spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăLocal BTVarianta optimistă: Drumul spre Ştefăneşti, gata în vara anului 2022

Varianta optimistă: Drumul spre Ştefăneşti, gata în vara anului 2022

Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), controlată de către guvernarea PSD, au realizat că una dintre cauzele pierderii alegerilor de către partidul de guvernământ a fost lipsa de investiţii în drumuri sau investiţiile derizorii din ultimii ani. Aşa se face că, imediat după alegerile europarlamentare, în ultimele zile ale săptămânii trecute, au fost lansate nu mai puţin de 15 licitaţii. Majoritatea se referă la proiectarea, execuţia, modernizarea sau reparaţia unor sectoare de drumuri naţionale, centuri sua sectoare de autostradă, contracte în valoare de zeci sau chiar sute de milioane de euro.

 

Termen de finalizare: 30 de luni

 

Printre contractele lansate în licitaţie se află şi cel de proiectare şi execuţie pentru „Modernizare DN 29D Botoşani – Ştefăneşti”. Este vorba de două sectoare de drum care împreună totalizează aproximativ 46 de kilometri. Termenul de depunere al ofertelor este 29 iulie, iar data limită de anunţare a unui câştigător este 29 octombrie. Drumul naţional DN 29D începe în municipiul Botoşani, la intersecţia cu DN 29, iar punctul final este în localităţi Ştefăneşti, km 48, la intersecţia cu DN 24C şi traversează următoarele localităţi: Stăuceni, Victoria, Drislea, Truşeşti, Guranda şi Cucuteni. Valoarea estimată a contractului este de 208,5 milioane lei (44,03 milioane euro), fără TVA, iar lucrările trebuie terminate în 30 luni, din care şase luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie lucrări. Adică, în cel mai optimist caz, drumul va fi finalizat la jumătatea anului 2022 şi asta dacă procedurile de licitaţie merg şnur, fără amânări, ca în cazul licitaţiei pentru Botoşani – Târgu Frumos.

 

Constructor important căutat şi pentru acest drum

 

Ca şi la licitaţia pentru drumul Botoşani – Târgu Frumos, CNAIR caută un constructor mare pentru acest sector de drum. Acest lucru este trădat de cerinţele din caietul de sarcini şi anume: o cifră de afaceri de 104.229.000 lei în ultimii trei ani (2016-2018); să demonstreze că în ultimii cinci ani a realizat lucrări de construcţie nouă şi/sau modernizare şi/sau lărgire de autostrăzi şi/sau drumuri naţionale şi/sau drumuri expres, în valoare cumulată (n.r. – cinci proiecte) de cel puţin 94.154.000 lei fara TVA şi să aibă utilajele şi dotările necesare efectuării investiţiei (n.r. – staţie de preparare mixturi asfaltice, staşiee de betoane, şase autobasculante, opt autobetoniere, două excavatoare, două autogredere, repartizator asfalt, trei cilindri compactori, două buldozere, patru automacarale de diferite sarcini, două compactoare terasament şi două instalaţii de forări).

 

Licitaţia pentru Botoşani – Târgu Frumos, încă suspendată

 

Pe de altă parte, licitaţia la Botoşani – Târgu Frumos nu a fost încă reluată, deşi reprezentaţii CNAIR anunţau în urmă cu o săptămână, când au suspendat-o din lipsă de oferte, că urma a fi reluată până vinerea trecută. Noul termen de depunere al ofertelor este 21 iunie.

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
15.6 ° C
17 °
15 °
48 %
2.5kmh
46 %
vin
14 °
sâm
18 °
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...