spot_img
luni, mai 6, 2024
AcasăLocal BTDrumarii de la județ vor atribuții ca echipele de control de la...

Drumarii de la județ vor atribuții ca echipele de control de la ISCTR

Numărul de kilometri de drumuri județene pe care s-a turnat covor asfaltic a crescut în ultimii ani, dar cu toate acestea infrastructura rutieră lasă mult de dorit în județul Botoșani. Chiar și drumurile recent reabilitate nu rezistă, pentru că pe ele circulă zilnic mașini de supratonaj cu materiale de balastieră sau cereale fără ca trnsportatorii să pățească mare lucru.

Un exemplu îl reprezintă drumurile din zona Havârna, unde în ultimul an au fost furate de mai multe ori semnele de circulație care interzic supratonajul. Echipele de control de la Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP) nu pot opri mașinile în trafic decât prin intermediul polițiștilor rurali, dar de multe ori aceștia, din diverse motive, nu vor să participe la acțiunile de control cu echipele DJDP, astfel că cele două cântare sunt foarte greu utilizate. Tocmai din acest motiv, vicepreședintele Consiliului Județean (CJ), Dorin Birta, responsabilul cu drumurile, încearcă să obțină de la Ministerul Transporturilor modificarea legislației, în sensul, ca personalul de control de la DJDP să aibă același statut ca și cel de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), în sensul de a avea dreptul de a opri mașinile în trafic fără a fi însoțiți de polițiști. „Am programat o întâlnire la Ministerul Transporturilor pentru o discuție în sensul modificării Ordonanței 43 din 1997, privind regimul drumurilor, pentru a da posibilitatea și celor de la Control Trafic de la DJDP de a opri camioanele în trafic ca și cei de la ISCTR. Ne dorim să putem opri camioanele în trafic pentru a nu mai sta la mâna șefilor de post, care odată au timp, odată nu au timp să vină să ne însoțească. Dacă vom putea opri noi camioanele vom putea sta mai mult în control”, a declarat Birta, care a anunțat că va mări și organigrama DJDP atunci când vor fi achiziționate cele două cântare care sunt scoase acum la licitație. Termenul de depunere a ofertelor va expira pe 18 octombrie.

Pe de altă parte, vicepreședintele CJ susține și o mărire a amenzilor în cazul transportatorilor care refuză cântărirea. „Nu este normal ca amenda să fie de numai 1.500 de lei, iar dacă achită în 48 de ore să fie de 750 de lei. Păi așa, îi încurajăm pe toți să refuze cântarul, pentru că la un transport de 40 de tone de cereale, 750 de lei e o nimica toată”, a mai spus Birta.

Drumurile județene și naționale, chiar și cele reabilitate recent, suferă din cauza nerespectării supratonajului. Majoritatea sunt proiectate să reziste la un tonaj de 18-20 de tone, iar acum transportatorii au ajuns să aibă utilaje și de 40 de tone.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
16.6 ° C
19.9 °
16.1 °
62 %
2.2kmh
57 %
lun
25 °
mar
24 °
mie
15 °
joi
17 °
vin
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Ca să mai speri că niște vrăji îți pot umple rezervorul, trebuie să începi cu pași mici.

EDITORIAL

Majoritatea covârșitoare a creștinilor din România au serbat ieri și azi Învierea Domnului. Stabilirea datei pascale e complicată datorită utilizării unor calendare diferite în...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...