spot_img
marți, mai 7, 2024
AcasăLocalBotoșani Retro: Povestea inedită a primei maşini înmatriculată în municipiu

Botoșani Retro: Povestea inedită a primei maşini înmatriculată în municipiu

Primul autoturism înmatriculat în județul Botoșani a aparținut Prefecturii județului Botoșani și era un Buick american. Acesta a fost achiziționat înainte de Primul Război Mondial de la un dealer din piața locală, poate chiar de la Carol Ankele.

Prefectura l-a scos la licitație pentru vânzare spre jumătatea anilor 30′, dar din motive necunoscute. Necesitatea autovehiculelor era tot mai mare pentru instituțiile statului și a afaceriștilor pentru a facilita transportul mai rapid acolo unde era nevoie. Buick-ul Prefecturii avea numărul de înmatriculare BT – 1, potrivit Botoșaniul de odinioară.

Al doilea autoturism înmatriculat în județul Botoșani a fost al unui privat, medicul dentist Solomon Lustgarten cu adresa pe strada Mavrogheni (a locuit pe strada Pictor Grigorescu vizavi de Biblioteca județeană/BNR) deținea un Ford (sursa nu precizează modelul anume). Acesta avea numărul de înmatriculare BT-2. Al treilea autoturism înmatriculat a fost a unui anume Ludvig Qutzel și acesta deținea un Delage franțuzesc.

Mai mulți deținători de autovehicule după Primul Război Mondial

După Primul Război Mondial, numărul deținătorilor de autovehicule se va înmulți considerabil. Încep să apară atelierele mecanice în oraș cât și magazinele de piese auto.
În lista deținătorilor de autoturisme de pe plan local din perioada interbelică, se numără medicii Jean și Henri Salter ce dețineau în anii 20′ un Ford, pe căpitanul de armată Văsescu ce deținea un Buick, pe magistratul Ioan Ciulei ce deținea un Steyr,  marele afacerist Friedrich Costiner deținea un Fiat, afaceristul Iosub Segal deținea un Ford, afaceristul Christea Goilav deținea un Chevrolet, avocatul Ramiro Savinescu deținea un Chevrolet, inginerul Ferucio Zorio deținea un Chevrolet (cu adresa pe str. Liceului astăzi Nicolae Iorga).

Stație de benzină exista în interbelic în zona bisericii Sfântul Gheorghe – Poștă, adică Piața Sf. Gheorghe, cât și pe Calea Națională în intersecția de la Pod de Piatră și erau denumite Stațiuni OSIN. Atelierele de mecanică auto erau 4 la număr în anul 1924. Din cele patru ateliere, trei erau pe Calea Națională- a lui Carol Ankele, a lui Blaha F. R. & Fii și a lui Holmok L. Al patrulea atelier se afla pe strada Armeană, proprietar fiind Gavrilețeanu Eugen.

Primul magazin de piese auto din oraș a fost deținut de către Mittelmann Adolf și avea adresa pe Calea Națională 185. Exista și serviciu de garaj auto- parcare cu plată în garaj, afacere deținută de Blumenfeld I. și de Alexandru Potschel pe Calea Națională nr. 12, adică undeva în zona gării.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
24.6 ° C
26.5 °
23.8 °
44 %
2.5kmh
100 %
mar
23 °
mie
15 °
joi
18 °
vin
20 °
sâm
16 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Bine că începe campania și trebuie să strângă corturile că cine știe cum ajunge săracul om.

EDITORIAL

Suntem în campanie electorală și mesajele curg gârlă din toate părțile. Problema e că sunt cam lipsite de substanță, din categoria „am marcat și...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...