Ritm infernal la înmatriculat maşini

0

 

Activitatea Serviciului de Permise şi Înmatriculări Auto riscă să fie paralizată în următoarele două săptămâni dacă se va continua ritmul din primele două zile de după eliminarea timbrului de mediu. Aproximativ 300 de botoşăneni şi-au înmatriculat maşinile zilele acestea şi, deşi sistemul de programări online a eliminat cozile, angajaţii instituţiei au lucrat la foc continuu pentru a face faţă numărului mare de solicitanţi. „Pe zi avem în jur de 150 de programări online şi la serviciul înmatriculări lucrează maxim trei persoane. Suntem în deficit de personal, pe lângă înmatriculări avem şi preschimbări premise şi examene auto, pur şi simplu nu mai facem faţă”, declară reprezentanţii Serviciului de Permise şi Înmatriculări Auto.

 

Programări pierdute din cauza birocraţiei

 

Nemulţumiri sunt şi în rândul posesorilor de maşini, unii dintre ei spunând că, din cauza unei hârtii căreia nu-i înţeleg sensul, au ajuns să-şi piardă programarea la Înmatriculări, trebuind să mai aştepte o lună pentru a-şi înscrie maşinile în acte.

Pentru a-şi putea înmatricula autovehiculele, cei care le aduc din ţările europene trebuie să depună la dosar un certificat de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), din care să reiasă că nu sunt plătitori de TVA. Certificatul se eliberează de regulă a doua zi după depunerea cererii, însă este suficient pentru a pierde programarea.

„Nu ştiu de ce mai au calculatoare instituţiile. Nu pot să comunice între ele? Ne pun pe noi pe drumuri degeaba. Măcar dacă ar fi anunţat din timp, ca să avem toate actele pregătite”, a spus un botoşănean.

 

Valul de înmatriculări se va menţine

 

După calculele Serviciului de Permise, în următoarele luni în judeţ se vor face în jur de 10.000 de înmatriculări. Într-o declaraţie dată recent pentru „Monitorul de Botoşani”, şeful Serviciului permise a spus că, deşi puţini, subordonaţii săi sunt pregătiţi să facă valului de solicitări şi că, deşi ei lucrează la foc automat, măcar nu există cozi, datorită sistemului de programări online, numărul solicitărilor pentru înmatriculări fiind limitat la 126 pe zi.

Deja pentru înmatriculările provizorii s-au făcut 572 programări până pe 13 februarie, iar pentru înmatriculările definitive au fost făcute 731 programări până pe 21 februarie. S-au primit şi 29 de solicitări deja pentru luna martie. În ce priveşte preschimbarea permiselor, au fost făcute 625 de programări până pe 22 februarie.

 

Documente necesare pentru înmatriculare

 

Cei care doresc să-şi înmatriculeze maşini aduse din străinătate trebuie să anexeze la cererea de înmatriculare, pe lângă certificatul de la ANAF, o copie a cărţii de identitate a autovehiculului, o copie a documentului de înmatriculare străin, din care să rezulte data primei înmatriculări, şi traducere în limba română, precum şi o copie a facturii sau a contractului de vânzare cumpărare tradus în limba română.

Înainte de a vă prezenta cu maşina la Serviciul de Înmatriculări, este necesară şi o vizită la RAR, pentru a efectua verificarea tehnică şi a obţine nota de autentificare. De asemenea, la Administraţia Financiară trebuie să aveţi toate amenzile, taxele şi impozitele plătite la zi pentru a putea trece vehiculul cumpărat pe numele dumneavoastră.

Pentru maşinile deja înmatriculate în România, autentificarea RAR costă circa 150 de lei, în timp ce pentru autoturismele care intră pentru prima dată în circulaţie la noi, efectuarea omologării şi eliberarea unei noi cărţi de identitate a vehiculului costă aproximativ 450 de lei.

La aceste sume se adaugă plata poliţei RCA, care trebuie să existe neapărat în dosarul cu care vă prezentaţi la înmatriculare şi chitanţa de 37 de lei doveditoare a plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare. În momentul depunerii dosarului trebuie să achitaţi şi contravaloarea plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, în valoare de 40 lei, pentru număr la rând, respectiv 85 lei pentru număr preferenţial.

Astfel pentru o maşină de ocazie aflată la prima înmatriculare în România trebuie să cheltuiţi circa 500 de lei, neincluzând aici poliţa RCA.

 

Demersuri pentru persoanele juridice

 

Persoanele juridice nu sunt nevoite să meargă la ANAF, dar trebuie să depună la dosar o declaraţie pe propria răspundere precum că sunt plătitori de TVA. Nici cei care îşi cumpără maşina prin intermediari nu au nevoie de acest act. „S-a scos taxa de înmatriculare de 60 lei de la primărie, dar a rămas taxa de certificat în valoare de 37 lei”, au declarat reprezentanţii instituţiei.

Dosarul trebuie să mai cuprindă fişa de înmatriculare, asigurarea RCA, RAR, dovada plăţii impozitului până la sfârşitul anului şi certificatul fiscal atât de la vânzător, cât şi de la cumpărător.

 

Măsuri cerute de prefect

 

Informat despre supraaglomerarea de la permise, prefectul Dan Nichifor a solicitat transferul la permise de personal de la alte structuri din Ministerul Afacerilor Interne, dar din cauza salariilor oferite nu au fost doritori care să ocupe posturile. O altă măsură pe care autorităţile au dispus-o a fost prelungirea perioadei de programare de la 30 de zile la 60 de zile.

 

+0 -0
se încarcă...