vineri, martie 29, 2024
AcasăPrima PaginăClienţi taxaţi că nu păzesc apometrele

Clienţi taxaţi că nu păzesc apometrele

Botoşănenii sunt nevoiţi să plătească sute de lei către Nova Apaserv din cauza informării insuficiente a populaţiei. În această situaţie se află cetăţenii cărora le-au expirat verificările metrologice ale apometrelor fără ca ei să ştie acest lucru. În şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean de joi, consilierul liberal Victor Ivănescu a precizat că a primit foarte multe sesizări din partea cetăţenilor pe această temă. „Nova Apaserv face programări peste două, trei luni pentru verificarea apometrelor, iar în acest timp facturarea se face la pauşal. Verificările se fac pe banii populaţiei, eu nu cred că toţi care facem piaţa mergem cu cântarul după noi să ne cântărim merele sau perele pe care le cumpărăm. Verificarea dispozitivului de măsură trebuie să pice în sarcina celui care vinde un produs sau un serviciu. Nu mi se pare corect ca timp de aproape trei luni, cât durează verificarea la Nova Apaserv, lumea să plătească la pauşal”, a spus liberalul. Acesta a dat exemplul unui botoşănean care timp de două luni nu a avut posibilitatea să dea indexul, iar a treia lună s-a trezit că este facturat la pauşal fără o informare prealabilă.

„El plătea totul electronic şi nu a primit nimic, nici un e-mail sau mesaj. Nu primea facturi acasă în poştă şi trebuie să plătească la pauşal două luni de zile”, a mai spus Victor Ivănescu.

 

„Nu avem un buget prins pentru aşa ceva”

 

Pe facturile emise de Nova Apaserv apare doar o menţiune într-un colţ al facturii, cu trei luni înainte de data expirării apometrelor, prin care consumatorul este anunţat că trebuie să facă verificarea metrologică. Asta în condiţiile în care toate firmele private care se ocupă cu verificarea centralei termice sau a contorului de energie electrică trimit notificări telefonice sau chiar la domiciliul clientului pentru a-i anunţa în repetate rânduri că peste o anumită perioadă trebuie să-şi refacă documentele. Dacă acolo există interes, deoarece este vorba despre bani privaţi, în schimb conducerea operatorului de apă spune că nu este necesar ca oamenii să fie informaţi separat de facturarea lunară, fiindcă este obligaţia fiecăruia să aibă o evidenţă a verificării metrologice.

„Nu avem un buget prins pentru aşa ceva, nu avem fonduri disponibile. Vă daţi seama că ar fi o cheltuială în plus pentru noi să anunţăm pe fiecare în parte de acest lucru, să trimitem plicuri separate. Nu este treaba noastră, ar însemna costuri mari. În plus, noi nu avem personal la metrologie, de asta durează câteva luni această procedură şi legea nu ne permite să mai angajăm”, a spus Cristian Romanovschi, directorul comercial al Nova Apaserv.

 

Programări pentru câteva luni înainte

 

Dacă pentru informarea corectă a botoşănenilor nu sunt fonduri, în schimb salariile directorilor de la Nova Apaserv depăşesc 10.000 lei net lunar, aici fiind inclusă şi cota variabilă pentru performanţele firmei.

La ora actuală cei care au verificarea apometrelor expirată pot să-şi facă programare la operatorul de apă, acestea ajungând la începutul lunii mai, sau la cei trei-patru operatori privaţi autorizaţi,la care programările sunt la jumătatea lunii martie.

 

Subiectul este tratat pe larg în ediţia tipărită a cotidianului „Monitorul de Botoşani”.

 

– Alexandru DOROFTEI

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
16 ° C
16.1 °
14.4 °
57 %
12.1kmh
62 %
vin
19 °
sâm
25 °
Dum
26 °
lun
27 °
mar
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Nici hoții nu-s dezamăgiți și rămâi și tu cu mașina întreagă.

EDITORIAL

În avalanșa de știri, săptămâna trecută una a trecut aproape neobservată. Este vorba de anunțul făcut de Doina Federovici, președinta Consiliului Județean, că nu...

EPIGRAMA ZILEI

Drag mi-a fost calul bălan Și pe badea în Merțan Drag mi-e badea și în car Dacă e ... milionar!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...