miercuri, iulie 6, 2022
AcasăAutoInvazie de maşini second hand

Invazie de maşini second hand

Eliminarea timbrului de mediu începând din 1 februarie a generat deja numeroase critici din partea Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care a avertizat că primul efect va fi o scădere puternică a vânzărilor de maşini noi.

În cadrul unei conferinţe de presă în care au prezentat şi raportul vânzărilor pentru 2016, oficialii APIA au atras atenţia că renunţarea la timbrul de mediu va conduce la o creştere a numărului de maşini second-hand înmatriculate în ţara noastră.

“La începutul anului 2017 avem o conjunctură nefavorabilă pe piaţa auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariţia timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor de unu la cinci, faţă de unu la trei”, a precizat Ernest Popovici, preşedintele APIA.

Acesta se referă la faptul că, în 2016, în România s-au vândut 95.000 de maşini noi şi s-au înmatriculat 301.000 de maşini second-hand, ceea ce echivalează cu un raport de trei la 1 în favoarea maşinilor rulate. Un raport de cinci la unu ar însemna că, din şase maşini înmatriculate în 2017, cinci ar urma să fie second-hand şi una singură nouă.

Dintre cele 301.000 de maşini SH înmatriculate anul trecut, 124.000 au o vechime de peste 12 ani, iar alte 96.000 au între 8-12 ani. În schimb, doar 9.000 de unităţi au mai puţin de 2 ani vechime.

Autorităţile au anunţat săptămâna trecută că programul Rabla va continua şi în 2017 cu un buget mai mare. Nimeni nu poate preciza deocamdată dacă în locul timbrului de mediu va fi introdusă o altfel de taxă, însă la Botoşani se estimează că, după eliminarea timbrului de mediu, vor fi înmatriculate peste 10.000 de autoturisme.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
23.6 ° C
23.6 °
21.7 °
66 %
1.5kmh
99 %
mie
32 °
joi
26 °
vin
29 °
sâm
22 °
Dum
22 °
RON - Română (nou) leu
EUR
4,9446

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

După ce se repară se sparge din nou, cam în două zile. Dacă tot s-au învățat șoferii cu  traseul.

EDITORIAL

S-au afișat rezultatele finale. Și la Evaluarea Națională, și la Bacalaureat. Și cu ocazia asta am putut constata că ministrul Educației este specialist în...

EPIGRAMA ZILEI

Prețurile post covid S-au suit toate-n rapid Numai contul meu bancar N-a prins loc nici în marfar... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...