sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăCaleidoscop#MeToo, fenomenul care a cuprins şi România

#MeToo, fenomenul care a cuprins şi România

Campania online împotriva hărţuirii sexuale stârneşte reacţii şi în România.

 

Două simple cuvinte fac parte dintr-o amplă campanie manifest care a devenit virală în scurt timp pe reţelele de socializare, luând cu asalt şi utilizatorii din România, #MeToo. În ultimele zile adolescente, femei mature, studente, actriţe cunoscute, politiciene, inginere, jurnaliste, profesoare, muncitoare şi multe altele au rupt tăcerea în privinţa agresiunilor la care au fost supuse de-a lungul timpului.

Cea care a dat startul a fost celebra actriţă Alyssa Milano. Tânăra a venit cu ideea ca toate femeile din social media care au trăit o experienţă de hărţuire sexuală sau abuz, să-şi împărtăşească povestea printr-o postare însoţită de hastag-ul #MeToo. „Am primit sugestia de la un prieten: Dacă toate femeile care au fost hărţuite sexual sau agresate ar semnala situaţia cu hastag-ul #metoo, am putea arăta întregii lumi realitatea în care trăim”, a scris aceasta, duminică, pe o pagină de socializare.

La scurt timp, paginile de Facebook şi Twitter au fost asaltate de statusuri purtând emblema #MeToo, în care femeile din lumea întreagă povestesc despre experienţele neplăcute prin care au trecut.

 

Cântăreţ şi publicitar acuzat de agresiune

 

Campania #metoo a luat avânt şi în România, unde mii de românce aleg să se destăinuie pe reţelele de socializare. La un simplu search pe Facebook, există peste 700.000 de persoane care vorbesc despre acest subiect în lumea întreagă.

Poate cel mai celebru caz este cel al lui Călin Ionescu, cunoscut drept Rimaru de la trupa RACLA, dar şi ca publicitar. El este acuzat de hărţuire sexuală şi agresiune de mai multe femei, în mediul online, în contextul valului de mărturisiri declanşat de campania #MeToo. Fie că a fost vorba de foste colege sau fete aflate în practică la diferite agenţii în care acesta a lucrat, acestea au povestit cum Ionescu le-a făcut avansuri prin mesaje pe chat-ul de pe Facebook, iar când era refuzat acesta apela la jigniri, ameninţări sau chiar mai rău: „M-a tras de o mână de-o parte şi m-a întrebat cum îmi permit să nu îi răspund pe Facebook. După care a adunat toată flegma pe care a avut-o în el şi m-a scuipat în faţă de faţă cu toată lumea, cu toţi prietenii şi colegii”, a mărturisit o tânără pe Facebook.

Şirul de povestiri vine ca urmare a îndemnului publicitarului Silviu Faiăr, care a postat săptămâna aceasta pe Facebook un mesaj: „Felicitări sincere tuturor fetelor care şi-au spus oful prin #MeToo. Am văzut şi nişte poveşti cu libidinoşi de prin agenţiile de publicitate. Eu şi prietenii mei ne întrebam când apare contentul ăla marfă cu regele libidinoşilor. Empiric vorbind, jumătate dintre femeile pe care le cunosc şi au treabă remotely cu advertisingul au avut treabă şi cu el. Hai că se poate”.

Ieri, agenţia Centrade a avut o primă reacţie în acest scandal: „Dragi prieteni, pentru ca numele agenţiei noastre a fost adus în discuţia #metoo, dorim să reiterăm poziţia noastră fermă împotriva agresiunilor de orice fel, la locul de muncă şi în societate. Politica agenţiei a fost mereu clară: condamnăm orice fel de agresiune şi nu tolerăm comportamente agresive în cadrul echipei noastre. Tratăm situaţia cu foarte mare seriozitate, facem o analiză internă şi vom lua măsurile necesare”.

La rândul său, Călin Ionescu a respins acuzaţiile într-un drept la replică postat pe pagina sa de Facebook. „Contest cu tărie orice acuzaţie de hărţuire sexuală sau orice altă acuzaţie similară. De altfel, consider că nici măcar persoanele care mă acuză nu au luat în serios pretinsul meu limbaj agresiv din urmă cu doi ani. Mărturie în acest sens stă faptul că nu au acţionat din punct de vedere legal împotriva mea”, a spus Ionescu într-o postare pe Facebook.

 

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
Botoșani
câțiva nori
3.3 ° C
5.6 °
2.8 °
91 %
2.3kmh
23 %
sâm
14 °
Dum
11 °
lun
12 °
mar
14 °
mie
11 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doina Federovici, de la începutul primăverii, când încă nu știa că anunțase cu patru ani înainte că nu va candida decât pentru un mandat.

EDITORIAL

Idioțenia cu armata obligatorie este o temă foarte dragă atât românașilor de rând, cât și politicienilor, iar în ultima vreme discuțiile pe marginea subiectului...

EPIGRAMA ZILEI

Contrar zicalei consacrate Eu aș descrie-o în alt mod: Are picioare scurte, poate Dar sigur e ... miriapod!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...