18 − seven =

A password will be e-mailed to you.

Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), controlată de către guvernarea PSD, au realizat că una dintre cauzele pierderii alegerilor de către partidul de guvernământ a fost lipsa de investiţii în drumuri sau investiţiile derizorii din ultimii ani. Aşa se face că, imediat după alegerile europarlamentare, în ultimele zile ale săptămânii trecute, au fost lansate nu mai puţin de 15 licitaţii. Majoritatea se referă la proiectarea, execuţia, modernizarea sau reparaţia unor sectoare de drumuri naţionale, centuri sua sectoare de autostradă, contracte în valoare de zeci sau chiar sute de milioane de euro.

 

Termen de finalizare: 30 de luni

 

Printre contractele lansate în licitaţie se află şi cel de proiectare şi execuţie pentru „Modernizare DN 29D Botoşani – Ştefăneşti”. Este vorba de două sectoare de drum care împreună totalizează aproximativ 46 de kilometri. Termenul de depunere al ofertelor este 29 iulie, iar data limită de anunţare a unui câştigător este 29 octombrie. Drumul naţional DN 29D începe în municipiul Botoşani, la intersecţia cu DN 29, iar punctul final este în localităţi Ştefăneşti, km 48, la intersecţia cu DN 24C şi traversează următoarele localităţi: Stăuceni, Victoria, Drislea, Truşeşti, Guranda şi Cucuteni. Valoarea estimată a contractului este de 208,5 milioane lei (44,03 milioane euro), fără TVA, iar lucrările trebuie terminate în 30 luni, din care şase luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie lucrări. Adică, în cel mai optimist caz, drumul va fi finalizat la jumătatea anului 2022 şi asta dacă procedurile de licitaţie merg şnur, fără amânări, ca în cazul licitaţiei pentru Botoşani – Târgu Frumos.

 

Constructor important căutat şi pentru acest drum

 

Ca şi la licitaţia pentru drumul Botoşani – Târgu Frumos, CNAIR caută un constructor mare pentru acest sector de drum. Acest lucru este trădat de cerinţele din caietul de sarcini şi anume: o cifră de afaceri de 104.229.000 lei în ultimii trei ani (2016-2018); să demonstreze că în ultimii cinci ani a realizat lucrări de construcţie nouă şi/sau modernizare şi/sau lărgire de autostrăzi şi/sau drumuri naţionale şi/sau drumuri expres, în valoare cumulată (n.r. – cinci proiecte) de cel puţin 94.154.000 lei fara TVA şi să aibă utilajele şi dotările necesare efectuării investiţiei (n.r. – staţie de preparare mixturi asfaltice, staşiee de betoane, şase autobasculante, opt autobetoniere, două excavatoare, două autogredere, repartizator asfalt, trei cilindri compactori, două buldozere, patru automacarale de diferite sarcini, două compactoare terasament şi două instalaţii de forări).

 

Licitaţia pentru Botoşani – Târgu Frumos, încă suspendată

 

Pe de altă parte, licitaţia la Botoşani – Târgu Frumos nu a fost încă reluată, deşi reprezentaţii CNAIR anunţau în urmă cu o săptămână, când au suspendat-o din lipsă de oferte, că urma a fi reluată până vinerea trecută. Noul termen de depunere al ofertelor este 21 iunie.

Apreciază calitatea articolului

4 VOTURI - MEDIE: 5,00
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...