spot_img
joi, mai 2, 2024
AcasăAdvertorialLucrați în străinătate și vă gândiți să vă întoarceți acasă? Atunci rambursarea...

Lucrați în străinătate și vă gândiți să vă întoarceți acasă? Atunci rambursarea taxelor vă va aduce bucurie

Întoarcerea acasă este întotdeauna specială, iar pentru cei care au lucrat în străinătate, experiența întoarcerii poate fi îmbogățită de un aspect suplimentar – rambursarea taxelor, pentru cei care au lucrat în străinătate și au plătit impozite într-o țară străină. Deci, tot ce trebuie să faceți este să solicitați rambursarea impozitului, partial sau integral. Cum se poate face acest lucru?

Taxe care pot fi rambursate

Taxele pot fi speciale – unele trebuie plătite, în timp ce altele pot fi rambursate. Desigur, de obicei, numai impozitele pe venit plătite în plus pot fi recuperate. Pot fi calcule greșite la plata impozitelor, ducând la o plată excedentară an după an, ceea ce duce adesea la o sumă rambursabilă substanțială. Toată lumea are posibilitatea de a recupera impozitele, dar intervalul de timp pentru a face acest lucru este limitat, de obicei variind de la 3 la 6 ani. Fiecare țară operează cu un sistem fiscal diferit, care afectează, de asemenea, intervalul de timp. De exemplu, dacă nu ați recuperat impozite din Germania în ultimii patru ani, aceste fonduri vor fi alocate bugetului de stat și nu veți mai avea posibilitatea de a le recupera.

Cu toate acestea, în anumite situații, este posibilă recuperarea tuturor impozitelor plătite. Acest lucru se întâmplă de obicei atunci când venitul dumneavoastră nu depășește cota scutită de impozit din țara respectivă. Prin urmare, persoanele care lucrează sezonier sau pe termen scurt au șanse mari de a recupera toate impozitele.

Rambursările de taxe nu au niciun impact asupra oportunităților viitoare de angajare în țara respectivă, asupra pensiilor, alocațiilor sau altor prestații sociale. Taxele de securitate socială nu sunt de obicei rambursabile. Dacă ați plătit impozite în altă țară, nu există taxe suplimentare de plătit în România.

De asemenea, este important de menționat că rambursările de taxe sunt posibile numai din țările care au semnat acorduri de evitare a dublei impuneri cu România; din fericire, multe țări europene au făcut acest lucru.

Cum să obțineți o rambursare a impozitului?

Uneori, rambursările de taxe pot fi dificile și pot apărea probleme neașteptate. De exemplu, se poate întâmpla că anumite documente lipsesc, ați completat incorect declarația, un inspector fiscal v-a contactat, dar din cauza unei bariere lingvistice, nu puteți comunica eficient și așa mai departe. Prin urmare, pentru a evita astfel de dificultăți, puteți dedica timp pentru pregătirea și gestionarea independentă a procesului sau puteți alege companii intermediare care se specializează în rambursări de impozite și sunt experți în domeniul lor, cunoscuți pentru profesionalismul și eficiența lor. Acești specialiști se vor ocupa cu succes de toate etapele procesului de rambursare a taxelor în numele dvs. – obținerea documentelor necesare și lipsă, completarea declarației și rezolvarea altor sarcini procedurale sau de comunicare.

Procesul de rambursare a taxelor implică depunerea declarațiilor la autoritățile fiscale străine la sfârșitul exercițiului financiar (anul specific poate varia în fiecare țară) sau la finalizarea muncii și plecarea din țara în care ați fost angajat. De asemenea, este important să aveți documentele necesare, care pot varia în funcție de diferite țări. De exemplu, dacă decideți să urmați un proces de rambursare a taxelor din Germania, veți avea nevoie de:

  • O copie a pașaportului sau a cărții de identitate;
  • Identifikationsnummer (IdNr. sau Steuer-ID);
  • Formularul Lohnsteuerbescheinigung sau ultimii fluturași de salariu de la toate locurile de muncă;
  • Contract de închiriere (Mietvertrag) și facturi de închiriere.

Alte țări, cum ar fi Anglia, vă pot solicita documente suplimentare, cum ar fi o copie a înregistrării CIS – numărul UTR. În Olanda, poate fi necesar să furnizați un număr BSN / SoFi, în timp ce în Norvegia, poate fi necesară o notificare de evaluare fiscală (Skatteoppgjor) și așa mai departe.

Valoarea și tipul documentelor necesare depind de reglementările fiscale în vigoare în fiecare țară. Odată ce totul este făcut corect, trebuie doar să așteptați rambursarea taxelor, care durează de obicei între 3 și 6 luni. Deci, dacă ați lucrat în străinătate, nu ratați ocazia de a primi un cadou atunci când vă întoarceți acasă, deoarece impozitele nu doar se plătesc, ci se și iau înapoi.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
14.5 ° C
14.6 °
9.9 °
61 %
0.8kmh
100 %
joi
23 °
vin
23 °
sâm
19 °
Dum
22 °
lun
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Oamenii se pregătesc, se vede că vin sărbătorile.

EDITORIAL

Eliminarea din cărțile Primăriei pe motive de incompatibilitate a medicului Cîrstoiu este doar praful în ochi pe care Ciolacu și ai lui ni l-au...

EPIGRAMA ZILEI

Lumina din felicitare Să n-o considerați plocon, Ne costă ea, pe fiecare Cu mult mai mult ca la … E on!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...