Românii se tem de o nouă criză economică

0

Semnele crizei economice i-a pus în gardă pe români. Trei sferturi dintre aceștia sunt atenţi la gestionarea veniturilor şi cheltuirea banilor în condițiile în care aproape 40% susțin că veniturile curente le sunt suficiente doar cât să le asigure un trai decent. Concluzia se desprinde dintr-un sondaj de opinie național referitor la situația epidemiologică din țară și efectele ei socio-economice, realizat de Novel Research, la iniţiativa unei cunoscute instituţii financiare nebancare ce oferă împrumuturi mici la domiciliul clienților, Provident Financial România.

Cercetarea, una foarte amplă, a scos în evidență în ceea ce priveşte situaţia financiară, că doar 6% dintre români spun că veniturile actuale le permit un trai fără griji şi doar puţin peste 14% ţin o evidenţă scrisă a cheltuielilor. Aproape 40% dintre respondenţi afirmă că veniturile curente sunt suficiente doar cât să le asigure un trai decent, fără să-şi poată permite lucruri mai scumpe, iar aproape un sfert subliniază că banii pe care îi câştigă le asigură doar lucrurile esenţiale. În acelaşi timp, aproape 9% spun că banii nu le sunt suficienţi nici măcar pentru bunurile de strictă necesitate.

Pe de altă parte, peste un sfert dintre respondenţi nu acordă prea multă atenţie cheltuielilor şi modului cum îşi împart veniturile, iar restul de 75% sunt atenţi la gestionarea veniturilor şi cheltuirea banilor. Cei mai chibzuiţi, din acest punct de vedere, sunt românii cu vârste cuprinse între 45 şi 64 de ani, iar în ce priveşte distribuţia pe tipul de localitate de reşedinţă orăşenii sunt mai atenţi la modul în care îşi împart banii decât locuitorii din zona rurală.

În acest moment, aproape 60% dintre locuitorii ţării au un card de debit şi mai bine de o treime deţin un card de credit sau de cumpărături. De asemenea, peste o cincime din populaţie nu foloseşte, în prezent, niciun fel de produs financiar şi doar 17% au un cont de economii.

Întrebaţi despre probabilitatea de a folosi un produs financiar în viitorul apropiat (card de debit, credit, ipotecă etc.), aproape două treimi au declarat că nu au în plan să acceseze vreun tip de produs de acest gen, iar dintre aceştia aproape 18% sunt dintre respondenţi care nu au nici în prezent vreunul dintre produsele financiare disponibile în piaţă.

Studiul Novel Research a fost realizat pe un eşantion de 1.003 persoane, selectat aleatoriu din rândul populaţiei adulte din România, folosind cote structurale. Eroare de eșantionare este +/- 3%, în timp ce gradul de probabilitate al rezultatelor este de 95%.

Deja ai votat!
se încarcă...