spot_img
duminică, mai 5, 2024
AcasăLocal BTOferte pentru deszăpezirea drumurilor județene

Oferte pentru deszăpezirea drumurilor județene

Toate cele patru loturi pentru deszăpezire scoase la licitație de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP) au stârnit interesul constructorilor, care au depus până ieri, la ora 15:00 ofertele. DJDP a fost nevoită să scoată din nou la licitație deszăpezirea după ce toate firmele au renunțat la contractele pe care le aveau încheiate. Pentru a urgenta achiziția, oficialii DJDP au decis să nu mai scoată la licitație un acord cadru multianual, ci doar lucrările pe acest sezon rece.

Valoarea lucrărilor scoase la licitație este acum de 9,9 milioane de lei. Contractele vor fi încheiate tot pe patru loturi: Botoșani (2,5 milioane lei fără TVA), Dorohoi (2,7 milioane lei fără TVA), Săveni (2,3 milioane lei fără TVA) și Trușești (2,3 milioane lei fără TVA). Procesul verbal de vizualizare al ofertelor nu est publicat încă pe site-ul de achiziții publice pentru a ști ce firme sau înscris la licitație.

Județul Botoșani a rămas în acest an fără firme de deszăpezire atât pe drumurile naționale, cât și pe cele județene. Mai întâi, Constantin Conţac, administratorul societăţii Transporturi Auto SA (TASA), a renunţat la contractul multianual de deszăpezire pe care îl avea încheiat cu Direcţia Regională Drumuri Naţionale (DRDP) Iaşi pentru drumurile naţionale din judeţele Botoşani şi Suceava. Apoi, a venit rândul firmelor care se ocupă de deszăpezirea drumurilor judeţene să notifice conducerea judeţului că denunţă contractele multianuale semnate acum doi ani și care erau în valoare totală de 34 milioane de lei. Este vorba de Big Conf, firmă controlată de Liviu Conţac şi care a câştigat deszăpezirea la bazele Botoşani şi Săveni, Tehnic Asist, firmă controlată de Mirel Vlas, aflată în insolvenţă şi care avea lucrări pe baza Dorohoi, şi Cornell’s Floor, firma omului de afaceri Marcel Bârsan şi care lucra pe baza Truşeşti. Acesta din urmă a fost singurul dintre cei trei oameni de afaceri care a acceptat să-şi justifice decizia de a denunța contractul. „Nu ne mai convine preţul, pentru că din 2017 toate s-au scumpit, începând de la motorină şi mâna de lucru”, a declarat Bârsan. În replică, vicepreşedintele CJ susţine că motivaţiile drumarilor nu au susţinere, „pentru că litrul de motorină în 2019 este aproximativ cât era în 2017, iar ei (n.r. – constructorii) uită să spună că creşterea salariului minim a fost solicitată de firmele de construcţii şi că statul subvenţionează o parte din cheltuielile cu salariile”. Marcel Bârsan nu a vrut să comenteze acest punct de vedere, rezumându-se a spune doar că: „cert este că nu ne mai convine preţul!”

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
Botoșani
cer fragmentat
22.7 ° C
22.7 °
21.6 °
35 %
2.4kmh
58 %
Dum
22 °
lun
25 °
mar
24 °
mie
13 °
joi
11 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Liberalii au venit cu mesaje tematice pe tricouri, deci teoretic știu cum stă treaba. Mai trebuie să le spună și lui Iohannis, Ciucă.

EDITORIAL

A trecut și ziua de 1 Mai, cunoscută în trecutul din ce în ce mai îndepărtat drept și „Paștele comunist”. O zi destul de...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...