Bulgarii ieftinesc vacanțele, românii le scumpesc

0

Hotelierii bulgari au anunţat, pentru anul 2020, tarife mai mici cu până la 10% pentru vacanţele din lunile de vară, comparativ cu anul anterior, în timp ce ofertele din România vor creşte cu 5%, în acelaşi interval, potrivit consultanţilor din turism.

Reprezentanţii agenţiilor de turism din România sunt de părere că ieftinirea vacanţelor de la Marea Neagră vor avea loc pe fondul falimentului cele mai vechi companii de turism din lume, Thomas Cook. „Rămaşi fără turiştii vestici încă din vara anului trecut hotelierii bulgari s-au adaptat cererii şi au scăzut preţurile pentru acest an. În schimb, dacă vorbim de litoralul din România, ofertele mai mici se găsesc în extrasezon, în timp ce, pentru ofertele din lunile de vară, românii vor trebui să plătească mai mult”, notează specialiştii.

Companiile de intermediere vânzări pachete turistice din România au negociat cu hotelierii bulgari creşterea reducerilor şi prelungirea perioadei în care acestea se vând în sistem Early Booking pentru toată luna februarie. „Hotelierii din Bulgaria s-au conformat cerinţelor noastre, mai ales că au pierdut piaţa adusă de Thomas Cook, iar acum nu mai vor să aştepte şi preferă să ştie că au hotelurile pline pe toată perioada verii. Efectele deja s-au văzut în vânzările noastre care au crescut pentru această perioadă cu peste 20%”, a declarat Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.

Early booking, la mare căutare

În viziunea consultantului în turism Traian Bădulescu, ofertele tip early booking sunt mai atrăgătoare în acest an, în funcţie de perioada rezervării, dar şi de perioada sejurului. „Ofertele tip early booking au început sa pătrundă pe piaţa românească pe la mijlocul anilor 2000, întâi pentru destinaţiile clasice externe şi apoi pentru litoralul românesc. De la an la an s-a mărit numărul hotelurilor şi destinaţiilor care intră în aceste programe, create pe baza unui parteneriat între hotelieri şi agenţiile de turism. De asemenea, reducerile au devenit din ce în ce mai flexibile şi consistente, în funcţie de perioadă. Şi în acest an, atât pentru Grecia, cât şi pentru litoralul românesc sau alte destinaţii, am observat o îmbunătăţire a ofertelor tip early booking, în sensul că perioada de ofertare poate fi mai mare pentru unele hoteluri, iar reducerile mai consistente, în funcţie de perioada rezervării, dar şi de perioada sejurului. Mai amintesc că la ora actuală multe oferte tip early booking se lansează încă din toamna anului precedent, ceva de neimaginat acum zece sau chiar cinci ani”, a spus Bădulescu.

România ieftină doar în extrasezon

În ceea ce priveşte vacanţele estivale în România, directorul unei agenţii de turism susţine că vânzările pentru litoralul Mării Negre sunt în creştere cu aproximativ 25%-30%. Ofertele de la noi nu au cunoscut scăderile de preţ de care se bucură turiştii care merg în Bulgaria ele ieftinindu-se doar în extrasezon. „Şi în acest an, vânzările pentru litoralul Mării Negre sunt în creştere cu aproximativ 25% – 30% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. În general, preţurile au crescut cu aproximativ 5% faţă de 2019, dar în acelaşi timp putem constata oferte mai mici ca preţ pentru perioada de extrasezon, respectiv lunile iunie şi septembrie. Pentru luna iunie avem oferte începând de la 199 lei/cameră dublă/5 nopţi cazare în Neptun, hotel 2 stele sau 219 lei/cameră dublă/5 nopţi, cazare hotel 3 stele. Aceste oferte se vor menţine toată luna februarie”, a afirmat Aurelian Marin, şeful Paradis Vacanţe de Vis.

Consultanţii din domeniu consideră că ofertele din România nu au cunoscut scăderile de preţ de care se bucură turiştii care merg în Bulgaria din cauza voucherelor de vacanţă, fapt pentru care „hotelierii noştri încă ţin la preţ”.

Bulgarii au pierdut sute de mii de turiști britanici

Falimentul tour-operatorului britanic Thomas Cook a avut consecințe grave pentru sezonul turistic din acest an din Bulgaria.

Potrivit ministrului bulgar al Turismului, Nikola Angelkova, numărul de turişti pe care Thomas Cook îi aducea în fiecare vară în Bulgaria varia între 350.000 şi 450.000. Aceasta în condiţiile în care în 2018 Bulgaria a fost vizitată de 9,2 milioane turişti străini, majoritatea însă români.

Operatorul britanic Thomas Cook, cea mai veche firmă de turism din lume, a anunţat la jumătatea lunii septembrie a anului trecut intrarea în faliment după ce a eşuat în încercarea de a găsi fondurile necesare pentru supravieţuire şi a intrat în „lichidare imediată”.

Bulgaria, cea mai populară destinație de vacanță pentru români

În 2019, cele mai populare destinaţii de vacanţă pentru turiştii români în sezonul estival au fost cele din Grecia, Turcia şi Bulgaria, acestea fiind planificate încă de la începutul anului. Vacanţele de tipul „last minute” au înregistrat o scădere de 17,5% faţă de 2018, dar cele către destinaţii exotice au fost pe un trend ascendent, interesul românilor fiind în creştere cu cel puţin 7,1% în aceeaşi perioadă.

În ceea ce priveşte căutările online pentru vacanţe, studiul realizat de compania iAgency, specializată în servicii de optimizare pentru motoare de căutare (SEO) şi marketing online, arată că cea mai căutată expresie din semantica turismului este: „vacanţe + [anul]”.

În cazul celor mai populare luni pentru documentat în perspectiva vacanţei de vară, acestea sunt: ianuarie cu peste 27.000 de căutări pentru „vacanţe 2019”, martie cu aproximativ 22.200 căutări şi la coada clasamentului este iulie, cu 8.100 de căutări, fiind şi luna în care mulţi şi-au rezervat deja vacanţa.

Potrivit studiului, Grecia rămâne pe prima poziţie pentru români în sezonul estival cu cele mai căutate destinaţii: Thassos, Lefkada şi Halkidiki, urmată de Turcia cu Antalya şi Kusadasi şi Bulgaria cu Nisipurile de Aur. Pe locul patru este Egipt, în creştere în 2019 faţă de 2018 cu 45,5%.

Numărul de căutări online pentru destinaţiile clasice a scăzut în 2019 faţă de 2018 cu un procent cuprins între 15% şi 20%, însă au crescut pe destinaţii mai noi.

+5 -0
se încarcă...