sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăCaleidoscopAirbus a învins Boeing în Franţa

Airbus a învins Boeing în Franţa

Giganţii industriei aeronautice s-au bătut în comenzi la ediţia din acest an a salonului de la Bourget, iar învingători au ieşit europenii de la Airbus.

 

Consorțiul european Airbus și concurentul său Boeing au rivalizat în atragerea de comenzi de avioane, la Salonul aeronautic de la Bourget, inaugurat de președintele francez Emmanuel Macron, relatează AFP.

Încă de la deschiderea Salonului, Boeing a anunțat lansarea 737 MAX 10, versiune alungită a avionului său „medium carrier”, în replică la A321neo al Airbus, datorită căruia constructorul european de avioane a câștigat 60% din piața de avioane „medium carrier” remotorizate.

Constructorul aeronautic european Airbus a anunțat că pe durata Salonului Internațional de Aeronautică Le Bourget (Franța) a primit comenzi ferme pentru 144 de avioane și intenții de comenzi pentru alte 182 de avioane, ceea ce înseamnă un total de 326 de aparate cu o valoare de catalog de 39,7 miliarde de dolari, informează AFP.

„Succesul nostru comercial de săptămâna aceasta duce carnetul nostru de comenzi la un nivel record de peste 6.800 de avioane”, a declarat directorul comercial de la Airbus, John Leahy, în ultima zi a Salonului de la Bourget rezervată profesioniștilor din industrie.

John Leahy a subliniat că Airbus și rivalul său american Boeing și-au împărțit în mod egal numărul de comenzi ferme înregistrate la salonul din apropiere de Paris.

În cazul Airbus, avioanele din familia A320 constituie cea mai mare parte a acordurilor semnate, cu 306 avioane, dintre care 132 comenzi ferme, în valoare de 33,8 miliarde de dolari. Pe segmentul avioanelor capabile să zboare pe distanțe lungi, Airbus a primit comenzi pentru 20 de avioane în valoare de 5,9 miliarde de dolari, dintre care comenzi ferme pentru 12 avioane cu un preț de catalog de 3,6 miliarde de dolari.

 

Sprijin promis de Uniunea Europeană

 

Gigantul din Seattle a dezvăluit cu acest prilej prima comandă pentru zece aparate 737 MAX 10 pentru o sumă de 1,25 de miliarde de dolari, din partea BOC Aviation.

Au urmat alte contracte, printre care un protocol de acord pentru 60 de avioane medium și long carrier (737 Max 8 și 10, precum și 787-9 Dreamliner), în valoare de 7,4 miliarde de dolari, și o comandă pentru 30 de 787-9 ‘Dreamliner’, long carrier-ul de ultimă generație, la o valoare de catalog de 8,1 miliarde de dolari.

În același timp, în marja salonului, Comisia Europeană a autorizat un ajutor de 377 de milioane de euro acordat de Franța și Germania pentru dezvoltarea unui nou elicopter de transport Airbus, botezat X6.

În ceea ce privește sectorul militar, momentul de vârf va fi prezentarea în premieră în Franța a F-35A, avionul de luptă de ultimă generație al Forțelor aeriene americane, dezvoltat de Lockheed Martin și rival al Rafale de la Dassault.

 

Industria aeronautică a depăşit criza

 

Pe frontul comenzilor de avioane, nu se anticipează ca această ediție să cunoască fastul anilor precedenți. Anul 2017 va fi unul „foarte încet pentru comenzile de Airbus, ca și pentru întreaga industrie”, a avertizat directorul comercial al Airbus, John Leahy.

Industria capitalizează totuși de pe urma creșterii traficului aerian în lume, iar marii producători de avioane au în fața lor opt până la zece ani de producție în caietele de comenzi.

Airbus, care a publicat recent previziuni de piață pe 20 de ani în creștere, prevede o dublare a flotei mondiale până în 2036, la 35.000 de noi aparate în valoare de 5.300 milliarde de dolari.

Boeing ar urma să-și facă publice propriile previziuni marți, dar Kevin McAllister, șeful ramurii aviației civile a gigantului din Seattle, a declarat că mizează pe un necesar de 41.000 de avioane în următorii 20 de ani.

După ce în ultimii patru ani Airbus a dominat războiul comenzilor la cel mai important eveniment din industrie – Salonul Internaţional de Aeronautică Le Bourget (Franţa) – anul acesta Boeing a avut cel mai rapid vândut model din istorie, 737 Max 10, transmit Bloomberg şi Reuters.

Cererea pentru aeronave s-a redresat de la mijlocul lui 2016, când s-a înregistrat cel mai redus nivel din ultimii şase ani. 737 Max 10 a devenit cel mai rapid model vândut vreodată, comenzile obţinute de Boeing aproape s-au triplat faţă de anul trecut.

 

Manifestare marcată de teama de terorism

 

Cea de a 52-a ediție a Salonului Internațional de Aeronautică Le Bourget (Franța) și-a deschis porțile, sub semnul ameninţării teroriste.

În total, aproape 700 de persoane au asigurat protecția spațiului aerian în zona Bourget, unde au avut loc, în ultima săptămână, zeci de demonstrații aeriene.

Salonul de la Bourget se organizează odată la doi ani, în anii impari, în alternanță cu Salonul de la Farnborough, Marea Britanie.

Salonul a fost inaugurat de președintele francez Emmanuel Macron care, în semn de susținere pentru industria aeronautică europeană, a sosit la bordul unui A400M, avion de transport militar al Airbus.

Programul militar cel mai ambițios lansat vreodată în Europa, avionul A400M al Airbus s-a confruntat cu importante scurtcircuite și întârzieri, precum și cu probleme tehnice și un accident mortal în 2015.

Desfășurat în condiții de securitate maximă din cauza amenințării teroriste și cu un dispozitiv aerian format din avioane de vânătoare, elicoptere, rachete sol-aer, cel mai mare salon aeronautic al lumii și-a deschis vineri porțile publicului. Acesta a fost vizitat de peste 350.000 de persoane, dintre care 150.000 de profesioniști din domeniu, precum și 2.370 de expozanți.

 

 

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
11.6 ° C
12.1 °
11.6 °
54 %
3.3kmh
44 %
sâm
14 °
Dum
14 °
lun
7 °
mar
10 °
mie
19 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

În vremurile astea de război e mai bine să fii prevăzător și să umbli cu casa la tine.

EDITORIAL

În urmă cu ceva timp, la o oră de maximă audiență, un important post de televiziune național ne aducea la cunoștință – în urma...

EPIGRAMA ZILEI

Contrar zicalei consacrate Eu aș descrie-o în alt mod: Are picioare scurte, poate Dar sigur e ... miriapod!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...