2 × 4 =

A password will be e-mailed to you.

Zilele trecute a explodat bomba. „Lupii galbeni”, suporterii Petrolului Ploieşti, nemulţumiţi de ratarea promovării în Liga I, au intrat peste conferinţa de presă pe care o susţineau reprezentanţii sponsorului, Veolia. Imediat, aceştia au anunţat că părăsesc echipa şi nici nu au ajuns la Bucureşti, când au fost contactaţi de Valeriu Iftime pentru a veni să investească la Botoşani. Cel puţin aşa reiese din declaraţiile coroborate ale celor două părţi date în ultimele zile.

Eu aş vrea să se alăture la Botoşani. Aş lua Veolia mâine, dacă ar veni la noi. Cu ei lângă noi cred că m-aş putea gândi şi eu la mai mult de la Botoşani, dar ar trebui să fac toate slujbele în toate bisericile din Moldova să vină la noi. Am auzit că a plecat de la Petrolul şi am dat un telefon şi am spus că suntem disponibili în orice secundă în orice condiţii. Aduce bani, nu apă şi vrea performanţă”, a declarat Valeriu Iftime pentru gsp.ro.

Fostul finanţator al Petrolului, Mădălin Mihailovici, CEO Veolia, recunoaşte că este curtat de mai multe echipe, inclusiv de la un club de cupele europene. „Eram pe drumul spre Bucureşti până când prima echipa de Liga I ne-a transmis mesajul «haideţi la noi!». Avem 13 cereri de la echipe care ne vor alături de ei, inclusiv o echipă de cupele europene”, a spus Mihailovici.

 

Atuurile lui Iftime

 

Valeriu Iftimie mizează pe relaţiile de business pe care le-au dezvoltat Elsaco şi Veolia, cele două companii activând în domeniul utilităţilor publice: apă, canalizare, termoficare, energie, contorizare, etc. Mai mult, Veolia este o multinaţională cu origini în Franţa, iar principalii parteneri de business ai lui Valeriu Iftime vin tot de acolo. Acestea ar fi atuurile pe care le-ar avea FC Botoşani în lupta pentru sponsorul Petrolului.

 

Puncte slabe

 

Punctele slabe sunt însă parcă mai numeroase şi insurmontabile, chiar dacă Valeriu Iftime a căzut într-un misticism à la Gigi Becali şi este dispus să se roage „la toate icoanele făcătoare de minuni din bisericile Moldovei” pentru a aduce Veolia la FC Botoşani.

Mai întâi, Veolia este o multinaţională al cărei business în România este armonizat în jurul a trei poli urban: Bucureşti, Ploieşti şi Iaşi. Din start o echipă din aceste oraşe este o opţiune mai bună de marketing decât Botoşaniul. Chiar şi scandalul cu fanii de la Ploieşti face bine companiei, care îşi promovează eforturile pe care le-a făcut cu Petrolul din Liga a IV-a şi până în eşalonul secund. De altfel, CEO Veolia, în intervenţia sa publică, a lăsat o portiţă deschisă pentru continuarea colaborării cu Petrolul. „Sper că ploieştenii se vor trezi în acest al 12-lea ceas… Trebuie să se înţeleagă că Veolia a plecat lângă Petrolul din Liga a IV-a. Înaintea returului din Liga a IV-a, Petrolul nu avea bani. Când ne-am cunoscut, nu aveau mingi de antrenament. Ca să ai fonduri să poţi construi şi să mergi mai departe, ai nevoie de cineva…Mi se pare inadmisibil ca un om să îmi ceară să plec, mie, care am crescut lângă stadion”, a declarat Mădălin Mihailovici, care este legat sufleteşte de clubul ploieştean.

Mai mult, Veolia este o firmă multinaţională, iar puterea sa financiară o face interesantă pentru orice club ce evoluează în preliminariile cupelor europene. Această situaţie este favorabilă şi pentru companie, care are nevoie de imagine pe plan internaţional, iar un club din preliminariile cupelor europene le-ar putea-o oferi cu costuri reduse.

 

Cine este Veolia

 

Veolia Apă Servicii furnizează în prezent servicii pentru Administraţia Prezidenţială, Parlamentul României şi Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”, dar şi pentru centre comerciale şi instituţii de cercetare.

Compania este operator al serviciului public de alimentare cu apă din oraşul Otopeni, începând cu anul 2007, pentru o perioadă de 25 de ani, dar şi pentru oraşul Chitila, din 2016, pentru o perioadă contractuală de 10 de ani. Grupul francez Veolia este lider mondial în furnizarea serviciilor de apă, de energie şi de salubritate, activează pe piaţa din România din 1992 şi îşi desfăşoară activitatea prin entităţile Apa Nova Bucureşti, Apa Nova Ploieşti, Veolia Energie Prahova, Veolia Energie Iaşi, dar şi prin Veolia Apă Servicii şi Veolia Energie România, care operează şi în Otopeni.

Mai nou, Veolia Apă Servicii a preluat furnizorul local al serviciului de apă şi canalizare din Popeşti Leordeni, Vital Blueaqua SA, un business cu rulaj anual de peste 13 milioane lei.

Apreciază calitatea articolului

8 VOTURI - MEDIE: 4,88
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...