marți, mai 14, 2024
AcasăNaționalRecord de vânzări şi ţepe de Black Friday

Record de vânzări şi ţepe de Black Friday

De Black Friday 2023, românii au bătut recordul la cumpărături, dar cei care nu au fost atenţi la oferte și reduceri au constatat că s-au dat şi multe ţepe.

Black Friday 2023 a fost peste ediția de anul trecut la vânzări. Spre exemplu, cel mai mare portal de vânzări online din România a trecut de 300 milioane de lei la nici o oră și jumătate de la lansarea campaniei și au fost și comenzi de zeci de mii de lei. La 12 ore de la începerea Black Friday se ajunses la nivelul de 644 milioane lei, atins în întreaga campanie din 2022 (în 16 ore și jumătate). Compania spune că în zece ore a vândut 2,2 milioane de produse, cât în 16 ore anul trecut.

Gadget-urile au fost preferate

Domeniul IT&C este pe primul loc în preferințele românilor de Black Friday 2023 cu categoriile de electrocasnice mici și mari, laptopuri, TV, audio-video și telefoane. Alte categorii cu vânzări mari sunt produsele de îngrijire personală, băuturi, fashion și servicii, arată datele PayU.

eMAG spune că plata cu cardul a atins cel mai ridicat nivel de până acum: 75%, în creștere de la 63% anul trecut. Comanda cu cel mare număr de produse diferite a avut 22 de articole.

Mai multe magazine au raporta vânzări mai mari cu 10-15% față de anul trecut în ziua de Black Friday. Hainele, cosmeticele și produsele de îngrijire personală au avut cele mai mari creșteri.

Estimările companiei de curierat Cargus arătau o creștere numărului de expedieri cu 40% față de o perioadă obișnuită și cu 10% față de ediția de anul trecut. Valoarea coșului mediu de cumpărături în ziua de Black Friday este cam de trei ori mai mare decât într-o zi obișnuită, arată datele PayU.

Care sunt indiciile ofertelor înşelătoare

 

Fie ele online sau offline, magazinele s-au întrecut zilele acestea în oferte. Unele au furat startul, iar altele prelungesc Black Friday câteva zile, sau chiar până pe 22 noiembrie.

Uneori, însă, Black Friday este și un moment în care putem fi ușor păcăliți, iar vânătoarea de reduceri ne poate face să picăm în capcana unor oferte false.

Spre exemplu, o persoană care a urmărit câteva luni de zile un telefon care costa cam 700 de lei, cu mici fluctuaţii, a constatat că de Black Friday acesta se vindea „la ofertă” cu 800 de lei, de la preţul „real” de 1.000 de lei, care fusese umflat chiar în timpul campaniei.

La fel, o maşină de spălat care costa în mod obişnuit 1.000 de lei, de Black Friday avea preţ întreg de 1.300 de lei şi se vindea „la ofertă” cu 1.000 de lei, adică tot cu preţul ei uzual, însă cei care nu ştiau costul real puteau fi induşi în eroare.

Într-o intervenție la Focus TV, în emisiunea Focus News, Sorin Mierlea, președintele InfoCons a vorbit despre ceea ce trebuie să facă oamenii atunci când fac cumpărături online, mai ales că bătălia cea mai mare se duce, în aceste zile, pe internet.

Primul lucru la care trebuie să fim atenți e să facem cumpărături de pe un site de încredere. Dacă nu este un site de unde am cumpărat, iar reducerile sunt foarte mari, trebuie să verificăm dacă acesta prezintă sau nu siguranță.

„Mai ales când vorbim de reducerile mari trebuie să fie atenți oamenii. Sunt reduceri ireal de mari pentru branduri consacrate, dar nu pe site-urile proprii și putem cădea în acea capcană ca produsele nici măcar să nu ni se livreze, dar să ni se ia banii. Putem verifica site-urile foarte simplu: intrăm la butonul de contact, iar dacă firma nu este de pe teritoriul României sau măcar al Uniunii Europene ar fi bine să fim mai sceptici când decidem să achiziționăm un produs online. Dacă am apucat să cumpărăm înainte să facem această verificare, este bine de știut că putem bloca oricând tranzacția”, a explicat Sorin Mierlea.

În cazul în care produsul cumpărat nu este cel dorit, acesta poate fi returnat în 14 zile, indiferent de condiții.

„În momentul în care am cumpărat online, conform legislației, avem dreptul ca 14 zile să ne răzgândim și să dăm înapoi produsul. Putem să îl returnăm fără nicio justificare și fără ca operatorul care ni l-a livrat să ne ceară să îl trimitem înapoi în ambalajul original. De asemenea, să fim foarte atenți, când cumpărăm în mediul online, la greutatea, dimensiunea produsului respectiv. Dacă discutăm despre produse alimentare, să vedem dacă sunt toate informațiile cu privire la ingrediente, la alergeni, la informații nutriționale”, a mai precizat președintele InfoCons.

În ce privește întârzierile la livrare, Mierlea spune că acestea sunt cumva justificate în această perioadă, dat fiind volumul mare de cumpărături, dar în nici un caz nu trebuie să fie întârzieri mari. Iar un eventual răspuns de la operator că produsul nu mai e în stoc, deși a fost vândut, nu poate fi acceptat, iar banii trebuie returnați pe loc.

„O reducere nu poate fi făcută decât unui produs care se află în stoc și nu poate să ne ia banii practic și după aceea să ne spună că nu mai au produsul pe stoc și ne dau alt tip de produs sau ne schimbă produsul. În aceste condiții, trebuie să înțelegem că avem dreptul ca în momentul în care am cumpărat un produs pe care l-am găsit la reducere, acel produs trebuia să fie în stoc și trebuia să ni-l livreze. Nu ni-l livrează? 021 9551 – numărul unic de protecție a consumatorului pe teritoriul României. Nu numai că ar trebui să ne dea banii înapoi – ar fi frumos și normal, moral sau legal să ne despăgubească pentru faptul că ne-a păcălit”, a mai spus Sorin Mierlea.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
8.9 ° C
13.6 °
8.9 °
58 %
1.3kmh
73 %
mar
13 °
mie
15 °
joi
17 °
vin
19 °
sâm
12 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Oare folosesc toți același lipici? Că nu prea ține la contactul cu alegătorii.

EDITORIAL

Bugetul de subvenții acordate partidelor aprobat de Guvern pentru 2024 este cel mai mare din istorie: 314 milioane de lei, sumă din care PSD...

EPIGRAMA ZILEI

În vis, erai mugur de floare Ițit din albul unei rochii Atât de sexy, sclipitoare, Că mi-am frecat până și ochii...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...