Dacia a lansat primul model 100% electric (foto)

♦ Producătorul de la Mioveni a lansat modelul Spring care va fi comercializat anul viitor.
♦ Primul model 100% electric al gamei, prefigurează o maşină încadrată pe segmentul mini cu cinci uşi şi patru locuri.

0

Renault a lansat, la sfârșitul săptămânii trecute, Dacia Spring, primul model 100% electric, un automobil de oraş spaţios, robust, iar comenzile vor fi preluate din primăvara 2021.

Alături de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia a prezentat şi două versiuni inedite destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptată serviciilor de car sharing şi o versiune utilitară, denumită Cargo, pentru livrările pe distanţe scurte fără emisii poluante. „Cel mai ieftin automobil electric de pe piaţă oferă un spaţiu interior record pentru segmentul său, o motorizare electrică simplă şi fiabilă şi o autonomie rezonabilă. Sub liniile care evocă universul crossover, Dacia Spring se dezvăluie ca un vehicul de oraş polivalent şi practic. Mobilitatea electrică începe să facă parte treptat din viaţa noastră cotidiană. Pionier în domeniul mobilităţii electrice, Groupe Renault a dobândit o experienţă de zece ani, unică în lume. În Europa, una din cinci maşini electrice este concepută de Groupe Renault”, se arată într-un comunicat.

Spring va putea fi comandată din… primăvară

Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg, iar costul bateriei va fi inclus în preţul de achiziţie.„Marca Dacia a fost întotdeauna preocupată să răspundă nevoilor reale ale clienţilor. Suntem cunoscuţi în industria auto pentru revoluţiile pe care le-am creat, începând cu Logan şi continuând cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Astăzi asistăm la cea de-a treia revoluţie a mărcii noastre iar numele său este Dacia Spring. Noul model va aborda trei pieţe diferite: cea a maşinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroşi operatori în toată Europa şi în fine cea a transportului utilitar pe distanţe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluţia de mobilitate electrică accesibilă tuturor”, a declarat Denis Le Vot, membru al Comitetului Executiv al Groupe Renault.

Este primul model românesc 100% electric

Dacia Spring, primul model 100% electric al gamei, prefigurează o maşină încadrată pe segmentul mini cu cinci uşi şi patru locuri ce va fi disponibilă din anul 2021, potrivit constructorului auto de la Mioveni.

Noul autoturism afişează atributele recunoscute ale mărcii, respectiv: simplitate, robusteţe şi accesibilitate, iar versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 kilometri conform normelor WLTP.

Conform fişei tehnice, Dacia Spring va avea o caroserie de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, protecţii laterale şi de scuturi integrate în barele faţă şi spate.

Renault pariază pe mașinile electrice

În acelaşi timp, oficialii de la Dacia susţin că modelul Spring reprezintă o soluţie ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing, iar versiunea de serie va fi propusă şi pe această piaţă, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa, respectiv 7.800 de unităţi Zoe, Kangoo Z.E. şi Twizy.

Renault a extins cu trei modele gama de automobile hibrid: Noul Renault Arkana E-TECH Hybrid, Renault Captur E-TECH Hybrid şi noul Megane Hatch E-TECH Plug-In Hybrid.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Vânzările Dacia se redresează la nivel european

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în septembrie un avans de 33,1% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 2,5% în perioada similară din 2019, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 43.605 unităţi, în creştere faţă de perioada similară din 2019 (32.755 vehicule).

Grupurile Renault (Franţa) şi Volkswagen AG (Germania) au raportat în septembrie creşteri ale vânzărilor de 8,1% şi, respectiv, 14,1%, în timp ce grupul francez PSA, compania americană Ford şi grupul german Daimler AG au înregistrat un declin al livrărilor de 14,1%, 4,5% şi, respectiv, 7,7%. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall şi DS.

În primele nouă luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au consemnat o scădere de 35,2% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 3,4%, de la 3,7% în perioada similară din 2019. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 291.125 unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie – septembrie 2019 (448.952 vehicule).

Toţi marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în primele nouă luni din acest an: PSA (36,8%), Ford (34,4%), Renault (30,5%), Daimler (27,8%) şi Volkswagen (26,8).

Piața auto din România a crescut 80% în septembrie

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a urcat cu 3,1% în septembrie, la 1,3 milioane, fiind prima creştere din acest an, în timp ce România a raportat cel mai semnificativ avans.

Piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 79,9% în septembrie, fiind înmatriculate 10.878 autoturisme, faţă de 6.046 vehicule în perioada similară din 2019. Creşteri semnificative s-au înregistrat luna trecută şi în Irlanda (65,9%).
Primele cinci pieţe europene au raportat rezultate mixte, creşteri solide în Italia (9,5%) şi Germania (8,4%), scăderi în Spania (13,5%), Marea Britanie (4,4%) şi Franţa (3%).

În primele nouă luni din 2020, vânzările auto în Europa au scăzut cu 29,3%, la 8,57 milioane de autoturisme, faţă de perioada similară din 2019, când s-au livrat 12,12 milioane de vehicule. În pofida rezultatelor pozitive din septembrie, impactul pandemiei de coronavirus încă afectează semnificativ evoluţia pieţei auto europene.

În România au fost înmatriculate 84.601 autoturisme în perioada ianuarie-septembrie 2020, un declin de 31,8% faţă de perioada similară din 2019, când s-au livrat 124.049 vehicule.

Toate marile pieţe au înregistrat scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2020, cel mai sever declin fiind în Spania (38,3%), Italia (34,2%), Marea Britanie (33,2%), Franţa (28,9%) şi Germania (25,5%).

+2 -1
se încarcă...