spot_img
joi, mai 2, 2024
AcasăLocal BTProtecția Consumatorului verifică magazinele cum s-au pregătit pentru criză

Protecția Consumatorului verifică magazinele cum s-au pregătit pentru criză

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început o amplă campanie de verificare a modului în care marile lanţuri de magazine aplică măsurile necesare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus Covid-19, se menţionează într-un comunicat al autorității semnat de liberalul botoșănean Eduardt Cozminschi.

Până în prezent, magazinele din cadrul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) au aplicat diferite măsuri destinate să prevină răspândirea virusului şi să protejeze sănătatea consumatorilor în timpul actului comercial. Printre cele mai importante măsuri, care diferă de la un magazin la altul, sunt: igienizarea și dezinfectarea de mai multe ori pe zi a cărucioarelor pentru cumpărături; punerea la dispoziţia clienţilor de materiale pentru dezinfectarea mâinilor, în unele magazine chiar a mănușilor de unică folosință; accesul restricționat în magazine; montarea de panouri din plexiglas transparente pentru protejarea angajaţilor de la casele de marcat şi de la acces clienţi; dotarea angajaţilor au fost dotaţi cu măşti, mănuşi, vizieră sau ochelari de protecţie; plasarea de informări privind metodele de prevenire a contaminării atât la intrarea în magazine, cât şi pe linia caselor de marcat, şi difuzarea frecventă a anunţuri audio cu mesaje în acest sens; aplicarea de marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecţie individuală pe linia caselor de marcat, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea persoanelor una de alta sub limita recomandată de autorităţi.

ANPC va continua acest gen de verificări, în magazinele din întreaga ţară, şi îi asigură pe cetăţeni că supraveghează atent piaţa, în mod deosebit în această perioadă, şi urmăreşte permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenţii economici la recomandările autorităţilor, pentru protejarea sănătăţii şi vieţii consumatorilor”, se mai menţionează în comunicat.

Între ANPC şi AMRCR s-a constituit un grup de lucru cu scopul de a ţine ambele părţi permanent informate în legătură cu măsurile care se impun în condiţiile pandemiei de Covid-19, astfel încât să existe o practică unitară menită să implementeze cele mai bune metode de protecţie a consumatorilor.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
22.7 ° C
22.7 °
21.6 °
42 %
3.2kmh
100 %
joi
23 °
vin
23 °
sâm
19 °
Dum
22 °
lun
24 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doamna tot nu cedează locul din centru, că e puterea obișnuinței. După alegeri o să fie mai greu.

EDITORIAL

Suntem în plină campanie electorală, deși până la startul oficial mai e ceva vreme. Candidații bombardează electoratul cu promisiuni care de care mai gogonate,...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...