spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăLocal BTStart în campania „Schimbă PET-ul cu biletul". Aproape 100 de copii s-au...

Start în campania „Schimbă PET-ul cu biletul”. Aproape 100 de copii s-au implicat

Aproximativ 100 de copii de la școlile și liceele din Botoșani au pornit vineri dimineață pe două trasee din municipiu pentru a aduna PET-uri, doze de aluminiu și sticle. În schimbul a cinci PET-uri, sticle sau doze introduse în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland, elevii au primit un bilet de transport gratuit cu autobuzele Eltrans.

Acţiunea face parte din campania „Schimbă PET-ul cu biletul”, organizată în cadrul programului național „Vinerea Verde” de către Fundația Județeană pentru Tineret și Societatea de Transport Eltrans, la inițiativa Asociației „Act for Tomorrow” și Kaufland România, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. La Botoşani startul a fost dat de Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, Cristian Nistor, administratorul public al județului Botoșani, și Bogdan Buhăianu, viceprimarul municipiului Botoșani.

„Este o acțiune binevenită și mă bucur că atât de mulți copii au dat curs invitației lansate de către reprezentanții Fundației Județene pentru Tineret. Este momentul unei schimbări fundamentale în stilul nostru de viață, în sensul să colectăm selectiv deșeurile pe care le generăm pentru a lăsa o amprentă cât mai puțin vizibilă asupra naturii. Mai mult, este bine să folosim mijloacele de transport în comun pentru a reduce circulația și implicit emisiile de dioxid de carbon. Felicitări pentru implicarea în această interesantă acțiune”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

Sâmbătă are loc „Let’s do it, România!”

Acțiunea vine în preambulul campaniei „Let’s do it, România!” de sâmbătă, 17 septembrie, la care atât Consiliul Județean Botoșani, cât și instituțiile subordonate lui și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „ECOPROCES”, la care Consiliul Județean este membru, se implică și în acest an cu resurse materiale și umane, pentru buna derulare a campaniei naționale de curățenie.

„Asociația de Dezvoltare Intercomunitară «ECOPROCES» Botoșani a predat către Garda de Mediu Botoșani 480 role saci menajeri 120 litri (10 buc./rolă) pentru Campania «Let’s do it, România!». Tot prin implicarea «ECOPROCES», operatorii de salubritate vor colecta sacii cu deșeuri adunați în puncte fixe, iar operatorul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) Stăuceni, pe parcursul acțiunii, își va prelungi programul. Angajații Consiliului Județean vor participa la acțiune, urmând a ecologiza parte a Drumului «Mănăstirilor». Ne pasă de mediu, iar acțiunile noastre au demonstrat acest lucru”, a conchis Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

În 2021, Campania „Schimbă PET-ul cu biletul” a câștigat locul I la categoria mediu, în cadrul Romanian PR Awards. În ultimii doi ani, campania s-a bucurat de un real succes în rândul locuitorilor din Constanța, Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați, Sibiu, Oradea și Baia Mare, peste 6.700 de persoane participând în program. Aceștia s-au mobilizat exemplar și au colectat peste 3.300 kilograme de deșeuri.

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
15.6 ° C
17 °
15 °
48 %
2.5kmh
46 %
vin
14 °
sâm
18 °
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...