duminică, mai 19, 2024
AcasăEconomicVaca românească scoasă vinovată pentru dublu standard

Vaca românească scoasă vinovată pentru dublu standard

În urmă cu o lună, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) dădea publicităţii un studiu care arată că 22,78% din totalul produselor verificate prezintă diferenţe în România faţă de versiunea comercializată în Vestul Europei. Printre produsele analizate de comisarii ANPC a fost şi iaurtul Danone Activia Nature. În cazul Danone, potrivit datelor făcute publice de Paul Anghel, director general al autorității, produsul din România are un conţinut de proteine de 3,5%, iar în alte ţări ajunge şi la 5%, iar conţinutul de calciu (exprimat în procent din Valoarea Nutriţională de Referinţă) este 121% în ţara noastră, în Polonia de 148%, iar în Finlanda – 168%.

Săptămâna trecută, oficialii români de la Danone au reacționat și au dat vina pe vaca românească. Potrivit acestora, diferenţele de valori nutriţionale dintre un iaurt Activia produs în România şi un iaurt Activia produs în Franţa ţine de diferenţa de calitate dintre laptele românesc şi cel franţuzesc. „Diferenţele de valori nutriţionale pot avea câteva surse foarte obiective: una dintre surse este structura valorilor nutriţionale care ţine de calitatea laptelui din România şi calitatea laptelui din Franţa şi există uşoare variaţii de valori nutriţionale inclusiv între anotimpuri. Deci, valorile nutriţionale ale laptelui în cursul verii sunt uşor diferite faţă de cele din cursul iernii”, a argumentat Oana Bejan, managerul pentru Comerţ Modern al Danone România, în cadrul Retail Arena 2019.

De asemenea, oficialul companiei incriminate de ANPC a susţinut că acele două produse Danone comparate sunt diferite. „În al doilea rând, pe tehnologii diferite, şi mă refer de exemplu la iaurtul ferm Activia produs în România şi la iaurtul brasat produs în Franţa, vorbim din punctul nostru de vedere de compararea a două produse diferite, care ţin atât de originea laptelui, cât şi de procesul de fabricaţie… Noi respingem acuzaţiile care fac referire concret la produsele noastre în contextul subiectului de dublu-standard şi, dincolo de informaţia interpretabilă care poate fi folosită în diferite contexte, la bază există cauze obiective care ţin de procesul de fabricaţie şi de valorile nutriţionale ale laptelui”, a încheiat Oana Bejan.

Diferența și la alte produse alimentare

Produsele Danone nu sunt singurele cu „probleme” de standard. Printre produsele la care s-au identificat diferenţe, Paul Anghel a menţionat printre altele Freeway, Fanta şi Milka.

Astfel, în România sucul Freeway conţine 3% suc de portocale, iar în Spania ajunge la 8% şi în Franţa la 10%, iar în Italia la 20%. În cazul sucului Fanta, în România conţinutul de suc de portocale este de 5%, iar în Spania de 8%, Franţa 10% şi în Italia de 12%.

La ciocolata Milka s-a descoperit o cantitate de alune de 17% în România, iar în Franţa este de 22%.

În cazul cubului Knorr, în România extractul din carne de pui conținut este în proporţie de 0,1% pe când în Franţa, Danemarca, Cipru carnea de pui este în proporţie de 1%.

Conţinutul de lapte din prăjitura Kinder este în ţara noastră de 21%, pe când în Danemarca, Finlanda, Franţa ajunge la 24%. De asemenea, conţinutul de proteine la aceeaşi prăjitură este în România şi în Bulgaria de 5,3%, iar în Danemarca, Finlanda, Franţa – 7%.

Și, deși un studiu efectuat anul trecut a găsit și în România diferențe față de produsele vândute pe piața occidentală, ANPC a decis să nu participe la studiul european privind dublul standard alimentar.

Deja ai votat!

1 COMENTARIU

Botoșani
cer senin
9.4 ° C
11 °
9.4 °
95 %
2.6kmh
0 %
Dum
21 °
lun
24 °
mar
24 °
mie
23 °
joi
24 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Când mâncarea e gustoasă, culoarea politică nu mai contează.

EDITORIAL

În urmă cu vreo douăzeci de ani când la putere, în anul electoral, era punga cu ulei, zahăr sau făină, hâtra mătușa Maria din...

EPIGRAMA ZILEI

De-abia acum, în miezul verii, Când i-am văzut la plajă goi, Am înțeles traseul berii: Dintr-un butoi, în alt butoi! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...