spot_img
sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăLocal BTCampanie de semnături pentru finanţarea Autostrăzii "Unirii"

Campanie de semnături pentru finanţarea Autostrăzii „Unirii”

Guvernarea PSD-ALDE au trecut finanţarea Autostrăzii „Unirii” (Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ – Târgu Mureş) la şi altele. În bugetul pentru acest an sunt prinse sume doar pentru „completarea studiilor de fezabilitate”, adică vor fi alocate credite bugetare în valoare de 9,3 milioane lei şi credite de angajament – ce reprezintă, practic, promisiuni de finanţare – în valoare de 37,38 milioane lei. Şi asta în condiţiile în care Parlamentul României a votat o lege prin care statul trebuie să finalizeze construcţia Autostrăzii „Unirii” până la finele anului 2022.

Chiar dacă aceste sume vor fi prinse într-o filă separată de buget, opoziţia este nemulţumită şi cere mai mult pentru autostrada care ar elimina condamnarea la sărăciei a Moldovei. Liberalii botoşăneni au declanşat o campanie de strângere de semnături pentru susţinerea proiectelor de investiţii în infrastructură, mai exact pentru drumul Botoşani – Târgu Frumos şi Autostrada „Unirii”. Ei au amplasat un cort în zona Pieţei Mari (în faţă la Casa Cărţii) şi unul pe Pietonalul Unirii şi solicită botoşănenilor să semneze cele două petiţii. „Fie că sunteţi viitori studenţi, cu destinaţii academice Iaşi, Bucureşti, Cluj, Târgu Mureş, pentru că drumul ăsta duce cam spre toate direcţiile ieşirii noastre din Moldova, fie că sunteţi părinţi de studenţi sau foşti studenţi, risipiţi prin ţară, semnaţi petiţia! Suntem acolo între 10:00-13:00”, a scris pe contul său de Facebook, profesorul Daniel Botezatu, consilier local şi membru al Biroului Permanent al PNL Botoşani.

Costul Autostrăzii „Unirii” este estimat la aproximativ nouă miliarde de euro. La finalul, anului trecut, Comisia Europeană a modificat Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanţă. „Concret, prin această decizie, rata de cofinanţare europeană creşte de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea reţelei transeuropene de transport (TEN-T), a celei de metrou, precum şi a celor de transport multimodal”, se menţiona într-un comunicat de presă al Comisiei Europene. În aceste condiţii, dacă s-ar accesa fonduri europene pentru Autostrada „Unirii”, contribuţia României ar fi doar de 1,35 miliarde euro, în timp ce 7,65 de miliarde de euro ar veni de la UE.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
12.3 ° C
14.2 °
10 °
85 %
2.2kmh
52 %
sâm
19 °
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °
mie
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...