spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăLocal BTPuşcărie pentru o viaţă secerată cu maşina. Cursă nebună terminată după gratii

Puşcărie pentru o viaţă secerată cu maşina. Cursă nebună terminată după gratii

Cei doi şoferi care în primăvara lui 2016 s-au luat la întrecere cu maşinile în Darabani şi au produs un cumplit accident în urma căruia o tânără de 22 de ani a murit, iar alte patru persoane au fost rănite, au fost condamnaţi definitiv de magistraţii Curţii de Apel Suceava. Trimişi în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoşani pentru săvârşirea infracţiunilor de omor, tentativă la omor calificat, conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului şi împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice, Florin Stănescu şi Emil Bujor au fost condamnaţi la câte 8 ani, 7 luni şi 10 zile de închisoare cu executare. Astfel, instanţa a admis apelurile formulate şi a majorat pedepsele stabilite iniţial de Tribunalul Botoşani. De asemenea, cei doi au fost obligaţi şi la plata de daune morale şi civile care se ridică la câteva sute de mii de lei. Procesul celor doi şoferi a reprezentat o premieră pentru justiţia botoşăneană, aceştia nefiind judecaţi pentru ucidere din culpă, aşa cum se întâmplă de regulă în cazul accidentelor rutiere soldate cu morţi, ci pentru omor calificat, respectiv tentativă de omor.

Potrivit procurorilor, la data de 30 aprilie 2016, în jurul orei 17.50, după ce au consumat băuturi alcoolice, Florin Stănescu şi Emil Bujor au decis să efectueze o întrecere neautorizată pe principala arteră de circulaţie din oraşul Darabani (intens circulată la acel moment, având în vedere că era seara de Înviere), doar pentru a dovedi fiecare calităţile autoturismelor deţinute. În acest scop, Florin Stănescu s-a urcat la volanul autoturismului marca Audi A6, iar Emil Bujor la volanul autoturismului marca Audi A5, pe care le-au condus pe str. 1 Decembrie din oraş, circulând paralel unul faţă de celălalt şi ocupând, astfel, ambele sensuri de circulaţie. Cei doi au rulat cu viteze ce depăşeau cu mult limita de viteză legală în localitate, respectiv Florin Stănescu cu 146-148 km/h, iar Emil Bujor cu 148-150 km/h, conform expertizei criminalistice efectuată în cauză.

În aceste împrejurări, cei doi nu au mai observat din timp că din sensul opus venea un VW Golf condus regulamentar de Anda Mădălina Dănăilă, iar pe sensul lor de mers se afla un atelaj hipo, condus de Florentin Hriţcu. În întrecerea lor nebună, cei doi s-au acroşat reciproc lateral, după care autoturismul lui Florin Stănescu, care se afla pe contrasens, s-a izbit violent în VW Golf condus de Anda Mădălina Dănăilă, iar autoturismul lui Emil Bujor a izbit din spate atelajul hipo.

În urma accidentului, a rezultat decesul tinerei Anda Mădălina Dănăilă, iar fratele ei, Şerban Giovani Dănăilă a fost rănit grav, necesitând 70-80 zile îngrijiri medicale pentru vindecare. De asemenea, au suferit leziuni şi persoanele care se aflau în atelajul hipo. Astfel, Gheorghe Cliveţ a avut nevoie de 100-120 zile îngrijiri medicale, Constantin Prodan de 11-12 zile îngrijiri medicale şi Florentin Hriţcu 14-15 zile îngrijiri medicale.

În urma recoltării a câte două probe biologice de sânge de la cei doi şoferi a reieşit că Florin Stănescu prezenta o alcoolemie de 1,50 g‰, respectiv 1,35 g‰, iar Emil Bujor prezenta o alcoolemie de 1,10 g‰, respectiv 0,90 g‰. În urma accidentului, ei au fost arestaţi preventiv, după care au fost plasaţi sub control judiciar.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
13.7 ° C
14.3 °
13.6 °
48 %
3.3kmh
93 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...