spot_img
miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăPrima PaginăRevoltă din cauza drumurilor groazei

Revoltă din cauza drumurilor groazei

Aproximativ 50 de locuitori ai comunelor Răuseni, Hlipiceni şi Todireni au protestat ieri după amiază în faţa Consiliului Judeţean (CJ), sătui de starea jalnică a DJ 282, cel care străbate aceste localităţi. Aceştia au venit cu goarne şi pancarte prin care îşi exprimau nemulţumirea. „Siguranţa rutieră =Viaţa”, „Străzi şi drumuri expirate, voi în jeep-uri şi palate” , „Umilinţa şi nepăsarea voastră dăunează sănătăţii”, „Voi aveţi palate, noi avem maşini stricate”, „Voi cu banii snopi –  noi dăm cu maşini în gropi”, sunt câteva dintre mesajele înscrise pe pancartele protestatarilor.

Oamenii spun că s-au săturat de promisiunile autorităţilor. „Până la Răuseni ambulanţa face două ore, deşi sunt aproximativ 54 de kilometri de la Botoşani, iar dacă unul dintre noi face infarct nu avem nici o şansă de salvare. De fiecare dată când avem cazuri grave în localitate îi întrebăm pe cei de la ambulanţă de ce întârzie, iar aceştia spun că nu pot merge mai repede din cauza drumului”, a declarat unul dintre protestatari.

 

Protestatarii acuză presiuni

 

La miting erau anunţate aproximativ 300 de persoane. „În două zile am avut strânse semnături de la proprietarii a 87 de maşini care să vină până la Botoşani, dar s-au temut de anumite răzbunări politice şi au renunţat. De altfel, noi pe traseu ne-am întâlnit cu lucrători de la drumuri care astupau gropile cu nisip, care la prima ploaie dispare. Au crezut că ne vom răzgândi dacă fac iar lucrări la mişto. Aceasta este România anului 2018, bani aruncaţi aiurea pe nisip cu lut”, au mai spus oamenii.

 

Şoferi puşi să aştepte drumul strategic

 

În cele din urmă, o delegaţie formată din patru persoane s-a întâlnit cu preşedintele CJ, Costică Macaleţi, vicepreşedintele Dorin Birta şi directorul Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP), Cătălin Gheorghian. Conducerea CJ le-a transmis acestora că situaţia se va schimba doar în urma implementării drumului strategic, până atunci craterele uriaşe fiind umplute cu nisip. „Aveţi dreptate în demersul pe care l-aţi făcut. Ştiu că zâmbiţi amar şi pe bună dreptate, dar sperăm ca în această toamnă să ne apucăm de lucru. Vom scoate la licitaţie aceste lucrări după ce vor fi primite avizele CFR şi după perioada de evaluare la ADR Piatra Neamţ. E cel mai important drum din regiunea nord est, nu mă încălzeşte cu nimic ceea ce vă spun eu, dar ca paşi făcuţi suntem înaintea celorlalte judeţe”, a încercat să explice Costică Macaleţi.

 

„Nu se pot face decât reparaţii uşoare”

 

Protestatarii nu s-au lăsat însă impresionaţi de aceste promisiuni, mai ales că nimeni din conducerea CJ nu i-a putut asigura în proporţie de 100% că lucrările vor începe în toamnă. „Putem înţelege că nu sunt bani, dar puneţi domnule nişte plombe măcar”, au spus oamenii.

„Acolo nu se pot face decât reparaţii uşoare, fiindcă legea nu permite alte reparaţii, iar eu nu vreau să dau explicaţii pe la alte instituţii”, a încheiat Costică Macaleţi.

Dezamăgiţi de rezultatul discuţiei oameni au promis că vor reveni. „Nu ne vom opri, iar data viitoare ne vom organiza mult mai bine”, a declarat unul dintre protestatarii participanţi la discuţii.

Proiectul drumului strategic stagnează de aproximativ trei luni, iar cei de la Consiliul Judeţean dau vina pe CFR Călători. „Pe tot traseul, drumul se intersectează de două ori cu liniile de cale ferată şi, pe o parte a unui tronson, acesta merge paralel cu linia, din acest motiv trebuie aviz de la ei”, a declarat Dorin Birta.

 

Proteste similare organizate în judeţ

 

Acesta nu este primul protest al oamenilor din cauza drumurilor ciuruite. Sătui să îşi pună viaţa în pericol din cauza drumurilor pline de gropi, sătenii din comunele Havârna, George Enescu şi Mileanca au ieşit cu maşinile în stradă, în august 2016 pentru a cere asfaltarea urgentă a drumului judeţean Dorohoi-George Enescu-Havârna-Darabani, pe care-l numeau „drumul groazei”.

Peste 100 de autoturisme, printre care şi maşini de mare tonaj, şi peste 200 de persoane au plecat într-un marş de protest pe traseul Havârna-George Enescu-DN29A-Dorohoi. „Plătim roviniete, tot felul de taxe şi nu beneficiem nici măcar de un segment de drum bun, reabilitat”, declara atunci unul dintre protestatari.

Protest a fost şi pentru un sector de drum din comuna Dângeni, pe care şoferii au arătat că se pot planta şi salcâmi, dar şi pentru un drum naţional, Manoleasa-Rădăuţi Prut, pe care s-au făcut lucrări după ani de promisiuni şi amânări.

 

70% dintre drumurile judeţene sunt jalnice

 

Din totalul de 670 de kilometri de drum judeţean care străbat judeţul, aproximativ 200 sunt în stare bună, restul fiind într-o stare deplorabilă. În acest context, în cei doi ani de la preluarea mandatului, actuala conducere a asfaltat doar zece kilometri de drum judeţean, deşi instituţia a beneficiat de bugete consistente, de peste 20 de milioane de lei, banii fiind folosiţi pentru salariile mărite ale angajaţilor Consiliului Judeţean.

 

– Alexandru DOROFTEI

Deja ai votat!

1 COMENTARIU

  1. Transportarea materialelor pentru asfaltarea DN 24 C ( in sfarsit…) cu autocamioane de tonaj mai mare decat suporta panza asfaltica pe traseul Saveni- Cotusca – Miorcani a condus la deteriorarea accentuata a asfaltului pe DJ 282. Rugam a se interveni si pe acest traseu.

Botoșani
cer acoperit de nori
13.9 ° C
13.9 °
11.6 °
87 %
2.7kmh
100 %
mie
18 °
joi
20 °
vin
11 °
sâm
18 °
Dum
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

E bine să conduci verde cu mașina electrică, dar nu strică să fii și prevăzător.

EDITORIAL

Nu am idee câtă lume cunoaște pilda cu broscuța surdă și, de aceea, pentru a fi sigur că voi fi înțeles așa cum trebuie...

EPIGRAMA ZILEI

Foaie verde și-o sipică, Badea are ... leafa mică Dar spune la orișicare Că eu am ... poșeta mare! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...