spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăEconomicImpozite cerute la vânzarea mașinilor second hand

Impozite cerute la vânzarea mașinilor second hand

Piața auto din România a înregistrat în primul semestru al anului față de aceeași perioadă din 2019 o scădere de aproape o treime. Pe acest fond, reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile cer guvernanților să impoziteze comerțul cu mașini rulate.

Comerţul cu autovehicule rulate, realizat de către persoanele fizice şi juridice din România, trebuie fiscalizat de la 1 ianuarie 2021, pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto, iar beneficiile aduse bugetului de stat vor fi de aproximativ 700 de milioane de euro/an, susţin reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). „Viziunea APIA pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto din România este axată pe o serie de vectori de dezvoltare care să faciliteze atingerea pe plan naţional a obiectivelor de mediu asumate în cadrul dialogului internaţional şi european. Din perspectiva obiectivelor Agendei pentru Dezvoltare Durabilă din 2030 a ONU (din care patru sunt de interes şi pentru industria auto) APIA propune autorităţilor naţionale şi locale, mediului de afaceri şi întregii industrii auto din România asumarea unor obiective şi linii de acţiune”, se arată într-un comunicat de presă a Asociaţiei.

Măsuri propuse de producători și dealeri

Una dintre cele zece măsuri pe care APIA le propune Guvernului României în vederea revitalizării activităţii de comerţ cu autovehicule noi şi servicii post-vânzare se află realizarea de Ministerul Sănătăţii a unui Ghid de sănătate publică/Cod de bună practică privind măsurile de precauţie în materie de sănătate pentru operatorii economici ce activează în acest domeniu. De asemenea, se propune asigurarea unor programe de testare a angajaţilor companiilor respective.

Potrivit sursei citate, în România este nevoie de realizarea şi punerea în aplicare a unui Program Naţional de Înnoire a Parcului auto al autorităţilor publice prin achiziţii publice de autovehicule, în special cu emisii reduse şi actualizarea criteriilor pentru cumpărarea de autovehicule ecologice.

În plus, se propune pregătirea din timp a cadrului normativ aplicabil Programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”, astfel încât operatorii din piaţă să aibă elementele necesare pregătirii anului 2021.

Specialiştii APIA susţin eliminarea prevederilor care limitează (leasing, test-drive) abordarea consistentă a Programului „Rabla Plus” de către potenţialii beneficiari, precum şi eliminarea nedeductibilităţii TVA pentru autovehiculele cu emisii zero sau scăzute.

În ceea ce priveşte infrastructura destinată autovehiculelor electrice, APIA solicită aplicarea programului de finanţare care să fie disponibil operatorilor economici, pentru staţii de încărcare la nivelul autostrăzilor, drumurilor europene şi drumurilor naţionale, în valoare de 53 de milioane de euro aprobat de Comisia Europeană pentru România.

Alte măsuri considerate importante de către producătorii şi importatorii de automobile din România sunt: introducerea în Planul Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice 2021-2030 a unor obiective pentru 2025 şi 2030 privind numărul de autovehicule cu emisii zero sau scăzute şi staţii de încărcare (electrice, hidrogen, CNG, LNG), realizarea unui cadru normativ general pentru introducerea de către municipii a zonelor cu emisii scăzute şi modificarea impozitului anual pentru autovehicule, cu luarea in considerare pentru calculul acestuia a parametrilor legaţi de poluare sau schimbări climatice.

Bani frumoși din fiscalizarea comerțului cu mașini rulate

Nu în ultimul rând, APIA este de părere că fiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate (realizat de către persoane fizice, dar şi juridice), cu aplicare de la 1 ianuarie 2021, reprezintă o măsură importantă pe care ar trebui să o ia autorităţile, beneficiile aduse bugetului de stat fiind de circa 700 milioane de euro/an.

Tot membrii APIA propun spre dezbatere atât autorităţilor, cât organizaţiilor sau persoanelor interesate asumarea unor obiective prin documentul „Viziunea APIA 2020-2030 Mobilitate sustenabilă, sigură şi eficientă”.

În acest sens, asociaţia cere planuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în oraşe (reducerea emisiilor CO2, a emisiilor poluante NOx si PM, prin stimularea casării/retragerii din parcul naţional auto a autovehiculelor poluante), creşterea gradului de siguranţă rutiera (prin: promovarea vehiculelor care corespund celor mai noi prevederi în domeniu, dezvoltarea infrastructurii rutiere naţionale şi conexiuni cu Europa, fiscalizarea folosită ca instrument de înnoire a parcului auto – comerţ autovehicule rulate, impozit anual, beneficii pentru achiziţia de autovehicule verzi).

Declin puternic al pieții auto în iunie

Peste 10.000 de autoturisme noi au fost înmatriculate în România în luna iunie, în scădere cu 27,8% faţă de luna similară a anului trecut, conform datelor APIA, care citează statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Au fost înmatriculate în România 10.161 autoturisme noi, cu 27,8% mai puţine decât în luna similară a anului 2019. Ca şi în Europa, pandemia Covid-19 a fost principalul factor al acestei evoluţii, deşi, în România, dealership-urile au rămas deschise în toată această perioadă. Ca urmare, după primele șase luni din acest an, România înregistrează o scădere destul de importantă, de 30,7%, dar mai puţin amplă comparativ cu evoluţia înregistrată în cele mai mari pieţe europene, care consemnează scăderi între 34,5% (Germania) şi 50,9% (Spania)”, se spune într-un comunicat al APIA.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus), acestea înregistrează în luna iunie 2020, o scădere generală de 14,8% (dar LCVs în creştere cu +6,4%), iar pe ansamblul primelor șase luni din acest an, o scădere generală de 33%.

Și la categoria autoturisme rulate, cele 26.552 unităţi înmatriculate în luna iunie 2020 sunt cu 21% mai puţine decât în luna similară din 2019 (de 2,6 ori mai multe decât cele noi), generează pe ansamblul primelor 6 luni din 2020 un volum total de 217.701 unităţi, ceea ce reprezintă o scădere totală de doar 16,6% (cele noi -30,7%) faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

Top 5 mărci autoturisme înmatriculate în iunie

1. Dacia 3.600 unităţi -4,6% *)
2. Renault 808 unități -41,5%
3. Hyundai 700 unități -3,2%
4. Toyota 650 unități +16,9%
5. Volkswagen 620 unități -41,8%
*) variație față de luna iunie 2019

Cum au evoluat piețele auto din Europa în primul semestru

Spania -50,9%
Italia -46,1%
Franţa -38,6%
Germania -34,5%
România -30,7%

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
12.2 ° C
12.2 °
12.2 °
66 %
2.6kmh
100 %
joi
13 °
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
19 °
lun
19 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...