spot_img
sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăPrima PaginăJudeţ blestemat la capitolul drumuri

Judeţ blestemat la capitolul drumuri

Județul Botoșani pare blestemat atunci când este vorba de drumuri. Începute în vara anului 2021, lucrările de modernizare a drumului național 28B Botoșani – Târgu Frumos păreau să fi intrat din luna septembrie într-un ritm normal. La nci o lună însă, constructorul a decopertat asfaltul în anumite zone pentru a turna un nou strat de binder.

Și nu este singura problemă. Până și pe DN29D, care leagă municipiul Botoșani de Ștefănești, ar fi o zonă sub semnul întrebării. Este vorba de un tronson de drum de 3,3 kilometri din apropierea satului Vânători, între km 8+500 și km 21+800. Asta din cauza unor divergențe apărute în trecut între CNAIR și vechiul constructor, cu ocazia unor lucrări anterioare.

Aici fusese realizat studiul de fezabilitate și trebuia întocmită nota de fundamentare pentru necesitatea efectuării lucrărilor, în vederea scoaterii la licitație a proiectării și execuției. Doar că nu au fost efectuați acești ultimi pași așa încât este puțin probabil ca acest „adaos” la lucrări să mai poată fi realizat concomitent cu investiția mare.

Prin urmare, nu este exclus ca pe cei 3,3 kilometri să mai rămână, cel puțin pentru o perioadă, asfaltul vechi. Modernizarea actuală este realizată de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL și are o valoare de 208.444.894,73 lei (fără TVA).

Lucrările ar trebui să fie finalizate în luna mai 2023, iar perioada de garanție va fi de 7 ani de la data recepției. Investiția presupune modernizarea a peste 42 de kilometri, șoseaua urmând să fie lărgită la 9 metri.

Planuri pentru lucrări pe drumul ce leagă Dorohoiul de Suceava

Ciudat este ceea ce se întâmplă, însă, pe drumul național 29A, care leagă municipiul Dorohoi de municipiul Suceava, prin Vârfu Câmpului. Șoseaua era prevăzută să intre în modernizare începând din 2024. Asta pentru că drumul figura într-un proiect mai amplu ce viza realizarea unor conexiuni rutiere între Punctul de trecere a Frontierei Racovăț și Suceava. Șoseaua urma să fie lărgită și consolidată pentru a putea face față traficului greu.

În plus, podul de peste Siret, care va împlini anul viitor 90 de ani de la execuție, nu mai prezintă siguranță în exploatarea și s-a pus în discuție construcția unuia nou. De altfel, pe pod a fost instituită o restricție de tonaj și o limitare de viteză, din cauza pericolelor. Doar că, deși drumurile naționale nu sunt în sarcina Consiliului Județean (CJ), Doina Federovici, președintele CJ Botoșani, a avut la începutul acestei luni o întâlnire cu șeful DRDP Iași, Ovidiu Laicu, deputatul Dan Șlincu, deputatul Alexandra Huțu și Florin Gavril, consilier de stat al viceprim-ministrului și ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și „au intensificat demersurile pentru reabilitarea și modernizarea rețelei de drumuri naționale și județene din Botoșani”.

Așa se face că încă din luna octombrie DRDP Iași a renunțat la calendarul oficial și a decis să intervină pe sectoarele Vârfu Câmpului – Dorohoi, de pe teritoriul județului Botoșani și Adâncata – Zvoriștea, de pe teritoriul județului Suceava. Astfel, în județul vecin ar urma să fie „modernizați” 20 kilometri, după cum a anunțat Gheorghe Flutur, președintele CJ Suceava, iar pe teritoriul județului Botoșani 15 kilometri.

Dalele din beton au început să fie sparte pentru profilarea sectorului de drum, ulterior urmând să fie turnate două straturi de asfalt. De lucrare ar urma să se ocupe, cel puțin pe județul Botoșani, societatea Conrec.

Ordine venite pe line de partid

Interesant este, însă, că cel care va supraveghea lucrarea din partea DRDP Iași este tocmai fostul șef al Secției Drumuri Naționale Botoșani, Viorel Zacrețchi, propulsat anul acesta în funcția de adjunct al directorului de Întreținere. Cum s-a ajuns la această soluție, în prag de iarnă, este greu de spus întrucât șeful DRDP Iași, Ovidiu Laicu, nu a venit cu nici o explicație, el aflându-se în concediu. Prin urmare, nu se știe dacă lucrările sunt de întreținere/reparații sau de modernizare, nici dacă a fost organizată licitație pentru desemnarea executantului.

Cert este că, dacă ar fi vorba de lucrări de întreținere, ele vor fi garantate timp de trei-patru ani, interval în care drumul nu va mai putea fi inclus într-un proiect de investiții. În plus, dacă ar fi de analizat de la distanță, singura legătură vizibilă până acum cu aceste lucrări este doar culoarea politică. Asta pentru că toți cei implicați în aceste demersuri, de pe teritoriul județului Botoșani, sunt membri PSD, la fel ca directorul DRDP Iași. Prin urmare miroase cumva a ordin politic.

„Lucrurile pot fi îmbunătățite”

Prefectul județului, Sorin Cornilă (PNL), spune că știa de problemele ivite pe drumurile naționale din județ, dar nu pentru că Ovidiu Laicu, șeful DRDP Iași ar fi fost la Instituția Prefectului Județul Botoșani (n.r. – lucru care nu s-a întâmplat niciodată), ci pentru că reprezentantul Guvernului în teritoriu s-ar fi interesat permanent despre stadiul lucrărilor.

„Țin legătura cu reprezentanții firmelor care execută aceste lucrări, așa cum țin legătura și cu Șeful Secției Drumuri Naționale. De la demararea lucrărilor am efectuat mai multe vizite în teren și totodată, primim foarte multe sesizări de la cetățeni. Sunt la curent cu ce se întâmplă. Lucrurile pot fi îmbunătățite, iar acest lucru l-am transmis și constructorilor, de fiecare dată când am discutat cu ei”, a spus prefectul Sorin Cornilă.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
12.3 ° C
14.2 °
10 °
85 %
2.2kmh
52 %
sâm
19 °
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °
mie
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...