Săptămâna trecută, fiecare unitate de învăţământ din judeţul Botoşani a realizat o situaţie în privinţa elevilor care nu au posibilitatea să participe la orele online, Datele au fost introduse în Sistem Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR). „Pentru fiecare copil s-a bifat dacă are sau nu un dispozitiv de conectare cu mediul online. Raportat la tot judeţul, reiese că 7834 de copii nu au nici un dispozitiv în acest moment, vorbim de calculator, tabletă, laptop sau smartphone, număr ce reprezintă aproximativ 12% din populaţia şcolară a judeţului”, a declarat Gabriel Hârtie, inspector şcolar general.
Potrivit oficialului, acest număr va scădea în viitorul apropiat, dat fiind faptul că unele comunităţi s-au mobilizat în direcţia sprijinirii copiilor din familiile defavorizate. „La nivelul comunităţilor locale sunt iniţiative pentru sprijinirea acestor copii, prin alocarea de fonduri de la bugetul local. Chiar şi unii părinţi au răspuns pozitiv, anunţând că încearcă să le achiziţioneze copiilor astfel de dispozitive”, a mai spus Gabriel Hârtie.
Până la această dată, municipalitatea botoşăneană, dar şi primarii din comunele Păltiniş, Coşula, Curteşti şi Lunca au anunţat că vor cumpăra cu fonduri de la bugetul local tablete copiilor. „Toate aceste iniţiative sunt binevenite pentru copii şi pentru familiile lor, bineînţeles. Din păcate, unele familii nu dispun de mijloacele necesare pentru a le cumpăra copiilor echipamentele de care au nevoie pentru învăţarea la distanţă”, a arătat inspectorul şcolar general.
Evidenţa orelor online nu trebuie să însemne mai multă birocraţie
În această perioadă, nu numai elevii au emoţii în privinţa orelor online, ci şi profesorii, existând unele neclarităţi în privinţa evidenţei acestor ore. Monica Anisie, ministrul Educaţiei, a anunţat că profesorilor nu li s-a cerut să facă poze pentru a justifica interacţiunea online cu copiii. “Nu există niciun ordin în acest sens. Tot ceea ce Ministerul Educației a elaborat a fost o instrucțiune către inspectoratele școlare și unitățile de învățământ, care trebuie privită din două perspective: cum anume ar trebui să se realizeze lecțiile online, iar pe de altă parte cu măsuri pentru cei care nu au acces la tehnologie”, a afirmat Monica Anisie.
Potrivit măsurilor incluse în instrucţiunea aprobată prin ordin de ministru, la nivelul fiecărei şcoli botoşănene se decide cum se monitorizează efectuarea acelor ore, de la o condică electronică, la un scurt raport în care profesorul trece clasele cu care a interacţionat. „Nu trebuie să cădem în panta cealaltă, încât să cerem mai mult decât ar trebui. În principiu, unităţile de învăţământ lucrează pe platfome, iar activitatea se poate monitoriza de către informaticianul şcolii, în sensul că se pot genera rapoarte electronice de către administratorii acelor platforme, nu scanări şi fotografii. Cel puţin de la inspectoratul şcolar nu au plecat astfel de indicaţii”, a concluzionat Gabriel Hârtie.