Tot mai multe detalii halucinante ies la iveală din haosul produs de reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) în ultimele două săptămâni, până la schimbarea managementului. Astfel, săptămâna trecută, mai mulţi botoşăneni au trecut de la agonie la extaz după ce au fost, preţ de câteva zeci de minute declaraţi bolnavi de Covid19, după care, vindecaţi, ca prin miracol. De fapt, „miracolul” era greşeala unor funcţionari, care au comunicat greşit rezultatele unor persoane pozitive, către pacienţi suspecţi şi care erau, în realitate negativi.
Aşa s-a întâmplat şi cu o femeie în vârstă de 60 de ani, din mediul rural, care a fost contactată telefonic pentru a i se comunica faptul că este pozitivă cu Covid19. Femeia, care este şi dializată, fusese testată după ce unul dintre pacienţii centrului de dializă a decedat din cauza Covid19. Aceasta a fost informată că este pozitivă, urmând a fi internată în cadrul Secţiei de Boli Infecţioase. Femeia şi-a făcut bagajul cu strictul necesar, a fost internată, însă după jumătate de oră a fost informată de o asistentă că trebuie să îşi facă în nou bagajul şi să fie transferată pe Secţia de nefrologie a Spitalului Judeţean, pentru că era negativă şi nu pozitivă.
Situaţie similară reclamată şefilor judeţului
De o situaţie similară a avut parte şi o altă persoană, care a reclamat acest fapt chiar la şefii judeţului, botoşăneanul trecând prin câteva zeci de minute de panică şi stres după ce a fost informat că este pozitiv, când, în realitate, rezultatul era negativ.
Situaţiile de acest gen au continuat să se înmulţească, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care Instituţia Prefectului a trimis o echipă de control la DSP şi a făcut şi schimbarea la conducerea instituţiei.
Anchete demarate de noul director al DSP
Noul director a început deja o serie de anchete şi încearcă să găsească mai multe răspunsuri, însă, prioritar acum este modul în care se gestionează criza provocată de pandemie în această perioadă. „Personal, nu cunosc să fi fost astfel de situaţii în perioada de când sunt la conducere. Cert este că e o perioadă cu foarte multă muncă, pentru toţi angajaţii. Nu putem acum spune dacă sau unde s-a greşit, dar vom căuta răspunsuri la toate întrebările şi problemele care au apărut în ultima perioadă”, a precizat medicul Monica Delia Adăscăliţei, directorul interimar al DSP Botoşani.
Urmează ca reprezentanții noii conduceri a DSP să stabilească dacă aceste erori au fost comise la comunicarea rezultatelor de către laboratorul de analize sau de către cei care făceau comunicarea propriu-zisă.