spot_img
sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăLocal BTO tragedie putea fi evitată. Autorităţile promit de cinci ani separatoare de...

O tragedie putea fi evitată. Autorităţile promit de cinci ani separatoare de sens la Lebăda (video)

Accidentul cumplit care a avut loc la ieşirea din Botoşani spre Lebăda este încă o dovadă a preţului plătit pentru promisiunile neîdeplinite de autorităţi. Tragedia de miercuri a avut loc după ce un tânăr de doar 24 de ani a pierdut contolul maşinii şi a lovit în plin o maşină de pe contrasens. Şoferul acestea, în vârstă de 44 de ani a murit, iar un alt bărbat a fost operat de urgenţă. 

Situaţia poate că ar fi fost alta dacă autorităţile locale s-ar fi ţinut de cuvântul dat încă de acum cinci ani, când au primis că în această zonă vor fi montate separatoare de sens.

Deşi lungă de doar câteva sute de metri, pe porţiunea de drum de la ieşirea din oraş şi până la popasul Lebăda au fost, de-a lungul timpului, accidente foarte grave de circulaţie. Pe aceeaşi porţiune de drum o ambulanţă a fost complet distrusă în 2017, după ce şoferul unui Audi de pe contrasens a pierdut controlul maşinii şi s-a izbit frontal în maşina de intervenţie.

În acelaşi an, un taximetrist a murit pe loc după un impact violent cu un microbuz aflat pe contrasens, pe o ploaie torenţială.

În 2019, trei autoturisme s-au izbit violent în aceeaşi zonă. După câteva luni a avut loc un carambol cu patru răniţi şi patru maşini serios avariate.

În 2020, o femeie a ajuns la spital după ce autoturismul în care se afla a ieşit în decor în timp ce se deplasa spre Botoşani de la Lebăda.

Cum s-a produs accidentul

Un autoturism BMW, condus de un tânăr de 24 de ani venea dinspre Iaşi spre Botoşani. Potrivit martorilor, acesta rula cu o viteză foarte mare pe banda doi. La un moment dat, şoferul a vrut să depăşească un bus pe care îl avea în faţă şi a intrat pe banda unu. Doar că a observat că la câteva sute de metri în faţă era un camion pe banda unu şi a tras stânga de volan, pentru a reveni pe banda doi. Doar că manevra bruscă a făcut ca acesta să piardă controlul volanului. A intrat pe contrasens, unde a lovit violent un VW Polo care circula pe sensul opus. Impactul a fost extrem de puternic, şoferul din Polo decedând pe loc. Un pasager a fost transportat la spital şi dus direct în sala de operaţii. Şi şoferul din BMW a rămas încarcerat între fiarele contorisionate ale maşinii.

Separatoare promise din 2017

Unele din dramele care au avut loc pe porţiunea de drum ar fi putut fi evitate dacă aleşii locali s-ar fi ţinut de promisiunea făcută cu aproape cinci ani în urmă. Amplasarea separatoarelor de sens pe Şoseaua Iaşului rămâne, însă, o poveste frumoasă. Deşi măsura a fost adoptată în Comisia de sistematizare a circulaţiei, în februarie 2017, aceasta încă nu a fost implementată.

Reprezentanţii Poliţiei Rutiere susţin că, prin montarea separatoarelor de sens, de la LukOil până la sensul giratoriu, ar fi evitate manevrele ilegale de schimbare a direcţiei de mers spre stânga, efectuarea depăşirii, circulaţia pe sens opus. Reprezentanţii municipalităţii susţineau că nu au fonduri pentru o astfel de investiţie. Fără fonduri au rămas şi după cinci ani şi încă un deces şi mulţi alţi răniţi. Singura intervenţie a fost în martie 2019, când a fost montat în zonă un dispozitiv de măsurare a vitezei. Acesta este însă doar de avertizare a şoferilor, nu pentru a se aplica sancţiuni în urma înregistrării vitezei.

În prezent, pe acel tronson, sensurile de mers sunt separate prin linie dublă continuă.

De ce este nevoie de separatoare de sens

Asociatia Pro Infrastructura (API) a lansat un apel la nivel naţional pentru instalarea de parapeter despartitoare de sens.

Cererea a fost făcută pentru toate drumurile nationale cu două benzi pe sens din ţară. Potrivit acestora, instalarea separatoarelor mediane pe drumurile 2X2 ar scădea riscul accidentelor rutiere cu până la 60%.

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
17 ° C
19.8 °
16.6 °
44 %
5.2kmh
27 %
sâm
18 °
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °
mie
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...