spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăEditorialArmonie în pandemie - Lucia Olaru Nenati, scriitor

Armonie în pandemie – Lucia Olaru Nenati, scriitor

Ca și iarna ce-a trecut, ca și primăvara ce ne-a speriat, iată că nici vara nu ne e mai veselă, deși în sinea noastră am tot sperat în secret că nu se poate, până la concediu și la vremea plajei, o să scăpăm noi de Covidul acesta nechemat și blestemat, care atâția oameni, cunoscuți sau nu, ne-a luat și de groază ne-a speriat! Atâtea spaime aflăm și auzim zilnic de nici nu mai îndrăznim să ieșim, nici să deschidem televizorul, că numai motive de nebunie ne dăruiește într-una zi și noapte!

Și tocmai când ne săturasem până la refuz de toate aceste luni de ascundere între patru pereți, ferindu-ne și de umbra noastră – poate și ea purtătoare de virus! – ba chiar și de oglinda care ne arată acum altă persoană  decât cea pe care o cunoșteam; și tocmai  când tot omul (conștient sau doar fricos!) abia iese cu grijă din casă,  doar spre a merge până la piață, după pâine și lapte, iată că ne-am îmbrăcat deodată elegant – (ba eu, una, mi-a pus chiar pălăria elegantă de vară!) și ne-am dus la concert. Asta făceam altădată în mod curent căci mersul la spectacole și concerte nu era un lucru excepțional, dar acum asta a însemnat să lepădăm, precum în poveste, pielea ponosită de broască râioasă și să ne amintim de viața noastră adevărată de care ne era deja atât de dor!

Așadar ne-am îmbrăcat cu ce avem mai bun, ba ne-am și parfumat! Și am traversat apoi doar până la Casa Sindicatelor și am urcat treptele spre esplanada exterioară unde erau aranjate organizat, ca într-o disciplină militară, scaunele de plastic, la distanță reglementară unul de altul. Mai sus, pe scena improvizată pe platoul de la intrare, era deja instalată orchestra Filarmonicii botoșănene „George Enescu”, cu instrumentiștii costumați în alb-negru, adică în uniforma tip frac de vară. A apărut apoi dirijorul Mircea Holiartoc, un tânăr luminos, suplu și grațios ca un balerin, dar doldora de carte și de performanțe. Apoi au apărut solistele, soprana Cristina Simionescu și mezzo-soprana Maria Miron, două doamne frumoase, distinse și elegante, având și ele fișe de palmares grele de galoane, distincții, awarduri de nivel înalt, toate de natură a le legitima altitudinea profesională princiară. Apoi n-a mai fost nevoie de nici o dovadă teoretică fiindcă vocile lor de apertură grandioasă au dat glas cu siguranță și fermitate repertoriului pregătit cu grijă și echilibru tematic și vocal. Am ascultat astfel și am aplaudat cu toții siguranța și suplețea cu care doamnele dive au parcurs etapele unui repertoriu alcătuit din arii din opere, canțonete și duete din partituri semnate de compozitori de notorietate precum Verdi, Offenbach, Delibes, Loewe și alții, mereu cu grație și măiestrie, cu stăpânirea lejeră a vocilor fluide, chiar și la cele mai riscante și pretențioase altitudini. De remarcat perfecta armonizare a vocilor lor în volutele duetelor, mereu frumoase și armonioase, dintre care o adevărată sărbătoare a auzului și spiritului ne-a fost dăruită de interpretarea divină a minunatului „Duet al florilor” din opera Lakme de Leo Delibes, o partitură pe care o poți asculta o zi întreagă ca un descântec de alungat macularea care ne încearcă de atâta vreme…

Și încă un fapt demn de menționat, alegerea piesei „Copacul” de Jolt Kerestely, consacrată odinioară de Aurelian Andreescu, pe care, eu una, nu am auzit-o până acum cântată de o femeie (deși știu că a cântat-o Angela Gheorghiu!), dar care, în interpretarea Mariei Miron a depășit stadiul muzicii ușoare, armonizându-se perfect cu întregul ansamblu vocal-simfonic.

Aplauzele finale ale întregii galerii de spectatori – din care absenții au avut a regreta! – au sfidat – dar nu prin indisciplină – și au alungat pentru un timp înalt și aristocrat, dictatura monstruosului SARS-CoV-2, acela care, nu știu cum, ne aduce la suprafață din străfundurile memoriei colective, tropăiturile bolșevice care au distrus în chip barbar viețile oamenilor din nord-estul românesc, dar și ale atâtor alții.

Deocamdată, avem a mulțumi Filarmonicii și Primăriei pentru aceste binevenite momente sărbătorești de evadare din disperare.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
9.9 ° C
10 °
8.2 °
97 %
1.3kmh
100 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
15 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...