spot_img
luni, mai 6, 2024
AcasăEconomicSpaniolii vor reactualiza studiul de fezabilitate pentru Autostrada „Unirii”

Spaniolii vor reactualiza studiul de fezabilitate pentru Autostrada „Unirii”

Reprezentanţii firmei Ingineria Especializada Obra Civil Industrial, din Spania, şi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, au semnat contractul, estimat la 17,6 milioane lei (3,7 milioane euro), ce vizează reactualizarea studiului de fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureş – Târgu Neamţ din Autostrada A8, cunoscută şi ca Autostrada „Unirii”.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent la semnarea contractului, susţine că s-a înţeles mesajul pe care românii l-au transmis vis-á-vis de lipsa unei infrastructuri mari în România, mai ales în zona Moldovei. „Am înţeles că acolo unde avem de construit trebuie să accelerăm şi stau «călare» pe constructor să văd că finalizează lucrările. CNAIR se mişcă într-un ritm foarte alert, pentru că au înţeles şi funcţionarii de acolo că nu mai pot întârzia să evalueze la infinit aceste obiective”, a spus ministrul.

Cuc a spus că, după semnarea contractului, va exista o discuţie referitoare la modul în care poate fi scurtată perioada de revizuire a acestui studiu de fezabilitate.

Pentru construcţia tronsoanelor Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Iaşi – Ungheni (Republica Moldova) se vor accesa fonduri europene, urmând ca tronsonul Târgu Neamţ – Iaşi să fie construit prin parteneriat public-privat. Conform ministrului Transporturilor, pentru secţiunea podul de peste Prut şi Iaşi – Ungheni studiul va fi demarat până la sfârşitul lunii iunie.

În februarie, premierul Viorica Dăncilă a promis că Autostrada „Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş” va fi terminată abia în 2026, asta deşi legea adoptată la finalul anului trecut prevede ca aceasta să fie gata până în noiembrie 2022. În bugetul pentru 2019 au fost prinşi bani la capitolul Autostrada „Unirii” doar pentru completarea studiilor de fezabilitate, echivalentul a doar câteva sute de metri de autostradă.

Construcţia unei autostrăzi în această zonă este necesară pentru a lega estul de vestul ţării. În prezent, legătura se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B, care cu greu fac faţă fluxului sporit de trafic, un astfel de drum fiind parcurs în mai bine de şase ore.

Deja ai votat!
Botoșani
câțiva nori
14.5 ° C
14.6 °
10.5 °
76 %
1.5kmh
18 %
lun
25 °
mar
26 °
mie
17 °
joi
17 °
vin
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Ca să mai speri că niște vrăji îți pot umple rezervorul, trebuie să începi cu pași mici.

EDITORIAL

Majoritatea covârșitoare a creștinilor din România au serbat ieri și azi Învierea Domnului. Stabilirea datei pascale e complicată datorită utilizării unor calendare diferite în...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...