Firme interesate de proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

Astăzi, 27 iulie, a fost termenul limită de depunere a ofertelor vizând contractele pentru execuția lucrărilor de reabilitare şi modernizare a infrastructurii de transport cu tramvaiul. Sunt interesate de aceste contracte două asocieri de firme, respectiv Alstom Transport  – Electroalfa Internaţional şi Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com.

Pentru Lotul 1 din cadrul proiectului „Reabilitare cale de rulare traseu 101”, estimat la suma de 74.533.384,23 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 108.967.635,65 de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 106.687.945,26 de lei fără TVA.

Pentru Lotul 2 din cadrul proiectului „Reabilitare cale de rulare traseu 102”, estimat la suma de  73.419.607,16 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 125.131.260,95  de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 108.568.386,01 de lei fără TVA.

În următoarele două săptămâni, comisia din cadrul Primăriei Municipiului Botoșani va evalua ofertele din punct de vedere tehnic. În cazul în care ofertele tehnice sunt conforme, se va trece la negocierea ofertei financiare.

Ofertele depăşesc fondurile de care dispune primăria

Din punct de vedere financiar, ofertele depășesc valoarea estimată a proiectului, pe ambele loturi. Conform contractului de finanţare europeană, municipalitatea dispune de o sumă totală de 147.952.991,38 de lei.

Sumele ofertate sunt între 30 şi 40% peste finanţarea europeană. Reprezentanţii firmelor au motivat că nici aceste sume ofertate nu ajung, dată fiind creşterea preţurilor materialelor de construcţie. Aceasta este o problemă la nivel naţional. Este posibil ca noi să încheiem contractele şi după aceea Guvernul României să reglementeze situaţia. E o loterie şi aici. Normal, conform legislaţiei, noi putem negocia, dar până la un 15% peste această valoare. Dacă depăşim 15% înseamnă să abandonăm totul şi reluăm procedura”, a precizat un oficial din primăria Botoşani.

Proiectul „Transport urban durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul” este finantat prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Pentru conducerea primăriei, pe lângă sumele mari ofertate de cele două asocieri de firme, o altă problemă este şi aceea că se lucrează sub presiunea timpului. Lucrările trebuie finalizate până pe 31 decembrie 2023. Dacă nu respectă acest termen, municipalitatea pierde finanţarea europeană.

Deja ai votat!