilizat daca esti oprit pentru o perioada scurta de timp.
  • Modul drive va selecta automat vitezele si va permite masinii sa se deplaseze inainte.

Unele cutii de viteze automate iti vor oferi si optiunea de a selecta prima sau a doua treapta de viteza. Acest lucru te va ajuta in situatiile in care doresti sa utilizezi cutia de viteze pentru a mentine viteza scazuta – cum ar fi condusul pe un deal abrupt. Avand aceasta optiune ajuta, de asemenea, la mentinerea turatiilor in jos. De exemplu, atunci cand conduci in conditii de zapada sau de gheata, este uneori recomandat sa retragi in a doua treapta pentru a evita alunecarea rotilor. Unele masini automate au un „mod de iarna” dedicat, care se ocupa de acest lucru.

Alte masini automate iti vor permite sa selectezi manual orice viteza, fie cu selectorul, fie cu paletele montate in spatele volanului. Acest lucru ofera soferului mai mult control asupra modului in care masina se deplaseaza. Unii soferi prefera acest lucru, deoarece se potriveste mai bine cu stilul lor de conducere si le ofera mai mult control asupra modului in care masina functioneaza.

Cum se conduce o masina automata in pasi simpli

Desi cutia de viteze automata este in general foarte usor de folosit, confuzia apare la pornire si oprire. Cand intri intr-o masina cu o cutie de viteze automata, ar trebui sa fie pe modul parcare. Pune piciorul drept pe pedala din stanga (frana) si impinge in jos, porneste autovehiculul cu ajutorul cheii sau al butonului de pornire si (cu piciorul pe frana) deplaseaza maneta pe pozitia „D” (daca doresti sa mergi inainte) sau „R” (daca vrei sa mergi inapoi). Ridicarea piciorului de pe frana va determina majoritatea vehiculelor automate sa se deplaseze usor inainte – aceasta ajuta la parcare sau la trafic cu viteza redusa. Cand te deplasezi, cutia de viteze va selecta vitezele corecte pentru orice situatie si va face toata munca in locul tau. Cand ai terminat calatoria si masina este oprita, tine piciorul pe frana si pune maneta in pozitia „P”, opreste motorul si iesi din masina.

Diferitele tipuri de cutii de viteze automate

Desi orice masina care schimba viteza fara ca soferul sa utilizeze o pedala de ambreiaj este in general considerata a fi automata, exista, de fapt, o serie de tipuri diferite de cutii de viteze automate.

Cutii de viteze automate conventionale

Acestea folosesc un „convertizor de cuplu” pentru a face misiunea ambreiajului si sunt mai rafinate decat alte cutii „automate”, dar vor folosi mai mult combustibil decat cele manuale. Automobilele de lux, cum ar fi Range Rover si Volvo XC90, suporta o transmisie automata conventionala – folosindu-se de noua trepte. In cazul in care doresti sa testezi o astfel de masina, poti apela la o companie de inchirieri auto Bucuresti.

Transmisia (cutia) cu variatie continua (CVT)

CVT-urile sunt populare in automobilele hibride, cum ar fi Toyota Prius, deoarece au o curea care functioneaza ca un singur raport de viteza. Pe langa faptul ca sunt mai eficiente si mai fiabile, acestea fac condusul mai lin, deoarece masina nu trebuie sa sara intre viteze. Un dezavantaj este o accelerare mai lenta decat alte cutii de viteze automate, si poate aparea un sunet puternic al motorului daca incerci sa faci progrese rapide.

Cutia de viteze automata cu dublu ambreiaj

Aceste tipuri de cutii de viteze sunt similare cu o cutie de viteze automata conventionala, insa doua ambreiaje (operate automat) inlocuiesc convertizorul de cuplu. Acestea aliniaza vitezele alternante, ceea ce inseamna ca urmatorul raport este pregatit si permite schimbari rapide ale treptelor de viteza. Sunt populare in masinile VW Group – de la cutia de viteze DSG gasita in Volkswagen Golf pana la PDK-ul folosit in Porsche.

Cutii de viteze automate – manuale

Acestea nu mai sunt la fel de populare cum erau candva, dar sunt inca folosite in masini mai ieftine, cum ar fi Skoda Citigo. Acestea actioneaza ca o cutie manuala normala, dar selecteaza automat vitezele si opereaza ambreiajul cu ajutorul computerului, mai degraba decat folosind o pedala. Dezavantajul acestui lucru este ca ele pot fi putin sacadate la schimbarea vitezelor.

Care sunt avantajele cutiilor de viteze automate?

Cu toate ca in general cutiile de viteze automate au reputatia de intretinere ridicata, ele sunt mult mai fiabile decat obisnuiau sa fie. De asemenea, reduc sansele ca piesele sa functioneze gresit – de exemplu, daca controlul ambreiajului nu este perfect, nu vei uza ambreiajul intr-o masina automata. Pe langa faptul ca sunt mai usor de condus, in unele cazuri versiunile automate ale masinilor pot fi de fapt mai eficiente decat versiunile manuale. Ele pot fi si mai rapide – multe transmisii cu dublu ambreiaj pot schimba treptele de viteza mai repede decat oamenii, salvand zecimi importante dintr-o secunda din timpul de 0-62 km / h.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
19.8 ° C
20 °
15.5 °
47 %
0.9kmh
100 %
joi
19 °
vin
13 °
sâm
18 °
Dum
19 °
lun
19 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...